Te fizetnél 3 millió forintot egy virtuális Gucci ruháért?

Egy ruha, amit minőségi kivitelezés, különleges szabás jellemez, és a státuszszimbólumnak számító Gucci logó is felfedezhető rajta. Te adnál érte 3 millió forintot? Ó, egy apróságot elfelejtettünk: csupán a virtuális világban lesz a tiéd!

A Gucci az elmúlt évtizedben újra visszanyerte régi jó hírét, és egy kevésbé sikeres korszak után visszaküzdötte magát a legbefolyásosabb divatházak közé. A 11,8 milliárd dollár értékű olasz luxuscég sikere abban rejlik, hogy kiszolgálja az Y és Z generáció igényeit, akik a brand törzsvásárlói rétegét alkotják. A fiatalabb korosztály viszont egyre több időt tölt a virtuális térben, ezért a márka kiépítette saját digitális divatbirodalmát. Több kollekciójának készült digitális változata, amelyeket videójátékokban, illetve VR alkalmazásokban vásárolhatnak meg a rajongók. 2019 augusztusa óta a Genies applikáció felhasználói akár Gucci ruhába is bújtathatják személyre szabott avatárjukat. Tavaly debütáltak a Drest nevű öltöztetős játék dizájner darabjai is, a Tennis Clash népszerű videójátékban pedig 2020 májusa óta Gucci sportruhában is ütögethetnek egymással a játékosok. Ebben a hónapban tovább bővül ez a digitális birodalom, hamarosan elérhetővé teszik a Sneaker Garage alkalmazást, amelyben bárki megtervezheti saját Gucci cipőjét, majd a kiterjesztett valóság technológia (AR) segítségével a telefon képernyőjén láthatják azt is, hogyan mutatna az a lábukon.

A VR-ban van a jövő?

A Gucci marketingigazgatója, Robert Triefus szerint a virtuális termékek ösztönözhetik a felhasználókat arra, hogy a valóságban is megvásárolják a divatház termékeit, de a digitális világban is nagy presztízzsel bírnak. „A VR megteremtette a saját gazdaságát. Ezek a ruhák és kiegészítők ugyanolyan értékesek, mint a valóságban, hiszen itt sem érhetők el mindenki számára.” Lássuk be, igaza van. Hiszen a legtöbb ember álmodozni sem mer egy Gucci termékről, ezzel szemben mások a virtuális énjüktől sem sajnálják a dizájner ruhákat. Az Aglet app egyik felhasználója például 2400 dollárért (azaz 720 ezer forintért) vásárolt meg egy virtuális cipőt, valaki pedig 9500 dollárt (közel 3 millió forintot) költött egy olyan ruhára, amely csak az Instagramon létezik. Mi ez, ha nem pozitív visszajelzés a márka számára?

Fotó: Gucci

A Gucci állítólag a jövőben még több videójátékban szeretne szerepelni, mert rájöttek arra, hogy a virtuális valóság még rengeteg kiaknázatlan lehetőséget tartogat számukra.

A felmérések szerint világszerte nagyjából 2,5 milliárd ember játszik videójátékokon, és ez a szám folyamatosan növekszik. A játékosok átlagéletkora 33, legtöbbjük a felső középosztályba tartozik. A gamerek átlagosan heti hét órát töltenek a játékokkal, és becslések alapján évente 100 milliárd dollárt költenek virtuális javakra. (Ez a szám a világjárvány miatt idén emelkedett).

Nem ők az egyetlenek! A Louis Vuitton weboldalán egy retró hangulatú online játékkal üthetjük el az időnket, amelyet a márka egyik kollekciója ihletett. A Hermés egy mobilos ügyességi játékot fejlesztett ki, az Estée Lauder pedig négy különböző alkalmazáson keresztül népszerűsíti termékeit.

Termékek, amelyek valójában sosem léteztek

A Gucci hamarosan megjelenő Sneaker Garage alkalmazása egyébként egyedülállónak számít a márka életében, mivel olyan termékeket terveztek hozzá digitálisan, amelyeknek nincs fizikai megfelelőjük. Alessandro Michele, a divatház kreatív igazgatója például megálmodott egy olyan cipőt, amelyet a 80-as évek ihletett. Ez a termék azonban csak az alkalmazáson belül lesz elérhető, a divatrajongók csak ezen keresztül próbálhatják fel, de a valóságban sosem húzhatják a lábukra. Az applikáció szolgáltatásai ingyenesen elérhetőek lesznek mindenki számára, de Triefus az is elképzelhető, hogy a Gucci a jövőben egy teljes digitális kollekcióval rukkol elő. „A valóság és a virtuális világ között egyre inkább elmosódik a határ. A lehetőségek száma végtelen és a luxusdivat jövőjét azok a márkák fogják uralni, amelyek hajlandóak kockáztatni.”

Fotó: Drest

Jogosan merül fel sokakban a kérdés, mi értelme a digitális ruhavásárlásnak? Laura Balmond, az Ellen MacArthur Alapítvány fenntarthatósági divatszakértője szerint ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy a divatipar környezetkárosító hatásai csökkenjenek. Balmond abban reménykedik, hogy a virtuális ruhák felválthatják azokat a darabokat, amelyeket az emberek azért vesznek meg, hogy a közösségi média oldalaikon posztolhassanak róluk egy képet. Ha ezt megtehetik virtuálisan, akkor nem kell feleslegesen vásárolniuk és csökkenthető a hulladék mennyisége.

Nyitókép: Drest

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: