2020 és 2021 sem tartozott a legkönnyebb évek közé, de ezek a hónapok is tartogattak néhány pozitívumot. Például azokat a változásokat, amelyek átformálták a szépségről és az egészségről alkotott nézeteinket.
Tavaly az egész életünk, így a szokásaink is teljesen átalakuláson mentek keresztül – beleértve azt, hogyan tartjuk formában magunkat, mit eszünk, milyen termékeket kenünk az arcunkra, és hogyan pihenjük ki a testi-lelki fáradalmakat. Ezeknek a változásoknak a hatása 2021-ben is érezhető volt, és úgy tűnik, jövőre sem lesz másként. A szakértők már összegyűjtötték, szerintük milyen szépségápolási, táplálkozási, wellness- és fitnesz trendek határozzák meg a 2022-es évet. Vessünk egy pillantást a jóslataikra.
Szépségápolás – a modern technológiáé és a gendersemleges termékeké lesz a főszerep
Már idén érzékelhettük, hogy a bőrünk egészségének, természetes szépségének megőrzése milyen fontossá vált. Ez a szemlélet 2022-ben is velünk marad, de néhány új trend is beköszön az életünkbe. Igaz, a LED-fényes arcmaszkok és a mikroáramos technológiával működő eszközök már 2020 előtt is léteztek, de a világjárvány idején egyre többen szereztek be hasonló készülékeket. Népszerűségük azóta sem csökkent, annak ellenére, hogy a kozmetikusok és bőrgyógyászok újra fogadhatnak pácienseket. Mivel a fogyasztók igénye idén hihetetlenül megnőtt az innovatív szépségtechnológiák iránt, 2022-ben még több új megoldásra, modern készülékekre számíthatunk – amelyet az otthoni szépségápolási rutinunkba is beépíthetünk majd.
A beauty szektorban egy másik nagy változás is megfigyelhető. A Wunderman Thompson felmérése szerint a Z-generáció képviselőinek több mint 50 százaléka nem veszi figyelembe, hogy férfiaknak vagy nőknek szánják a szépségápolási termékeket. Mondván, sok tényezőtől függ, hogy milyen termékre van szükségünk – például a bőrtípusunktól –, és a nemünk ennek a listának a végén található. Ezt Rihanna is megerősítette, aki a Fenty Skin bemutatásakor ezt posztolta Twitterén: „Whoever told you skincare has a gender, LIED to you” – azaz nyilvánosan is hazugságnak nevezte azt, hogy a bőrápolás a nemünktől függene. Ez arra készteti az iparág szereplőit, hogy gendersemleges termékekben gondolkodjanak. Habár már most is sok hasonló márkát és kozmetikumot találhatunk a piacon, 2022-ben indulhat igazán virágzásnak ez a trend.
Egészség – a hibrid megoldások az életünk részévé válnak
Akárcsak a távoktatás vagy a távmunka, úgy az online terápiák is hatalmas újdonságnak, szokatlan megoldásnak számítottak a pandémia kirobbanásakor. Azonban bőven volt időnk hozzászokni, és így az előnyeit is megtapasztalhattuk. A korlátozások enyhülése után újra lehetőségünk van személyes találkozót szervezni, de sokan mást választanak – a hibrid lebonyolítás mellett teszik le a voksukat. Azaz néha személyesen is megjelennek a terápián, néha viszont az online térben zajlik le a beszélgetés. Ezzel megspórolhatják az utazás idejét és költségét. Vagy ami még fontosabb, akkor sem kell kihagyniuk a terápiát, ha egészségügyi állapotuk miatt személyesen nem tudnak megjelenni.
Fitnesz – lassan leáldozik a klasszikus fitneszmárkák ideje?
