Ezt az 5 szabályt tartsd be étkezés közben és még szebb lesz a bőröd

Edd magad szépre!

Az első lépés a makulátlan bőr eléréséhez a megfelelő táplálkozás és ebből kifolyólag a jó emésztés. Az ausztráliai The Beauty Chef márka alapítója, Carla Oates elárulta, hogy mi az az 5 dolog, amire mostantól jobb lesz figyelni, ha asztalhoz ülsz.

Az egészséges étrend nem csak arról szól, hogy rengeteg zöldséget és gyümölcsöt eszünk, a tudatos táplálkozás azt jelenti, hogy olyan élelmiszereket is fogyasztunk, ami az emésztésünkre is jó hatással van. Ha a szervezetünk nem jut elég tápanyaghoz, nem megfelelő az emésztésünk, a bőrünk elkezd éhezni. Ez hatással van a rugalmasságára, valamint a szervezet kollagéntermelésére is. A legutóbbi tanulmányok szerint, akinek rendben van az emésztése, annak a bőr zsírsav-profilja is sokkal jobb. A The Beauty Chef márka megálmodója, Carla Oates nemrég elárulta, mi az az öt lépés, amivel az emésztésednek és ezzel együtt a bőröd szépségének is kedvezel:

Jöhetnek az antioxidánsok!

Az antioxidánsokban gazdag étrend a szép bőr alapfeltétele. Felveszik a harcot a szabadgyökök ellen és segítenek a sejtek regenerálásában. A halfélék, gombák, hüvelyesek, magvak, hagymafélék, illetve a zöld és a fekete tea hemzseg az antioxidánsoktól – ezekből nem ártana minél többet enned!

Hidratálás folyton folyvást

Ha eddig még nem tetted, mindenképpen szoríts helyet a telefonodon egy vízivást szorgalmazó applikációnak! A napi két liter tiszta víz felhörpintése ugyanis elengedhetetlenül fontos a bőr hidratálásához. A tanulmányok szerint a bőrben található a test vízkészletének 30 %-a, ami nagyban hozzájárul a rugalmasságához és a szépségéhez is. Ezen kívül javítja a hám vastagságát és sűrűségét.

Fermentált finomságok

A fermentált élelmiszerek jó hatással vannak az emésztésre, belülről táplálják a bőrt és probiotikum tartalmuknak köszönhetően jó baktériumokkal telítődünk, amelyek segítenek kialakítani a bélflóra egyensúlyát.

Rágj, rágj, rágj

Sokkal több nyál termelődik a szánkban, ha alaposan megrágjuk az ételt evés közben. Ez azért jó, mert az emberi nyál nagyon sok emésztőenzimet tartalmaz, amik a zsírok lebontásában is segítenek.

Étrend az enzimekért

Ha egészségesebben szeretnénk étkezni és közben még szépek is szeretnénk maradni, akkor fontos szempont, hogy az elfogyasztott ételek minél több enzimet tartalmazzanak. A papaja például gazdag a proteolitikus enzimben, ami immunerősítő, gyulladáscsökkentő hatású ezért kedvez a külsőnknek is. A legtöbb nyers alapanyag tartalmaz növényi enzimeket, de például a fügében, a mangóban, az ananászban, az avokádóban és a banánban extra mennyiségben megtalálhatóak!

Nyitókép: Brooke Lark/Unsplash
(mindbodygreen.com)

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: