4+1 hétfő reggeli szokás, amivel garantáltan boldogabban indul a heted

A hét első napját általában senki sem szereti, különösen azokat a bizonyos ébredés utáni első órákat. Tudtad, hogy ilyenkor a legtöbben több mint 30 percig panaszkodnak? Pedig már néhány apró változtatással búcsút mondhatunk a hétfői depressziónak!

Azt mondják, az életben csak két dolog biztos: a halál és az adó. Nos, mi kiegészítenénk ezt a listát egy harmadik ponttal, méghozzá azzal, hogy a hétfő reggelek szörnyűek. PONT. Egyes kutatások szerint az emberek általában legalább 30 percig panaszkodnak a hét első napján, különösen reggelente. Sőt, valójában már előző este elkezdünk aggódni a hétfő miatt – ezt hívjuk vasárnap esti melankóliának. (A felmérések azt mondják, az emberiség akár 80 százaléka is jóval nyugtalanabb ilyenkor.) A hétfő reggeli ébresztő ugyanis nemcsak a koránkelés miatt szörnyű, hanem azért, mert ez az idegesítő hangocska kiszakít minket a pihenés és a kikapcsolódás álomszerű világából és arra figyelmezetet, hogy ideje visszatérni a valóságba.

De bármennyire is hihetetlenül hangzik, van mód arra, hogy egy kicsit kevésbé utáld a hétkezdést és boldogabban vágj bele a teendőkbe. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy beiktatsz néhány új, apró szokást a korai órákba. Megígérjük, hogy megéri!

1. Tarts 15 perc digitális detoxot!

Lehetetlen küldetésnek tűnik, hogy éppen az emailjeidet ne csekkold hétfőn reggel, amint felkeltél, igaz? Pedig akkor is ellen kell állnod a kísértésnek (vagyis inkább a bűntudatnak, mert félsz, hogy lemaradtál valamiről péntek óta). Ha azonnal a leveleidet és a közösségi oldalaidat görgeted, amint kinyitottad a szemedet, észre sem veszed, mennyi értékes időt elvesztegetsz, amit ezerszer hasznosabb tevékenységre (például jógára) is fordíthattál volna. Ilyenkor még úgysem kezdesz el dolgozni, szóval ne a munkára pazarold ezeket a perceket. Azt sem szabad elfelejtened, hogy a social media stresszessé tehet… Kell ez neked pont a hét elején? Ne hagyd, hogy ezek az oldalak alapozzák meg a hangulatodat az előtted álló órákra (és napokra)! Ébredés után legalább 15 percig minden kijelzőtől és képernyőtől távol kell tartanod magad! Reggelizz meg nyugalomban, a külvilág kizárása mellett, esetleg olvass el pár oldalt az aktuális könyvedből.

2. Mozogj!

A szakemberek azt mondják, már napi 30 perc mozgás elképesztően jó hatással lehet a mentális egészségünkre. Az pedig különösen szerencsés, ha reggel csinálsz végig egy rövid edzést, mert nemcsak éberebbé tesz a korai órákban, hanem a memóriára és a végrehajtó funkciókra is szuper hatással lesz. Ha eleinte nincs időd (vagy kedved) egy félórás gyakorlatsorra, akkor kezdd egy 10 percessel! Hidd el, már néhány egyszerű jógapóz sokat javíthat a hangulatodon és az állóképességeden. (Extra tipp: Próbáld ki a woohoo. egyik online jógaóráját Sziszivel!)

3. Adj hálát!

Akármennyire is szeretnénk tagadni, sajnos mindannyian könnyedén beleesünk a negatív gondolatok csapdájába – és ha már úgyis ott vagyunk, előszeretettel dagonyázunk is benne. Na persze egyáltalán nem könnyű irányítani azt, hogy mi fusson át az agyunkon, de igenis megpróbálhatjuk a jó irányba terelni. Éppen ezért fontos, hogy reggelente átgondold, miért van okod örülni – főleg hétfőn, amikor amúgy nyugtalanabb is vagy a rád váró feladatok miatt. Írj le egy naplóba (vagy a telefonod jegyzetei közé) három olyan dolgot, amiért hálás vagy. Nem kell túlbonyolítanod a listát, az is felkerülhet rá, ha a párod ágyba vitte neked a kávét, mert tudja, hogy nyűgös vagy ébredéskor.

4. Ágyazz be!

A teendőlistákkal az a baj, hogy amíg nem nagyon tudunk kihúzni róla egyetlen tételt sem, addig borzalmasan érezzük magunkat. De képzeld, egy apró trükkel megóvhatod magad ettől! Vezesd fel a listádra a beágyazást, induljon produktívan a hétfő. Így máris kipipálhatsz valamit és az elégedettség szellemében folytathatod a napodat. Hiszen még a legkisebb sikerélmény is további cselekvésre motiválhat.

+ 1 tipp

Amennyiben még az elején jársz a hétfői boldogság-küldetésednek, akkor nem árt, ha hagysz magadnak néhány emlékeztetőt vasárnap este, hogy ne felejtkezz el azokról a szokásokról, amiket éppen be akarsz iktatni az életedbe. Készítsd ki előre az edzőszettedet, vagy tedd oda az éjjeliszekrényedre a hálanaplódat is egy tollal. Így aztán tényleg nem lehet az a kifogásod, hogy kiment a fejedből a dolog. Ráadásul ezáltal rögzíted, hogyan is kellene kinéznie a hétfőidnek. Válassz ki akár csak egyetlen szokást is a fentiek közül, majd küldj jeleked az elmédnek arról, hogyan képzeled el a heted indulását.

Forrás: HuffPost
Nyitókép: Kinga Cichewicz/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: