Ezért fontos, hogy a karantén ideje alatt is rendszeresen hajat moss

A hormonális változások, az állandó stressz vagy például egy új étrend is vezethet hajhulláshoz. Viszont azzal sem teszel jót a hajadnak, ha a karantén ideje alatt elhanyagolod és nem ápolod rendszeresen!

A hosszú, dús és egészséges haj minden nő álma, éppen ezért óriási hiba az önkéntes karantén vagy a home office alatt elhanyagolni a frizurádat! Megértjük, hogy nincs kedved hajat mosni, mert úgy vagy vele, hogy úgysem mész sehová és nem találkozol senkivel. Viszont azzal, hogy a szokásos hajmosási rutinodnak és a reggeli hajformázásnak, fésülésnek búcsút intesz, sokkal nagyobb bajt okozhatsz, mint azt elsőre gondolnád. Sőt, az is előfordulhat, hogy hirtelen túl sok hajszálat látsz majd viszont a zuhanyzó lefolyójában. „Azzal, hogy mellőzöd a heti rendszeres hajmosást, számíthatsz arra, hogy amikor végül sor kerül az ápolására, akkor egyszerre több hajszálat fogsz elveszíteni” – jegyezte meg Jane Mayhead hajszakértő. „Ennek az oka nagyon egyszerű, hiszen a hajhullás mindennapos dolog, de változó mennyiségű hajszálunk hull ki naponta. Ilyen esetekben, amikor sokáig halogatjuk a hajmosást, összegyűlnek a hajszálak.” A legfontosabb, hogy ne pánikolj, ha azt látod, hogy hirtelen több hajszál marad a fésűben vagy a lefolyóban!

Mégis hány szál haj hullik ki naponta?

Teljesen normális, ha naponta 100-125 szálat veszítesz el. A legtöbb embernek nagyjából 100 ezer hajszál van a fején, és a napi hajmosás során körülbelül 80 szál, a nap hátralévő részében pedig a fennmaradó szálak esnek ki. Ha csak minden harmadik napon mosol hajat, akkor nyilvánvalóan háromszor annyi haj fog kihullani, tehát körülbelül 250-280 szál.

Miért baj az, ha ritkábban mosod meg a hajad a karantén alatt?

Sokkal könnyebb legyinteni az eddigi jól megszokott és bevált hajápolási rutinra, mi mégis azt tanácsoljuk, hogy ne hanyagold el a frizurádat még akkor sem, ha nem mozdulsz ki a négy fal közül. Gondolj arra, hogy a fejbőröd már hozzászokott az évek alatt kialakított rutinhoz. Ápold úgy a hajszálaiddal együtt, mintha csak az arcbőrödről gondoskodnál! „Az időnkénti és nem rendszeres hajmosási rutin ugyanis hosszú távon problémákat okozhat a fejbőr esetében, ami végül hajproblémák kialakulásához vezethet. A fejbőr tisztán és egészségesen tartása a kulcsa annak, hogy a hajszálak is egészségesek maradjanak.” – tette hozzá a szakértő.

Mivel tehetsz még a hajad egészségéért?

Szerezz be egy selyem párnahuzatot, amivel megvédheted a hajszálak töredezését az éjszakai órákban is. Ezen kívül támogathatod a hajad egészségét olyan étrendkiegészítőkkel, amelyek vasat, C-, B12-,  és D3-vitamint, valamint cinket, szelént és többek között aminosavakat is tartalmaznak. Vagy készíthetsz házi hajöblítőt is, amelyhez a konyhában is megtalálod az összetevőket.

Almaecetes, gyógynövényes hajöblítő

Hozzávalók:

  • 1 liter ásványvíz
  • 1 nagy marék szárított kamillavirág
  • 3 evőkanál almaecet
  • 2 szelet citrom

Elkészítés:

  1. Forrald fel az ásványvizet egy lábasban, majd vedd le a tűzről és tedd hozzá a többi összetevőt. Fedd le a lábast és hagyd állni a keveréket 4 órán keresztül. Szűrd le, és öntsd át az öblítőt egy üres ásványvizes üvegbe. A hajöblítő hűtőben tárolva körülbelül 2 hétig használható.
  2. A szokásos hajmosási rutinod után öblítsd át a gyógynövényes öblítővel a hajad, majd töröld meg óvatosan törölközővel és szárítsd meg.

Az ecet visszaállítja a haj pH-értékét, ráadásul szuper a korpásodás ellen is, az almaecet pedig a hagyományos ecettel szemben nem tartalmaz annyi alkoholt és tele van olyan vitaminokkal, mint az A-, B- és D-vitamin, valamint enzimekkel és ásványi anyagokkal (kálcium, vas, foszfor, magnézium, kálium, fluor).

Forrás: redonline.co.uk; denelys.com
Nyitókép: torwai/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: