Ennél szívhez szólóbb karácsonyi reklámot még nem láttál

Egy ír pub különleges videóval rukkolt elő az ünnepi reklámdömpingben: nehéz könnyek nélkül végignézni ezt a fontos üzenetet hordozó kisfilmet.

A karácsonyi reklámok műfaja olyan, mint a karácsonyi ajándékoké: a legtöbben elfelejtik, hogy nem a büdzsé a lényeg, hanem a tartalom. Versenysportot űznek a cégek az év végi figyelemfelkeltésből, egymást túllicitálva bombáznak minket az évnek ebben az időszakában a vásárlásra ösztönző videókkal, és bár hazudnánk, ha azt mondanánk, nincs már köztük olyan, ami elérné az ingerküszöbünket – Bodrogi Gyula és Szilágyi Tibor alakítása idén különösen megmelengette a szívünket! –, kevés videóval találkozunk, ami után tényleg azt érezzük, hogy cselekednünk kell.

Az ír Enniskillenben található Charlie’s Bar ünnepi reklámja azonban pont ilyen: megdöbbentő, milyen késztetést érez az ember, hogy munka után beüljön egy Guinness-re, ha a távolság okán nem is az ötletgazda pultja mellé, de Marika néni sarki kocsmájába biztosan. Ezt pedig nem csilliárdos költségvetéssel, hanem egy rendkívül fontos üzenettel érték el a készítők.

„Itt nincsenek idegenek, csak olyan barátok, akikkel még nem találkoztál.“

A videóban egy idősebb úr napját követhetjük végig, aki botjára támaszkodva, egy csokor virággal kezében hagyja el otthonát, hogy elhunyt szerettei sírját meglátogassa. A szívünk összefacsarodik, amikor az utcán megpróbál szóba elegyedni néhány járókelővel, akik az ünnepi rohanásban észre sem veszik az öregurat, aki mindennél jobban vágyik egy kedves szóra vagy akár csak egy köszönésre… 

„A legmerészebb álmainkban sem gondoltuk, hogy ilyen reakciókat vált majd ki a reklámunk az emberekből. Mi csak szerettük volna, ha az emberek egy kicsit elgondolkoznak, amikor megnézik a videót – mondta a Charlie’s Bar vezetője, Una Burns, aki elárulta, hogy az inspirációt azokból a pillanatokból nyerték, amiknek szemtanúi lehettek az elmúlt évek során a pubban. – Szerettük volna felhívni az emberek figyelmét, hogy az ünnepek nem mindenkinek olyan örömteliek. Sokan vannak, akik számára ez egy nehéz időszak, úgyhogy legyünk egy kicsit figyelmesebbek egymással. Egy egyszerű mosoly vagy egy kedves köszönés is rengeteget jelenthet.“

A mindössze 700 fontból készült reklám felrobbantotta a közösségi médiát: milliók tekintették meg TikTokon, Instagramon és Twitteren (X-en, bocsánat!), hírességek és a reklámszakma kiválóságai is megosztották, elismerésüket kifejezve, s mi is csak elismerő hangon tudunk szólni az alkotásról. A videónak ugyanis épp abban rejlik az ereje, hogy nincs túlcifrázva, a (látszólag) telefonnal rögzített képvilág, akárcsak az üzenet – amely egy William Butler Yeats-idézetet hív segítségül – nagyon is emberi. S ha ez még nem lenne elég, a szereplők valóban a pub törzsvendégei közül kerültek ki.

„Van a karácsonynak egy rendkívül szomorú oldala is – vallja a főszereplőt alakító Martin McManus, aki az újságírók kérdésére megnyugtatott mindenkit, hogy ő maga fiával és párjával osztozhat majd a karácsonyon. – Ahogy egyre idősebb lesz az ember, nagyon sokat gondol azokra a családtagokra, akik már nem lehetnek részesei az ünnepének. Rengeteg dolog fut át ilyenkor az ember agyán. Nem is beszélve azokról, akik egyedül kénytelenek tölteni a karácsonyt.“

 

Nyitókép: Getty Images
Forrás: skynews.com, BBC

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: