Egy város, ahol a magyar turista otthonra talál: 12 óra Prágában

Nem kell a fél világot átszelni repülővel, ha külföldi kikapcsolódásra vágysz. Ülj fel egy vonatra, és fedezd fel az egyik közeli, európai fővárost. Én is így tettem, amikor egy hétvégére Prágába utaztam.

Soha nem voltam nagy világutazó, de a barátom hatására néha kilépek a komfortzónámból, hogy közösen fedezzünk fel számunkra ismeretlen városokat. A programunkban általában koncertek is szerepelnek.  Megfordultunk már Milánóban, Stockholmban és pár napja Prágában. Budapestről a Nyugati pályaudvartól Prága röpke 7 órás vonatútra van és szuper, hogy egyszer sem kell átszállni. Jöhet az élménybeszámoló?

Első nap

1 óra – Hangulatos ebéd Prága szívében

Miután délután három óra körül elfoglaltuk a szállást, másra sem vágytunk, mint egy kiadós ebédre. Abban biztosak voltunk, hogy megadjuk a módját, és nem számolgatjuk a fránya kalóriákat. Az óvárosban, a Národní út 364/39. szám alatt találtunk egy hangulatos éttermet, a Potrefená Husa Národní-t. Előjáróban rendeltünk két prágai barna sört, hogy meglegyen az a bizonyos cseh életérzés. Az étel választásnál is követtük a cseh vonalat, így a tradicionális sült csülök, sült kacsa, lila káposzta és knédli kombó került a tányérunkra. Az árak nem sokkal tértek el az otthoniaktól, a kacsa és csülök is 4000 forint körül volt, a sör pedig 300 forintba került.

1 óra – Séta a gyönyörű Óvárosi téren

A késői ebéd után elsétáltunk az Óvárosi térre. A tömegből kimagasodtak a színesre festett, gótikus, reneszánsz és barokk stílusú épületek. Hirtelen úgy éreztem, egy mesekönyvbe csöppentem. Az élményt fokozta, hogy jegesmedve jelmezes aktivisták gyerekekkel fotózkodtak és fel-alá járkáltak a hatalmas téren. Rajtuk kívül ezüst- és aranyszínűre maszkírozott mutatványosok is várták az érdeklődőket. Megpróbáltuk átverekedni magunkat a tömegen, és igyekeztünk közelebb kerülni a téren található nevezetességekhez. Az egyik híres épület az Óvárosi városháza a világhírű Orlojjal, ami az épület oldalán elhelyezkedő gyönyörű óramű. Az Orloj érdekessége, hogy a kis ablakain minden órában végigvonul a tizenkét apostol. A hűvösebb idő ellenére most is sokan várakoztak, hogy láthassák a jelenetet. A téren látható még Prága egyik jelképe a Týn-templom és Husz János reformátor szobra, akit eretnekség vádjával máglyahalálra ítéltek. A szobrot a halálának 500. évfordulójára készítették.

Fantasztikusan néz ki az óramű!

5 óra – Viszlát, komfortzóna! Szia, Above & Beyond koncert!

A rövid városnézést követően szembe kellett néznem a cudar valósággal: várt rám az esti elektronikus zenei koncert. A bulinak a prágai O2 Aréna adott otthont, aminek az ajtaja este nyolctól nyitva állt a közönség előtt. Pár perces biztonsági ellenőrzés után, kilenc óra körül jutottunk be az épületbe. Fantasztikus buli volt.

Második nap

2 óra – Prágai vár és badacsonyi életérzés

Miután kipihentük az éjszakába nyúló zenei élményt és megreggeliztünk a szálláson, a nyakunkba vettük a várost. Először a Prágai várat néztük meg, ami Európa legnagyobb várkomplexumának számít, sőt a Guiness-rekordok könyvében is szerepel, mivel 570 méter hosszú és 130 méteres széles, ezzel elnyerte a világ legnagyobb ősi várának a címét. Kezdésnek nem rossz, ugye?

Rövid villamosozás után a Hradzsin téren andalogtunk, ami a várnegyed központi része. Azonnal kiszúrtam a különleges mintázatú épületet, a Schwarzenberg-palotát, ami jelenleg a svájci nagykövetségnek ad helyet. Szintén a téren látható a francia Jean-Baptiste Mathey építész által tervezett Toszkánai palota, amely a toszkán nagyherceg tulajdona volt, de napjainkban a Külügyminisztérium használja. A térről nyílik a vár főbejárata és udvara, ahova egy arannyal díszített kapun keresztül léphetünk be. Mi nem sétáltunk át a kapun, de pont láthattuk az őrségváltást. Tehát, látnivalóban és palotákban nincs hiány, én is a fejemet kapkodtam a csodás épületek között. Egy rövid sorbanállás és biztonsági ellenőrzés után a vár második udvarában találtuk magunkat, ahol megcsodáltuk az 1762-ben épült Szent-Kereszt templomot. A vár szőlőtőkékkel tarkított domboldalát sem érdemes kihagyni, amitől egészen badacsonyi hangulatom támadt.

A kedvenc helyem lett a szőlős domboldal

2 óra – Séta a Károly hídon és lazulás a közeli szigeten

Ahogy Budapestet a Duna, úgy Prágát a Moldva szeli ketté, és hidakon keresztül juthatunk át egyik városrészből a másikba. A Károly híd, amit sokáig kőhídnak neveztek, Prága egyik szimbóluma. Jelenlegi nevét IV. Károly német-római császárról kapta. Mi sem hagyhattuk ki, hogy ne sétáljunk végig a mészkőből készült építményen, ami 516 méter hosszú és 30 szobor látható rajta. Még jó, hogy sportcipőt vettem, mert húsz percbe telt, mire átértünk a hídon. A sétát színesítette a középkori ruhába öltözött zenészek játéka. Végezetül a hídhoz legközelebbi apró szigeten pihentünk meg, amiről azonnal a Margitsziget jutott az eszembe. Egy órát üldögéltünk a fűben, beszélgettünk és élveztük az októberi napsütést. A körülöttünk lévő emberek vízibicikliztek és etették a hattyúkat. Egy pillanatra arról is elfeledkeztem, hogy ősz van és másnap reggel hazautazunk.

Mintha nyár lenne

Nyitókép: Saját

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)