Egy nap a telefonod nélkül: tarts velünk a Digital Detox Day-en, zárd ki a világ zaját!

Szeptember 5-én jön az első Digital Detox Day, amihez most te is csatlakozhatsz!

A Digital Detox Day az #IAMWHOLE, a LUSH és Zoe Sugg (a Zoella alapítója) közös, úttörő kezdeményezése. A program, élén Zoeval és az #IAMWHOLE társalapítójával, Jordan Stephensszel (Rizzle Kicks), szeretné felhívni a figyelmet a social mediának a mentális egészségre tett esetleges negatív hatásaira, és arra biztatja a felhasználókat, hogy egészségesebb kapcsolatot építsenek ki ezekkel a felületekkel és az elektronikus eszközeikkel. A Digital Detox Day ezért arra buzdítja a résztvevőket, hogy szeptember 5-én egy teljes napig maradjanak távol a social mediától, és helyette szánjanak egy kis időt magunkra és a mentális egészségükre.

Jordan Stephens így beszél a projektről: „A social media mára központi szerepet tölt be az életünkben, és én magam is nagyon jól tudom, hogy milyen negatív hatásai lehetnek akkor, ha az ember nem szab neki határokat. A Digital Detox Day arról szól, hogy időt szánjunk rá, hogy megvizsgáljuk a kapcsolatunkat önmagunkkal és az elektronikus eszközeinkkel. Zoe, aki maga is gyakorlatilag online nőtt fel, a tökéletes személy ennek a kampánynak a vezetésére. Büszke vagyok rá, hogy az #IAMWHOLE össze tudott fogni vele és a Lush-sal azért, hogy felhívjuk a figyelmet erre a fontos témára, és hogy adománygyűjtést szervezzünk kisebb, a mentális egészséggel foglalkozó szervezetek számára.”

A Digital Detox Day hetén az #IAMWHOLE Instagram-csatornáján minden napra készülnek a szervezők egy IGTV-videóval. A videókban öt kerekasztal-beszélgetés formájában az alábbi témákról lesz szó: testkép, internetes zaklatás, szorongás, emberi kapcsolatok és a digitális határok felállítása. A kampány részeként mindenkit arra buzdítunk, hogy rajzoljon a tenyerébe egy kört, benne az ‘OFF’ szóval, és 2020. szeptember 4-én pénteken posztoljon így egy képet magáról, hogy mindenki tudja, másnap nem lesz online.

A LUSH részéről világszerte több mint 40 ország vesz részt a Digital Detox Dayen, melyek közül 19 országban, köztük Magyarországon is, kapható lesz egy limitált kiadású fürdőbomba, melynek neve IRL (azaz ‘In Real Life’, tehát „a való életben’). A fürdőbombát, amely Zoe kedvenc tengerparti naplementéinek hangulatát idézi fel, maga Zoe és a LUSH feltalálója, Jack Constantine fejlesztette ki. A fürdőbomba illatát különböző hangulatjavító olajok, köztük a neroli, a narancsvirág-abszolút, az ylang-ylang és a rózsaabszolút csodás, új keveréke alkotja. Fontos tudni, hogy a kampány részeként a fürdőbomba eladásából származó teljes bevételt a mentális egészségért dolgozó, kisebb szervezetek támogatására fordítják.

In real life fürdőbomba, 2090 Ft Lush

„Ha az eszképizmusnak lenne illata, ez lenne az. Megtölti a szobát, és már azelőtt lecsendesíti az elméd, hogy a kádba lépnél. Ahogyan az IRL feloldódik, a színek a magentarózsaszínből optimista kékké és violaszínűvé változnak, álomszerű, naplementés hangulatot teremtve. A narancsvirág, neroli, mimóza, gardénia és levendula tökéletes mixtúrája virágos, mégis friss illatot alkot. Ezentúl amikor csak kedvem támad a saját fürdőmből élvezni egy gyönyörű naplementét, az IRL után fogok nyúlni.” – Zoe Sugg

Zoe így mesél a kampányról és a LUSH-sal való együttműködésről: Nagyon szeretem a social médiát. Rengeteg értéke van, például segít közösségeket és vállalkozásokat építeni, valamint platformot ad az embereknek, hogy megosszák a világgal a történeteiket, amiket másképpen esetleg nem tudnának. Viszont az idő múltával és a social média folyamatos térnövésével mostanra nyilvánvaló vált, hogy mindemellett megvannak a maga árnyoldalai is. Az összehasonlítgatás, a kritizálás, az internetes zaklatás, vagy az eltávolodás a valóságtól és a való élettől. Mindezek, és az, hogy milyen sok időt töltünk a social média pörgetésével, kimondottan negatívan hathatnak a mentális egészségünkre. Ezért is örülök annyira, hogy a LUSH-sal és az #IAMWHOLE-lal együtt dolgozhatunk a legelső Digital Detox Day kampányon, és teremthetünk egy napot, amit mindenki arra használhat, hogy offline ránézzen arra, hogyan éli az életét, és hogy hogyan használja a social médiát, és kiegyensúlyozottabb szokásokat építhet fel. Az, hogy létrehozhattam egy fürdőbombát, aminek a segítségével gyűjtést szervezhetünk az emberek mentális egészségéért dolgozó kis szervezetek számára, hihetetlen megtiszteltetés, és alig várom, hogy mindez eljusson az emberekhez!”

Mi az #IAMWHOLE?

Az #IAMWHOLE egy díjnyertes mentális egészség-kampány, melyet a Spirit Media és Jordan Stephens alapított. A kampány 2016-ban, a Mentális Egészség Világnapján indult Jordan Stephens zenei videoklipjével és egy különleges social média kampánnyal, ahol először használták a tenyér közepére rajzolt, kör alakú, érzelmileg megindító szimbólumot – és ezzel a kampány azonnal felrobbantotta az internetet. Több nemzetközi szupersztár is hozzájárult a kampányhoz, mint például Ed Sheeran, Liam Gallagher és James Corden, elérve több mint 120 millió embert. Még az angol Parlament is említést tett róla. 2018-ban a WHOLE egyesített vezető ifjúsági szervezeteket (CALM, The Mix és YMCA), hogy megrendezzék a legelső élő adománygyűjtő eseményüket, a Music 4 Mental Health-et. A fellépők között szerepelt Ed Sheeran, Anne-Marie, Olly Murs, Ella Eyre, Professor Green és James Arthur. A koncertsorozat teltházas volt, és elképesztő érdeklődést generált a jótékonysági szervezetek számára.

Zoe Sugg (Zoella)

Zoe Sugg, a „Zoella” márka alapítója egy igazi multitalentum: üzletasszony, tartalomkészítő és többszörös Sunday Times bestselleríró. Pozitivitásának, elragadó személyiségének és különleges stílusának köszönhetően mára ő az Egyesült Királyság legtöbb YouTube-feliratkozójával rendelkező női videósa. A több mint 10 online töltött éve során 25 millió követőt szerzett YouTube- és Instagram-oldalain. 2012-ben Zoe egyike volt azon véleményvezéreknek, akik először beszéltek nyíltan a mentális egészségükről online. Azáltal, hogy ennyire őszintén tudott beszélni a szorongásáról és pánikrohamairól, igazi példává és támasszá vált a millió követője számára. 2014-ben Zoe a mentális egészségért küzdő Mind szervezet legelső digitális nagykövete lett, akik azért küzdenek, hogy fejlesszék a szolgáltatásaikat, felhívják a figyelmet, és segítséget nyújtsanak azok számára, akik mentális problémákkal küszködnek. Mindezek mellett Zoe gyakran emeli fel hangját, áll ki az internetes zaklatás ellen, és hívja fel a figyelmet női egészségügyi problémákra, együttműködve különböző szervezetekkel, mint a Jo’s Trust vagy a Coppafeel.

Nyitókép: Lush

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)