„A legnagyobb trend, amit az iparágban látok, hogy a fitneszmárkák helyett egyre inkább az életmód brandek felé mozdulunk el.” – mondja Melanie Griffith, a SoulCycle oktatója és senior managere. Hiszen Griffith és minden más fitneszszakember tudja, hogy amit akkor csinálunk, amikor éppen nem sportolunk, ugyanolyan hatással van teljesítményünkre és az általános egészségünkre, mint a fárasztó testmozgás. Ezért 2022-ben a fitneszcégek nemcsak a sportolásra, hanem a táplálkozásra, a regenerálódásra és a mindfulness gyakorlatokra is nagy hangsúlyt fektetnek majd. Lehet, hogy kedvenc jógaközpontunk hamarosan összeáll egy ételszállító céggel? Vagy saját applikációt hoz létre, hogy az otthon meditációs gyakorlatokat segítse? Kiderül… Az viszont biztos, hogy a fitnesz és a wellness határvonala elmosódik. A két szektor lassan egybeolvad, és tényleg az „ép testben ép lélek” gondolata szerint élünk majd.
Ehhez szorosan kapcsolódik a fenntarthatóságra való törekvés is, amely szintén átalakítja a fitneszipart. A sportszergyártó márkák között nagy versengés folyik, hiszen az elmúlt években hihetetlenül megugrott a környezetbarát technológiákkal, újrahasznosított és/vagy vegán alapanyagokból készült sportruhák és -cipők iránti kereslet. A sportcipők piacának egyeduralkodója, Nike (az összes eladás 62 százaléka az amerikai márkához köthető) 2019 szeptemberében jelentette be a Move to Zero fenntarthatósági kezdeményezését, amelyben ígéretet tett arra, hogy 2025-ig szén-dioxid-semleges lesz és felszámol minden termelési hulladékkal. Szerencsére nem a Nike az egyetlen, aki ilyen lépésre szánta el magát – az Adidas és a Reebok is komoly ígéreteket tett a fenntarthatóság érdekében.
Étkezés – 2022-ben a hidegen préselt gyümölcs- és zöldséglevek reneszánszukat élik
A hidegen préselt juice-ok ellentmondást nem tűrve visszatérnek a legnagyobb trendek közé. De szerencsére ezúttal – a korábban jellemző – „tisztítókúrának” és „méregtelenítésnek” nevezett sanyargató diéták pátosza nem tart velük. A trend mozgatórugója (ismét) a világjárvány, hiszen tavaly a megszokottnál is többen kerestek olyan ételeket és italokat, amelyekkel felturbózhatják az immunrendszerüket. Ez magyarázza, hogy 2020-ban a hidegen préselt italok kereslete 8,9 százalékkal nőtt a járvány előtti évekhez képest. Az egészségtudatos fogyasztók pedig jövőre sem fognak lemondani ezekről a finomságokról. A szakértők szerint 2022-ben a tudatos táplálkozás mellett az italfogyasztásról sem fogunk megfeledkezni. Előrejelzéseik azt mutatják, hogy az alkoholmentes koktélok növekvő népszerűsége miatt egyre több trendi mocktaillel találkozhatunk a bárok itallapjain, vagy a szupermarketek polcain.
Jóllét – felértékelődik az alkalmazottak mentális egészsége a munkáltatók szemében
A világjárvány kitörése után a kiégéssel és a stresszel küzdők száma folyamatosan növekszik, hiszen a váratlan helyzetek – például a távoktatásban résztvevő felügyelete, az idős rokonok gondozása vagy saját egészségügyi állapotuk – a munkahelyi elvárások mellett olyan plusz terhet tettek sok ember vállára, amit egyszerűen már nem bírt el. A helyzet több munkavállalót is arra késztetett, hogy elgondolkodjon azon, biztos ilyen munkára vágyik-e. Éppen emiatt jelentették be sokan a felmondásukat. Mivel a munkaadók tisztában vannak ezzel a tendenciával, nincs más dolguk, mint meghallgatni az alkalmazottakat, akik jelzik, hogy a mentális egészség támogatása fontos számukra. A szakértők szerint 2022-ben egyre több munkahelyen kerülnek előtérbe a mentálhigiénés tréningeket, a mentorálás vagy a wellness juttatások.
Forrás: Well + Good
Nyitókép: Daria Shevtsova/Pexels