Minden, amit az érett bőr ápolásáról tudnod kell – Jaksa Petra szépségbloggerrel beszélgettünk

A Peonilla blog szerzője hasznos tippeket adott a bőr öregedési folyamatainak lelassítására, és összeállított egy könnyedén betartható reggeli, illetve esti beauty rutint is.

Vannak dolgok, amiket hiába is szeretnénk, sajnos nem tudunk elkerülni – ilyen például a bőr öregedése is. Azonban ez nem jelenti azt, hogy nem vehetnénk fel vele a harcot! Az érett bőr ápolására különösen a menopauza időszakától, azaz 50 éves kor felett kell odafigyelni, akkor ugyanis olyan hormonális változások mennek végbe a szervezetben, amelyek nagyban befolyásolják a bőr állapotát is. Jaksa Petra szépségblogger, a Peonilla blog szerzője szerint egyre többen küzdenek hormonális egyensúlytalansággal (akár a premenopauza alatt), ami felgyorsíthatja a tünetek megjelenését. A csökkenő ösztrogén-, kollagén-, elasztin és hialuronsav-termelés miatt a bőr megereszkedhet. A nedvességtartalom visszaesése szintén a hormonális folyamatokkal függ össze, az ember szervezete elkezd kiszáradni. Éppen ezért az idő múlásával nagyon komolyan kell venni a külső és a belső hidratálást is és érdemes alakítani a szépségápolási rutint is.

Genetika, vagy életmód?

Bármennyire is szeretnénk ujjal mutogatni a genetikánkra, valójában az életmódunk jóval nagyobb százalékban befolyásolja a bőr öregedését. Borzasztóan káros, ha nem mozgunk eleget, dohányzunk, rendszeresen alkoholt fogyasztunk, vagy folyamatosan kialvatlanok vagyunk, azaz nem hagyunk időt a szervezetünknek a regenerálódásra. De ugyanilyen fontos szerepe van a bőr öregedésében a helytelen táplálkozásnak is. Egyre inkább népbetegségnek számít a krónikus ásványi anyag hiány, mivel gyakran fogyasztunk nem teljes értékű ételeket. Oda kell figyelni a megfelelő mennyiségű antioxidáns (ásványi anyag, vitamin) bevitelére. Érdemes minél több halfélét, vagy avokádót enni, azaz olyan ételeket, amelyek omega-3 zsírsavat tartalmaznak. Az egészségtelen étkezés mellett a folyamatos stresszelés is alaposan felgyorsítja az öregedést: ezt kivédeni ugyan nem lehet, de meg lehet (és kell is!) tanulni kezelni. A jóga, vagy a különböző légzőgyakorlatok például hatásos fegyvernek bizonyulnak a mentális egészségünkért vívott csatában. Petra azt mondja, a kiegyensúlyozottságról sem szabad elfelejtkezni, hiszen a belső békénk a fizikai állapotunk megőrzésében is segíthet.

Hidratálás felsőfokon

A Peonilla blog szerzője kiemelte, hogy az érett bőr hidratálásához a hialuronsav az egyik legjobb hatóanyag, ezért olyan termékeket érdemes választani, amelyek tartalmazzák ezt. Hasonlóan beválnak a 100 százalékban természetes, hidegen sajtolt növényi olajok is (például Panarom argánfaolaj vagy Pai skincare csipkebogyóolaj), amelyeket külön-külön, illetve a testápolóba vagy az arckrémebe cseppentve (ez utóbbi esetben 1-2 csepp bőven elég) is lehet használni a bőrápolási rutin végén. Ezzel tovább növelheted az általad használt termékek hidratáló képességét és visszanyerheted a bőröd ragyogását. „A fényvédő használatáról még mindig sokan elfelejtkeznek, pedig a ráncok megelőzésében az egyik legfontosabb szereplő és rengeteg probléma megelőzhető lenne vele” – hangsúlyozza Petra. Harmincöt éves kor (de főleg az ötödik X) felett javasolt egy retinolt, azaz A-vitamint tartalmazó terméket is beépíteni a szépségápolási rutinunkba, hiszen ez a ma ismert leghatékonyabb anti-aging hatóanyag: gyorsítja a bőrmegújulást, csökkenti a pórusok méretét, halványítja a pigmentfoltokat. A peptidek (vagyis fehérjetöredékek) úgyszintén lassítják az öregedést, ezért egy peptides szérum beszerzése is segítségünkre lehet a bőrünk fiatalságának megőrzésében. Az AHA-savak (Alpha Hydroxy Acid) pedig a kollagén termelést serkentik, ezeket azonban elég hetente kétszer-háromszor használni.

Fotó: Instagram/@foreo_hu

Az otthoni szépségápolás részeként Petra a FOREO UFO™ 2 szónikus készülékét is ajánlja, melynek köszönhetően az arcmaszkok (érett bőrre leginkább a Youth Junkie, az Acai Berry, vagy a Green tea maszk ajánlott) jótékony hatóanyagai sokkal mélyebben felszívódnak a bőrben. A piros LED-fénynek anti-aging hatása van, serkenti a kollagéntermelést és enyhíti a bőrhibákat is.

Bőrápolás éjjel-nappal

Reggeli beauty rutin 
    1. Gyengéd Arclemosó
      Sminklemosó: Bioderma rózsaszín micellás víz vagy Clinique take the day off balzsam
      Lemosó: La Roche-Posay Toleriane Arctisztító Krém vagy PURITO From Green Cleansing Oil
    2. Hidratáló tonik (glicerin, vagy hialuronsav tartalmú)
      Niod Superoxide Dismutase Saccharide Mist vagy Phi Neroli & rózsa feszesítő arctonik
    3. Szérum (Ez a bőr típusától és állapotától is függ, de a korai órákban hialuronsav vagy C-vitamin tartalmú terméket érdemes használni. Az utóbbi segíti a kollagéntermelést is.)
      Paula’s Choice C-vitamin booster
    4. Hidratáló arckrém
      Phi Vadrózsa arckrém ráncok ellen vagy Mádara SOS intenzív bőrmegújító hydra szérum
    5. Fényvédő (Természetesen a lakásban, ha nem ablak mellett ülünk, nincs szükség erre)
      EVY Daily UV Face Mousse SPF 50 vagy Uriage Anti-Brown spot fluid SPF 50

(Ha sietned kell, gyors megoldásként elég a vastagon szedett lépéseket követed.)

Esti beauty rutin
  1. Gyengéd Arclemosó
    Sminklemosó: Bioderma rózsaszín micellás víz vagy Clinique take the day off balzsam
    Lemosó: La Roche-Posay Toleriane Arctisztító Krém vagy PURITO From Green Cleansing Oil
  2. Hidratáló arcpermet
    Kell a púder It mist be love arcpermet*Hámlasztó estére az arcpermet után: (Heti 1-2 alkalommal, nem retinolos napokon): Bybi AHA Day glow élénkítő tonik vagy The Ordinary lactic acid 5% + HA*
  3. Szérum
    (Heti 2x): The Ordinary Granactive retionid 2% Emulsion vagy Geek & Gorgeous 101 A-game 5 (Ha már használtál retinolt, akkor válaszd az A-game 10-et) vagy Almost 1.618 10% Argireline + Tripeptipe5 natural biserum
  4. Hidratáló arckrém
    Bybi éjszakai tápláló krém vagy Mádara SOS intenzív bőrmegújító hydra szérum vagy Clinique Moisture Surge éjszakai maszk

Nyitókép: jacoblund/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: