Furcsa trend ütötte fel a fejét a gyorséttermek világában: olyan termékekkel igyekeznek még népszerűbbé válni, amelyeknek (szinte) semmi köze az ételeikhez.
Képzeld el, hogy egy fárasztó nap végén a párod egy romantikus vacsorával vár otthon. Mielőtt helyet foglaltok az asztalnál még meggyújtasz néhány gyertyát, tudod, hogy egy kicsit hangulatosabbá varázsold a pillanatot. Na, de melyikkel kezded – a hamburgerbuci, a ketchup, a hagyma, a húspogácsa, a csemege uborka vagy a sajt illatú gyertyával?
Költöztesd a gyorséttermet az otthonodba!
A McDonald’s azt javasolja, hogy a maximális élvezet kedvéért érdemes mindet egyszerre égetned, hiszen így olyan illatban úszhat az otthonod, mintha a Meki egyik legnépszerűbb hamburgerét sütögetnéd a konyhában. A gyertyák illatát ugyanis a cég egyik legkedveltebb terméke, a sajtos McRoyal hamburger összetevői inspirálták.
https://www.instagram.com/p/B816j2vp7iI/
A hatdarabos csomag nem az egyetlen termék, amire a legnagyobb rajongók lecsaphatnak a Golden Arches Unlimited webshopjában. A ‚‚Quarter Pounder Fan Club’’ névre hallgató, limitált kiadású kollekcióban például megtalálható egy hamburgeres nyaklánc, kesztyű, egy fali naptár és természetesen a gyertyacsomag is. Talán meglepően hangzik, de a naptáron kívül már az összes terméket elkapkodták, így az új vásárlóknak az alapkollekció darabjaival kell beérniük.
A világ legrondább cipője?
Ha azt hitted, hogy a McDonald’s az egyetlen cég, ahol szokatlan marketinges húzásokkal próbálják a márkát tovább népszerűsíteni, akkor kapaszkodj meg, mert a hamburgeres gyertya csak a kezdet. Talán még ezt is túlszárnyalja az egyik konkurens, a KFC őrült ötlete. A Kentucky sült csirke-gyár a Crocs-szal közösen olyan terméket dobott piacra, ami még Kanye West űrpapucsát is lekörözi – nem jó értelemben.
https://www.youtube.com/watch?v=GHkLo9_4oyQ
A csirkekosár ihlette limitált számban kapható lábbeli klasszikus és platformos változatban is elkészült. Ha ez valakinek nem lenne elég extrém, akkor még kiegészítőként sült csirkecomb alakú és illatú Jibbitzeket (=kitűzőket) is vásárolhat a papucshoz. A KFC x Crocs kollekció megjelenésének pontos dátuma még nem ismert, csupán azt lehet tudni, hogy hamarosan, valamikor a tavasz folyamán érkeznek a termékek.
Újabb váratlan együttműködés
Dropping Soon. pic.twitter.com/jPOU6UNJh7
— OREO Cookie (@Oreo) February 18, 2020
Az egyik legnépszerűbb streetwear márka, a Supreme rendszeresen dolgozik együtt más cégekkel, így senkit sem ért meglepetésként, amikor beharangozta legújabb együttműködését. Arra viszont senki sem számított, hogy a Louis Vuitton, a Commes des Garcons, a Nike és a Champion után egy olyan céggel fog össze, mint az Oreo. Pedig így történt. A közös munka eredménye egy piros színű, Supreme logóval díszített keksz lett, amiből 3 darab nagyjából 2500 forintba kerül. A limitált kollekció a Supreme üzleteiben vásárolható meg, de az eBay-re is felkerült néhány csomag – az egyiknél a legmagasabb licit 1 millió forint feletti összeg volt.
Szerelmem jeléül…
Valentin-nap előtt két vállalat, a Pepsi és a Domino’s is meglepő nyereményjátékot hirdetett meg. Az italgyártó versenyében egy Twitter bejegyzésben kellett elmesélni a résztvevőknek, hogyan kérnék meg a párjuk kezét, a fődíj pedig egy eljegyzési gyűrű volt. Az ékszer különlegessége, hogy a Crystal Pepsi üdítőt addig forralták, amíg kristályossá nem vált, ezt porrá zúzták és felhasználták az alternatív gyémánt előállítási folyamatában. Így az, aki a legérdekesebb pályázatot küldte be ezzel az egyedülálló Pepsi gyémánttal a kezében ereszkedhet térdre.
Propose how you’d propose for a chance to do it with The Pepsi Engagement Ring – the only ring made with real Crystal Pepsi. Really.@Pepsi with #PepsiProposal #contest for a chance to win.
Rules: https://t.co/xRlxcIrYyI pic.twitter.com/OJ5LKyxrre— Pepsi (@pepsi) February 13, 2020
Egy közkedvelt pizzagyártó márka, a Domino’s hasonló kampánnyal rukkolt elő a Valentin-nap alkalmából. A franchise ausztrál partnereinek nyereményjátékában a résztvevőknek egy 30 másodperces videóban kellett bemutatniuk, hogyan képzelik el a pizzás eljegyzést. A nyertes egy 2,5 millió forint értékű gyűrűvel gazdagodott, amin egyetlen drágakő helyett egy ékkövekkel kirakott pizza található.
https://www.instagram.com/p/B8FYoE0CmoN/
Mi magyarázza ezeket a furcsa kampányokat?
Amíg régen ezeknek a vállalatoknak bőven elég volt egy ütős televíziós reklámmal felpörgetniük az üzletet, addig ma már ez édeskevés. Az emberek nap mint nap hirdetések ezreivel találkoznak a közösségi média oldalakon, egy egyszerű reklám már nem kelti fel a figyelmüket. Illetve a tévés megjelenéseknek sincs már akkora súlyuk, hiszen a social media platformokon (pl.: Instagram, Twitter, Facebook) gyakran nagyobb tömeg mozgatható meg. De mi az, ami még ennél is jobb a márkák számára? Az ingyen reklám – hiszen ha valami elég szokatlan, akkor biztosan bekerül a mainstream médiába.
Ez a marketingfogás a 2010-es években hatalmas népszerűségre tett szert egy olasz divatháznak köszönhetően. A Moschino 2014 tavasz-nyár kollekciójának McDonald’s ruhái kultikussá váltak, ami más fast food láncokat is arra sarkallt, hogy nyissanak az újdonságok felé. Ezért valósulhatott meg a csirke illatú papucs és a kólás eljegyzési gyűrű ötlete. És még ki tudja, a jövőben mit tartogatnak számunkra ezek a cégek.
Nyitókép: KFC