Hogyan került Taylor Swift a legtehetősebb amerikai nők közé?

Saját maga építette fel karrierjét, mely alatt elképesztő vagyonra tett szert, mégis üdítő példa a sztárvilágban: a sikerén ugyanis örömmel osztozkodik.

Taylor Swift neve ma már mindenki számára ismerősen cseng, bárhol is járjunk a világon. A mindössze 34 éves énekesnő már most 740 millió dolláros vagyonnal rendelkezik, amivel ő a 34. leggazdagabb nő az Egyesült Államokban. Mindezt úgy érte el, hogy saját maga építette fel a karrierjét, és talán ez az énekesnő legnagyobb ereje: a tehetségére és elszántságára támaszkodva került az elitbe, a kemény munkával megszerzett vagyonát azonban nem tartja meg csak magának.

Felívelő zenei karrier

Taylor Swift tinédzserként kezdett dalokat írni és 2008-ban vált világhírűvé a „Fearless” című albumával, melynek leghíresebb dala a „Love Story”. A kezdeti country jellegű dalok után inkább a pop irányába indult, ami a „Speak now” és a „Red” albumokon is hallható, de egyértelművé a 2014-es „1989” album dalai hangzásában vált. Néhány évvel később, 2017-ben megérkezett a „Reputation”, ami nemcsak az énekesnő image-ét frissítette fel, de az album köré épült koncertturné is rendkívül sikeresnek bizonyult pénzügyileg, több mint 200 millió dollár bevételt hozott. Egyébként 2009 és 2018 között Swift kilencszer turnézott, melyek összesen több mint 900 millió dollárral növelték az énekesnő vagyonát. 

„Az évtized művésze”

Az énekesnő a COVID alatt sem maradt tétlen, sőt több albumot is kiadott. 2020-ban a „Folklore-t”, majd az „Evermore-t”, 2021-ben korábbi dalait dolgozta újra és adta ki, 2022-ben pedig a „Midnights” című lemeze jelent meg. 2020-ban az „Évtized művésze” díjjal tüntették ki az AMA-n (American Music Awards)-on. A Forbes mutatott rá arra, hogy „miután 2022 októberében kiadta Midnights című albumát, Taylor lett az első előadó a történelemben, aki megszerezte a Billboard Hot 100 dallistájának első tíz helyét.” 

Az idén márciusban útjára indult „Eras” koncertturnéját pedig elképesztő érdeklődés övezte: amikor elkezdték árusítani a belépőket koncertjeire, a hatalmas kereslet túlterhelte a jegyárusító oldalt, ami összeomlott. A turné egyébként még mindig tart Amerikában, jövőre pedig európai helyszíneken folytatódik. 

Swift a vásznon

De Swift nemcsak zenei tehetségét csillogtatta meg az évek során, hanem több filmben is szerepelt. Kezdve a 2009-es Hannah Montana filmtől, a 2010-es „Valentin nap”-on majd a 2014-es „Az emlékek őre” című filmen át a tavaly megjelent „Amsterdam”-ig. Az énekesnő pedig már azt is bejelentette, hogy az „Eras” turnéról is készül egy koncertfilm. 

Emelett Swift kozmetikai és technológiai cégek kampányaiban is részt vett, több reklámban is láthattuk, például a Sony Electronics, a DietCoke vagy az AirAsia arcaként, ami szintén remek bevételi forrást jelentett az énekesnő számára.

Taylor Swift Eras
Fotó: Octavio Jones/ Getty Images

Meglepő felajánlás

Azonban az énekesnő a vagyonát nem tartja meg csak magának. Rendszeresen adományoz olyan szervezeteknek, melyek munkáját fontosnak találja. Így eshetett meg, hogy arizónai koncertje során az Arizona Food Bank Network (Arizonai Élelmiszerbank Egyesület) számára tett egy elképesztő felajánlást, akik először azt hitték, valamilyen átverés áldozatai. Érthető, hiszen a Swift által nyújtott támogatásból közel 19 tonnányi étel jutott el olyan helyekre, ahol arra a legnagyobb szükség van, ingyenes vagy kedvezményes ebédet biztosítva a rászoruló gyerekek és az idősek számára.

Adományozni trendi

Swift egyébként gyakran adakozik különböző élelmiszerbankoknak, ami nemcsak a felajánlás szempontjából jelentős, de növeli a szervezetek ismertségét is, így egyre többeket motivál arra, hogy ők is hasonlóan cselekedjenek. A múlt hónapban például az énekesnő a Second Harvest of Silicon Valley jótékonysági szervezetnek segített, amely több mint 400 partnerrel dolgozik azon, hogy havonta 500 000 ember számára biztosítsa a megfelelő étkezést. Egy hét elteltével pedig az adományt számos egyéb hozzájárulás követte, így a sztárnak hála 43%-kal ugrott meg a felajánlások száma az előző év azonos időszakához képest, ahogy arról Shobana Gubbi, az élelmiszerbank jótékonysági vezérigazgatója beszámolt. Az ismertséget lehet tehát jól is használni, erre pedig Taylor Swift remek és követendő példa. 

 

Nyitókép: Tom Cooper/Getty Images
Forrás: lifeandstylemag.com

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: