Ezért vágj bele a 30 napos jógakihívásba

Találj egy mozgásformát, amiben kiteljesedhetsz, ami kitartásra sarkall, és ezáltal jobbá teszi az életed. Előfordulhat, hogy pont a jóga lesz az...

A jóga több annál, mint különös zenére hajlongó emberek hobbija. Ez a mozgásforma testileg és szellemileg is átformálja az embert, javítja a test oxigén és vérellátását, csökkenti a vérnyomást, átmozgatja az izmokat, jótékony hatással van a kortizol és adrenalinszintre, a légzőgyakorlatok pedig a stressz és szorongás leküzdésében is segítenek. Nekem több se kellett ahhoz, hogy belevágjak egy harminc napos jógakihívásba, aminek bár még az elején járok, de a pozitív hatásai már most érezhetők.

Jobbá teszi az életem

Az iskolában úsztam, később hobbi szinten lovagoltam, aztán kipróbáltam a futást és felfedeztem a környékünkön található edzőtermeket is. Viszont mára egyik mozgásformát sem űzöm rendszeresen. Rá kellett ébrednem, ha így haladok tovább, idős koromra garantáltan ízületi és/vagy szív- és érrendszeri problémákkal fogok küzdeni. Ez volt az egyik oka annak, hogy elkezdtem jógázni. A másik nyomós indokom az volt, hogy a rengeteg üléstől a nap végére majd leszakad a derekam és fájnak a vállaim. Szerencsére rátaláltam Adriene Mishler, jógatanárra és a Yoga With Adriene Youtube csatorna tulajdonosára, aki január elsejével elindította a Home – 30 Days of Yoga With Adriene nevű kihívását, amiben 18-43 perces videókon keresztül, más és más gyakorlatokat mutat be.

Fotó: Yoga With Adriene

Az első videóban a felfedezésé a főszerep, hogy felismerd ki vagy te, hol tartasz az életedben, és felkészít arra, hogy nyitott legyél az új lehetőségekre. Mindezt különféle testtartásokon és légzőgyakorlatokon keresztül tudod elérni. Mivel már gyerekként is hajlamos voltam az asztmára, emellett porallergiám van, ezért számomra a légzésemre való odafigyelés a legnehezebb. De a gyakorlatoknak köszönhetően erre is jobban oda tudok figyelni, sőt érzem, ahogy a koncentrált ki- és belégzés segít megszabadulni a felgyülemlett feszültségtől. A kihívás még abban is segít, hogy dolgozzak az akaraterőmön, hiszen bőven akadnak olyan gyakorlatok, amelyek nehézséget okoznak, illetve amelyek magunkban hordozzák a garantált izomlázat. A hatodik napi jógavideó után két nappal később is éreztem, hogy bizony jól megdolgoztattam a hasizmomat. Egyszóval szellemileg és fizikálisan is sokkal jobban érzem magam, az első hét után megszűnt a derékfájdalmam és mintha lelkileg sokkal kiegyensúlyozottabb lennék. Korábban sosem az jelentette a nehézséget egy-egy sporttal kapcsolatban, hogy képtelen voltam megcsinálni a feladatokat, sokkal inkább az, hogy hozzászoktam és talán meguntam egy kicsit. Megállapítottam, hogy már nem fáj semmim, és szépen lassan abbahagytam az adott sportot. Most is ez jelenti az igazi kihívást, hogy a harmincegyedik napon is folytassam a jógát, és ne lustuljak el újra. Ebből kifolyólag igyekszem változtatni a gondolkodásomon, hogy a jógát ne egy teljesítendő feladatként éljem meg. Például hazaérve egyből jógázni kezdek, ami tudatosítja bennem: otthon vagyok, ideje pihennem. Sőt, valamelyik nap nagyon későn értem haza, de ahelyett, hogy egyből bezuhantam volna az ágyba, megcsináltam az aznapi gyakorlatsort. Mi ez, ha nem egy apró változás?

Nyitókép: RyanJLane/E+/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: