Ezt a 9 gyümölcsöt edd, ha fogyni akarsz

A legfinomabb és legegészségesebb snackek!

Bogyósgyümölcsökből vagy banánból smoothie-t készíteni reggelire nemcsak megkönnyíti a sietős korai órákat, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy ledobj néhány pluszkilót.

Beszerezni egy smoothie készítő gépet és reggelente finomabbnál finomabb italokat keverni benne, a legnagyszerűbb dolog, amit tehetsz magadért. A gyümölcsökből és zöldségekből készített turmixok rendszeres fogyasztásával nemcsak az egészségednek, hanem az alakodnak is kedvezel, persze, csak akkor, ha jól válogatod össze a hozzávalókat! Eláruljuk, melyik az a 9 vitamindús gyümölcs, amit bármelyik reggelidbe belecsempészhetsz és bomba formába hoz:

Grapefruit

Az egyik legjobb választás, hiszen nagyon alacsony a kalóriatartalma (mindösszesen 39 kcal egy fél gyümölcsben) és a glikémiás indexe is. Párosítsd banánnal, így kevésbé lesz a turmixodnak savanykás íze.

Alma

Gazdag antioxidánsokban – különösen C-vitaminban, segít megerősíteni az immunrendszert és csökkenti a rák kialakulásának kockázatát. Továbbá az alma magas százalékban tartalmaz pektint, amely jó hatással van az emésztésedre és kordában tartja a koleszterinszintet is.

Füge

Rengeteg ásványi anyag található benne, amely segít csökkenti a koleszterinszintet, szabályozza a vércukorszintet, jó székrekedés ellen és szuperül laktat is. Gazdag káliumban, amellyel segít kontrollálni a vérnyomást is.

Körte

Nincs még egy olyan gyümölcs, ami annyira tápláló lenne, mint a körte. A zamatos finomság a szervezet számára szükséges napi ásványianyag-szükséglet negyedét tartalmazza és C-vitaminban is gazdag.

Kivi

Ugyan kicsi, de igazi energiabombát jelent ez a gyümölcs a szervezetnek! Alacsony a glikémiás indexe, hemzseg az ásványoktól, a C- és E-vitamintól, valamint van benne folsav is.

Görögdinnye

Puffadás ellen remek választás néhány kocka görögdinnye. Mivel a gyümölcs 92 %-a víz és magas a káliumtartalma, így nagyon jó vízhajtó hatása van.

Banán

Bár elsőre nem tűnik jó választásnak a banán, hiszen magasabb a cukor- és kalóriatartalma mint más gyümölcsöknek, mégis bölcs döntés lehet a reggelidbe illeszteni! Magas a tápanyagtartalma és alacsony vagy közepes a glikémiás indexe (ez attól függ, hogy mennyire érett a gyümölcs).

Bogyós gyümölcsök

Nem véletlenül emlegetik szuperfoodként az áfonyát, a málnát és az epret. Alacsony a kalóriatartalmuk, vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdagok, alacsonyan tartják a koleszterinszintet és csökkentik a szervezetben a gyulladásokat. Plusz, egy maréknyi is elég belőlük ahhoz, hogy érvényesítsd jótékony hatásukat!

Narancs

Gyötör az éhség? Egy narancs is laktató lehet, mivel tápanyagokban gazdag és magas a rosttartalma.

Nyitókép: Brett Stevens/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: