Egy egyszerű gyakorlat, amivel lerázhatod a problémáidat

Hihetetlen, mennyi traumát képes tárolni a testünk, amivel csak akkor szembesülünk, amikor megpróbálunk tőlük megszabadulni. Ezzel a gyakorlattal rengeteg terhet engedhetsz el.

Őszinte leszek, amikor először láttam videón ezt a gyakorlatot, nem hittem el, hogy nem kamu. Annyira szürreális volt végignézni, hogy rögtön azt gondoltam, ezt tuti megjátsszák, engem itt bizony át akarnak verni, kéremszépen. Aztán hajtott a kíváncsiság és mégis kipróbáltam. És megdöbbentem. Aztán megmutattam a barátnőimnek, ők is kipróbálták, és ők is megdöbbentek. Azt a felszabadult érzést pedig, amit utána tapasztaltam, nehéz leírni: könnyebb lett a testem, könnyebb lett a járásom és igen, könnyebb lett a lelkem is.

A trükk egyszerű

Abból indulj ki, hogy az életünk során elszenvedett (kisebb-nagyobb) traumáinkat bizony, nemcsak a lelkünk, hanem a testünk is tárolja. Minden egyes porcikánk. Ezt már jó ideje tudjuk, hiszen számtalanszor merül fel mindannyiunkban, hogy bizony a testi tünetek, betegségek mögött is bizonyos érzelmek húzódnak meg, arról azonban már kevesebb szó esik, hogyan tudunk megszabadulni, akár otthon, a négy fal között, ezektől a negatív energiáktól.

Amíg a lelki köteléket elvágjuk, addig a testbe zárt traumákat ki kell, hogy mozogjuk magunkból. Erre tökéletes megoldás a jóga, a futás vagy a tánc is, azonban van egy olyan egyszerű gyakorlat, amihez ki sem kell mozdulnod a lakásból és lényegében a kisujjadat sem kell megmozdítanod az eredményességéért. Bármikor elvégezheted, akár lefekvés előtt vagy felkelés után, az ágyban is, de a legjobb, ha egy jógamatracot (vagy törcsit) leterítve elterülsz a padlón. 

Rázd meg, rázd meg, rázd!

Feküdj hanyatt, a térdeidet húzd fel kényelmes magasságba. Lassan engedd, hogy a lábaid szétnyíljanak, s a térdeidet engedd le két irányba, a padlóig (vagy ameddig csak tudod) úgy, hogy közben a belső talpéleidet összeérinted. Tartsd meg ezt a pozíciót néhány másodpercig, majd ugyanilyen lassan kezdd el összezárni újra a térdeidet, de a talpéleid továbbra is érintsék egymást. Ne siess, olykor, ha jól esik, állj is meg ebben a mozdulatsorban és figyeld a tested reakcióját. Mikor újra a padlóra merőleges helyzetbe kerültek a térdeid, hagyd őket néhány centire egymástól és engedd el magad. Ne ijedj meg attól, ami következik: a lábaid elkezdenek majd remegni, egészen a csípődből indulva, olykor magával rántva a felsőtestedet is – ez volt a célunk. Ez a remegés ugyanis, amit tapasztalsz, a testedben felgyülemlett, s éppen távozó traumák energiája, mindaz, amit eddig magaddal cipeltél a láthatatlan hátizsákodban. És amit végre, megérdemelten lerázhatsz magadról.

Nyitókép: PeopleImages / Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: