Egy régi kedvenc reneszánsza: újra hódítanak a charmos karkötők

Ha a ’90-es években és a 2000-es évek elején nőttél fel, talán gyerekkorodban vagy tinédzserként neked is volt egy charmokkal teleaggatott karkötőd. Viszont ha mindeddig csak vágyakoztál rá, 2024-ben valóra válthatod az álmod.

A charmos karkötők olyanok, mintha csak a szívünk apró darabkáit viselnénk a csuklónkon. Ezekkel a nagy gonddal összeválogatott, csilingelő díszek sorával sokszor az önkifejezés útjára lépünk, azt várjuk tőlük, hogy valamit közvetítsenek a személyiségünkről vagy az identitásunkról, illetve, hogy örökre megőrizzék emlékeinket. Mindannyian vágytunk rájuk, és ha esetleg mindeddig úgy érztük volna, hogy a charmok ideje lejárt, most jobb ezt újragondolni, hiszen a trend reneszánszát éli. Így, ha valaki kimaradt volna ebből a hullámból, azonban még mindig vágyakozva nézegeti a Pandora vagy a Thomas Sabo apró kis medáljait, most hozzáláthat elkészíteni a saját álomkarkötőjét.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@pandoriza_collection által megosztott bejegyzés

Köszönjük a Z generációnak

Olyan, mintha visszarepültünk volna az időben, hiszen a TikTokon egyre több Z generációs felhasználó bontogatja frissen beszerzett Pandora karkötőjét, sokan az üzleteket veszik célba, hogy egy-egy új charmmal lepjék meg magukat vagy kérnek újabb és újabb medálokat születésnapjukra vagy évfordulóikra. A trend azonban nemcsak a közösségi médiában hódít, hiszen ha egy kicsit szemfülesek vagyunk, észrevehetjük, hogy ismét sokak csuklóján tűnt fel ez az emlékeket hordozó ékszer. A színes medálok, kedvenc karaktereink, az üveggyöngyök és az igazán visszafogott charmok iránt egyszerre nőtt meg a kereslet az elmúlt hónapokban.

Az elmúlt hat hónapban a Lyst adatai szerint egészen pontosan 150%-kal növekedett a charmok iránti keresések száma. Ehhez a gyarapodáshoz pedig különösen hozzájárultak az MM6 Maison Margiela (heti szinten 300%-os növekedéssel) és a Dior (havi szinten 750%-os növekedéssel) chramos karkötői, melyek – mint a számok is mutatják – sosem látott népszerűségnek örvendenek az alkalmazás vásárlóinak körében. A tinédzserkori bájon túl a charmos karkötők gazdag történelmet hordoznak a luxusdivatban. Az 1990-es években még a Chanel kifutóin is sokszor megjelentek. Gyakran játékos láncövekkel és rétegzett nyakláncokkal együtt szerepeltek a bemutatott lookok kiegészítői között, ugyanígy a Versace vintage Medusa és pénzérme díszítésű karkötői is régóta reflektorfényben vannak.

A brat summer hatása

Lisa Sahakian, az Ian Charms alapítójaként és a hírességek egyik kedvenc ékszerkészítőjeként, szintén hatalmas sikereket ért el nosztalgikus ékszereivel. A Y2K korszak ihlette nyakláncait és karkötőit olyan A-listás sztárok viselik, mint Pete Davidson, Justin Bieber vagy éppen Dua Lipa. Az ékszerész azonban nem régiben bevallotta, hogy teljesen függője lett Charli XCX nyár elején megjelent és igazi mozgalmat életrehívó Brat című lemezének. Ez pedig arra inspirálta őt, hogy egy új dizájnt álmodjon meg. Ez lett a (nagyon találóan) „Charli karkötőre” keresztelt darab, amelyet dobókockák, szívek, űrlények, motorok és tüskés golyók díszítenek, és persze, ami a vásárlásokat sosem látott módon pörgette fel.

„Valószínűleg ez a valaha volt legkeresettebb termékünk, ami megerősít abban, hogy az Ian Charms vásárlói osztoznak az én és a márka érdeklődési köreivel, és ez csodálatos érzés.”

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

ian charms🍒 (@iancharms) által megosztott bejegyzés


A Brat egyik múzsája nem véletlenül rajongója tehát a márkának. Julia Fox British Vogue In The Bag sorozatának vele készült videójába is belecsempészett egy Ian Charms nyakláncot. Az internet tehát okkal van telis-tele charmokkal és azok ezernyi variációjával díszített darabokkal. Az olasz bűbáj karkötők – testre szabható négyzet alakú díszek, amelyek láncszemekkel kapcsolódnak egymáshoz, nem pedig egy láncra vannak rögzítve – szintén különösen népszerűek. Itt tényleg csak mi és a képzeletünk szab határt a kreativitásnak, valamint az önkifejezésnek egyaránt.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

ian charms🍒 (@iancharms) által megosztott bejegyzés

Nyitókép: Pandora Facebook

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)