Igazi kardio bomba: ragadj ugrálókötelet!

Napi 5 perc mozgás

Ó, azok az általános iskolás ugrókötél versenyek! Hogy is felejthetnénk, amikor olyan jó móka volt! Érdemes újra, felnőttként is kötelet ragadni, így tökéletesen izmos lesz a tested.

Mikor otthon azon tanakodtam, mivel dobhatnám fel az edzésrutinom, eszembe jutott gyermekkorunk egyik kedvenc játéka: az ugrálókötél. Hogy is felejthettem el ezt az eszközt? Szerencsére még mindig ott rejtőzik egy elfeledett darab a fészerben. Előkaptam hát, és elkezdtem ugrálni vele. A kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott, majd úgy döntöttem, utánanézek, milyen mozdulatokkal fűszerezhetem az amúgy kissé monoton ugrókötelezést.

Online inspirálódtam:

A Feeney Fitness videóján látható gyakorlatokat kezdtem el követni, amely sor tökéletes példája az intervall edzésnek: laza ugrálás az alaptempó, amelyet gyorsabb szakaszok szakítanak meg. Amellett, hogy kreatív és szórakoztató, az egyensúly- és a ritmusérzéket is fejleszti, főként az egylábas gyakorlatokkal.

Miért ragadj ugrálókötelet rendszeresen?

  • erősíti a lábízületeidet, így csökkenti a sportsérülések kockázatát
  • az egyik legjobb kardioedzés, hiszen szuperül emeli a pulzusszámot
  • javítja a koordinációt, a ritmusérzéket és az egyensúlyt
  • akár otthon, akár a konditeremben elvégezhetsz
  • tónusosabbá teszi a karokat
  • változatosan edzhetsz a kötéllel
  • remek zsírégető – főképp az intervall részeknek köszönhetően

Legyél bármilyen edzettségi szinten, az ugrálókötél jó társad lehet a rendszeres testmozgásban. A saját tempódban kezdd, ne hajtasd túl magad. Ha naponta, akár csak pár percig ugrálsz, hamar látványos eredményeket érhetsz el. Egészítsd ki ugrókötelezéssel a szokásos rutinodat!

Tűzz ki magadnak új célokat! Én például ezt szemeltem ki:

Nem lesz egyszerű, hiszen az egyensúlyom még fejlődő szakaszban van, eddig többnyire az első mozdulatnál fenékre estem, de nem adom fel!

Nyitókép: Jacob Lund/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: