Ha ezt az 5 hibát elköveted a hétvégi reggeleken, elronthatod a következő hetedet

Alig várod, hogy szombat legyen, és azt csinálhass, amit csak akarsz? Rossz hírünk van; ez a nyakadba szakadó korlátlan szabadság nem feltétlenül előnyős számodra. Ha nem figyelsz oda, tönkre is teheti a következő napjaidat.

Amikor hétfő reggel kinyomod a telefonodon az ébresztőt (vagy a sokadik szundit…) munka előtt, te is azonnal kiborulsz amiatt, hogy milyen soká lesz még hétvége? Ezzel egyáltalán nem vagy egyedül, hiszen a kiégés sajnos korunk népbetegségévé vált. Miután hét közben a legtöbben a végsőkig kifacsarjuk magunkat, szombaton és vasárnap megpróbálunk egyszerre pótolni minden mást, amire addig nem volt időnk: pihenni akarunk, megnéznénk a Netflix új sorozatait, de találkoznánk a barátainkkal és persze többet szeretnénk aludni, mint munka mellett. És bár ezek a vágyak tökéletesen érhetőek, mégis egyfajta rendszert kell hozni a hétvégékbe is, különben elbúcsúzhatunk a kiegyensúlyozott élettől.

Ne ijedj meg, nincs szükség arra, hogy minden percedet beoszd ezeken a napokon, mindössze néhány apró változást kell beépítened a reggeleidbe szombaton és vasárnap. Ha sikerül átalakítanod a rutinodat, akkor az egész heted sokkal gördülékenyebben fog telni – arról nem is beszélve, hogy nem érzed majd rosszul magad hétfőnként.

1. Ne engedj a szociális jetlag csábításának!

Egész héten arról álmodozol, hogy szombaton délig alhass? (Ezt a jelenséget egyébként szociális jetlagnek hívják.) Nos, akkor nem fogsz örülni, ha azt mondjuk, az alvási szokások eltolódása a hétköznapok és a hétvégék között fáradtsághoz és álmossághoz vezet. Ha tehát vasárnap tovább pihensz reggelente, akkor este nehezebben alszol majd el, mert nem töltöttél elég órát ébren ahhoz, hogy elálmosodj. Így a hétfői korán kelés természetesen rosszul esik majd, és ez rányomja a bélyegét a hetedre. Próbálj meg hétvégente is akkor felébredni, mint máskor, hogy ne zavard össze a biológiai órádat – legfeljebb 1-2 órával aludj tovább ilyenkor.

2. Sorold a második helyre a kávét!

A legelső utad a kávéfőzőhöz vezet reggelente, mert addig nem vagy hajlandó (és képes) belekezdeni a napodba, míg nem kaptad meg az eszpresszódat? Ezzel nincs is semmi probléma, amennyiben megiszol egy pohár vizet előtte. A folyadékfogyasztás fontosságát nem tudjuk eléggé hangsúlyozni – különösen hétvégente, egy-egy átbulizott éjszaka után. Ha nem figyelsz oda arra, hogy hidratált maradj, könnyedén dekoncentrálttá válhatsz, ami természetesen tönkre is teszi majd a munkanapjaidat.

3. Óvakodj a nagy szabadságtól!

A hétköznapokat szabályok és elvárások hálójában éled, ezért hétvégén fejest ugrasz a szabadságba? Bármennyire is rossz tanácsnak hangzik, próbálj meg ilyenkor is úgy élni, mintha el kellene számolnod valakinek. Iratkozz be egy edzésre, amiről nem késhetsz el (ahogyan a munkából sem) vagy beszélj megy egy találkozót. Sőt: már az is elég, ha megbeszéled az egyik barátoddal, hogy reggelente mindig elmesélitek egymásnak, mi történt veletek a héten. Így máris elkerülheted a túlalvást.

4. Készülj fel az előtted álló napokra!

Bár a hétvégéknek valóban a pihenésről kell szólnia, mégsem árt, ha ebből a 48 órából legalább egyet arra szánsz, hogy felkészülj az előtted álló napokra. A vasárnap reggel például tökéletesen alkalmas arra, hogy összeállítsd a menüt a következő hétre. Gyűjtsd össze a recepteket, amiket ki szeretnél próbálni, és menj el bevásárolni! Ezzel egyébként is két legyet üthetsz egy csapásra: az egészséges életmódra való törekvés általában pont azért bukik meg, mert munka mellett kevesebb idő jut főzésre.

5. Mozdulj ki!

Van még egy jó okunk arra, hogy ne az ágyban töltsd az egész délelőttödet a hétvégén: ha ébredés után kilépsz egy kicsit a friss levegőre, a reggeli fény tudatja az agyaddal, hogy ideje felébredni, ráadásul este jobban is alhatsz majd a hatására. Ezért pedig biztosan köszönetet mondasz majd magadnak hétfőn.

Forrás: HuffPost
Nyitókép: Chase Yi/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: