Egy rendkívüli zöldség, amely hihetetlenül magas C-vitaminban és kalciumban

A narancs C-vitamin tartalmának dupláját, a tej kalciumtartalmának pedig háromszorosát tartalmazza ez a szuper zöldség, amellyel érdemes közelebbi barátságot ápolnod.

A Japánban kialakított rendszer, a FOSHU (Foods for Specific Health Uses) szerint van egy olyan zöldség, amely messze kilóg a sorból, köszönhetően annak, hogy kimagasló mértékben járul hozzá az egészségünkhöz.

A rukkola az a rendkívüli élelmiszer, amelyet nem csak salátákban érdemes fogyasztanunk. Ez a csípős ízű, már az ókori rómaiak által is nagyra értékelt zöldség alacsony kalóriatartalmú, kiváló antioxidáns, gyulladáscsökkentő és öregedésgátló tulajdonságokkal rendelkezik, rendkívüli vitamin- és ásványianyag-forrás, valamint erucint, a magas vérnyomást csökkentő hatóanyagot is tartalmaz.

Kicsi a rukkola, de erős

A rukkola, bár nem annyira népszerű, mint a jégsaláta, vagy az endívia, kifejezetten pikáns ízt ad az ételekhez. Általánosságban főleg salátáként kínálják, de pizzákhoz, levesekhez és előételekhez is kiváló. Alacsony kalóriatartalma miatt bármely diétában vagy súlymegtartó étrendben érdemes gyakran fogyasztani.

A rukkola a keresztesvirágúak családjába tartozó zöldség, mint a brokkoli és a karfiol. Termesztési időszaka a tavasz és a nyár, de ma már szinte egész évben kapható a szupermarketekben. Ez a keserű, csípős, már-már fűszeres ízű növény Közép-Nyugat-Ázsiában, de a Földközi-tenger medencéjében is őshonos, ahol már az ókori rómaiak is termesztették és nagyra becsülték, főként emésztésjavítás és vizelethajtás céljából fogyasztották. A minimális kalóriatartalom mellett nagyon gazdag rostokban, ásványi sókban, például vasban, kalciumban, káliumban, cinkben és foszforban, valamint C-vitamin és a B-csoport vitaminjaiban. A japánok úgy is tartják, hogy terápiás tulajdonságokkal rendelkezik. Sőt, még afrodiziákum is, tehát a nemi vágyra is jó hatással van.

Nem mindegy mi kerül a pizzára!

Verhetetlen előnyök

  • Magas tápanyagtartalmának, főleg magas C-vitamin tartalmának köszönhetően (kétszer annyit tartalmaz, mint a narancs), erős antioxidáns és sejtvédő erővel rendelkezik
  • Gazdag rostokban, amelyek elősegítik a megfelelő emésztést
  • Magas a prebiotikum tartalma, amelyek elősegítik a bél mikrobióma egyensúlyát
  • Provitaminban és antioxidáns C-vitaminban gazdag, jótékony hatással van a bőr egészségére, tónust és rugalmasságot biztosít
  • Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően a népi gyógyászatban ekcéma és akne kezelésére és megelőzésére használták
  • Vízhajtó hatású, ezért hasznos a méregtelenítésben és a vízvisszatartás megszüntetésében
  • Alacsony kalóriatartalmú (körülbelül 25 kalóriát tartalmaz 100 grammonként), rostokban és tápanyagokban gazdag, így ideális kalóriaszegény diétákhoz és testsúlykontrollhoz.
  • Gazdag omega-3 zsírsavakban, a hosszú élettartamot támogató élelmiszerek közé tartozik
  • A béta-karotin, a lutein és a zeaxantin, az UV-sugárzás ellen is védő antioxidánsok jelenlétének köszönhetően támogatja a szem egészségét, védi a retinát
  • Magas kalcium- és K-vitamin-tartalmának köszönhetően (háromszor annyit tartalmaz, mint a tej) jótékony hatással van a csontok és a fogak egészségére
  • C-vitamin-, K-vitamin- és folsavtartalmának köszönhetően védi a szívet, az egészségét elősegítő tápanyagokat
  • Egy tanulmány szerint növeli a termékenységet
  • Előnyös a cukorbetegek számára: egyes megfigyelések kimutatták, hogy a rukkola magolaja csökkenti az inzulinszintet és a hiperglikémiát
  • Kalcium-, magnézium- és káliumtartalmának köszönhetően (több van benne, mint a banánban) hat az erekre, csökkenti a magas vérnyomást.

Forrás: mindbodygreen.com

Nyitókép: shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: