Időben szólunk: idén újra üzenhetsz a pólóddal!

Ha 2000-es évekre gondolunk, rögtön eszünkbe jutnak a pólókra nyomtatott rövid, de annál frappánsabb feliratok. Ha kimaradtál ebből a trendből, most van egy jó hírünk: Zendayának hála újra reflektorfénybe kerültek ezek a sokáig mellőzött darabok.

Ezerszer leírtuk már, de sosem győzzük ismételni, hogy 2024-ben is kevés menőbb dolog van a Y2K-nál. Tehát a 2000-es évek ihlette darabok viselése továbbra is trendi. Azonban az ikonikus évtized még mindig tartogat olyan elemeket, melyeket az elmúlt pár évben még nem aknáztunk ki teljesen, így éppen ideje volt annak, hogy ha nem is örökre, de egy kicsit búcsút mondjunk a basic pólóknak és helyettük felsőinkkel üzenjünk a világnak!

A virágkor

Így tette ezt 2002-ben Britney Spears is, akitől a trend akkori újjáéledése eredeztethető. Történt ugyanis, hogy az énekesnőt a Starbucksban tett látogatását követően egy halványkék alapon narancssárga „Dump Him” üzenettel díszített pólóban kapták lencsevégre a paparazzik. Ekkoriban a sajtó már az egykori álompár, vagyis ő és az ‘N Sync-es Justin Timberlake szakításától volt hangos. Így ezzel a két szóval Britney számukra kívánta prezentálni, hogy köszöni szépen jól van és egyáltalán nem viselte meg, hogy véget ért a kapcsolatuk. Persze azóta a tavaly megjelent életrajzi könyvéből kiderült, hogy ez korántsem volt így, de akkoriban mi elhittük neki, hogy akár még egy feminista ikon is válhat belőle.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Cherry 🍒💗 (@cherryvalium) által megosztott bejegyzés

Ezután a sztárvilágnak nem is kellett több, ha valamit a világ tudtára kívántak adni, Britney példáját követve egy egyszerű printelt pólóban tették meg azt. Természetesen akkori kebelbarátnői, Paris Hilton és Lindsay Lohan sem akartak kimaradni a buliból, bár az igazsághoz hozzátartozik, nekik nem volt semmi filozófia hátterű gondolatuk. Így az örökösnő a „Don’t Be Jealous” (Ne légy féltékeny), míg Lindsay a „Skinny B*tch” (Vékony ribanc) feliratokkal fejezték ki önmagukat. Fiatalság, bolondság szokták ugye mondani.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

fashion blogger (@vanitycoke) által megosztott bejegyzés

Henry Holland, a designer aki megtalálta a piaci rést

Az igazi hype azonban 2006-ban kapott szárnyra, amikor az akkor még mindössze huszonhárom éves angol divattervező, Henry Holland egy máig ikonikus kollekciót küldött kifutóra. A divattervező olyan vicces vagy provokatív üzeneteket nyomott pólóira, mint Cause me pain Hedi Slimane” (Okozz nekem fájdalmat Hedi Slimane) és „Do me daily Christopher Bailey” (Végezz ki mindennap Christopher Bailey). Ezek a mély gondolatokat közvetítő darabok pedig óriási sikert arattak, így az általa igazgatott House of Holland a következő szezonban is megmaradt a bevált receptnél, viszont 2007-re már továbbfejlesztette azt. Az őszi-téli show-n már nem klasszikus pólókra, hanem póló- és miniruhákra nyomatta a szövegeket, melyeket helyenként kristályokkal, flitterekkel és aranyban ragyogó részletekkel tett igazán divatossá.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Our Daily Tee (@ourdailytee) által megosztott bejegyzés

Holland kollekciója ugyan 2006-ban vált híressé, viszont sosem felejthetjük el, hogy a zseniális John Galliano a Dior égisze alatt jóval korábban megalkotta a feliratos pólók Szent Grálját. Galliano a francia divatháznál 2001-ben tervezte meg mára ikonikussá vált „J’Adore Dior” felsőket, amiket ugyan akkor még kevesen vettek észre, hiszen ügyesen elrejtette őket a hihetetlen részletességgel megálmodott kifutós lookjaiban, de 2010-ben már mindenki ilyet akart. Sarah Jessica Parker és a Szex és New York második mozifilmje igazán ráirányította a reflektorfényt.

Carrie Bradshaw kultikussá tette a Dior pólóját (Fotó: IMDb)

A kezdetek kezdete

Persze a teljes kép érdekében azért nem árt ha tudjuk, hogy sem Britney, sem Henry Holland nem találták fel a spanyolviaszt a pólókkal történő üzengetéssel, inkább csak felélesztették és modernebb köntösbe ültették azt. Katharine Eleanor Hamnett amerikai designer ugyanis már jóval előttük önkifejezésre használta a felsőit. Ő volt az a nő, aki a már a ’80-as években Margaret Thatcherrel való találkozójára egy erős politikai tartalmú üzenetet prezentáló darabban jelent meg. Hamnett az Egyesült Királyság miniszterelnökének „58% don’t want Pershing” felirattal adta tudtára anti-nukleáris törekvéseit.

A sztárok újra üzennek

Sokáig úgy tűnt ugyan, hogy a trend a süllyesztőben végezte. Viszont akadtak olyan hírességek, akik úgy gondolták kár lenne azt veszni hagyni. Elsőként Victoria Beckham ült fel a nosztalgiavonatra, és saját magának tervezte meg a „Fashion Stole My Smile” (A divat ellopta a mosolyomat) felirattal ellátott pólót, mellyel, ahogy Britney 2002-ben, úgy ő 2017-ben üzenet a sajtónak. Azonban Posh Spice nemrégiben emelte a tétet és a férjéről készült Netflix sorozat egyik mémmé vált jelenetsora is megihlette. Ősszel ugyanis „My dad had a Rolls-Royce” feliratú fehér pólóval is bővítette divatházának kínálatát. Viszont Hailey Bieber is bemutatott már egy ikonikus divatpillanatot, melyhez semmi másra csak egy crop fazonú felsőre és a „nepo baby” kifejezésre volt szüksége.

Nemrégiben Olivia Rodrigo is beállt a sorba, ő a Coachella-ra választott egy „I Love No Doubt” díszítésű trikót, mellyel az együttes iránti rajongását fejezte ki, mikor vendégelőadóként színpadra szólította őt Gwen Stefani. Viszont kétség nem fér ahhoz, hogy az igazi hullámot most is Zendaya indította el. A fiatal színésznő legújabb mozija nemcsak a tenniscore újjáéledését, hanem a feliratos pólók reneszánszát is életre hívta. JW Andersen ugyanis egy kultikus darabot alkotott újra számára. A Challangers moziban és azóta rajta több képen is látott „I Told Ya” (Mondtam Neked) darabot eredetileg JFK fia viselte, most pedig a teniszezőből edzővé vált Tashi karakterén láthattuk ismét. Ezek összesége pedig azt eredményezte, hogy a NET-A-PORTER szerint az utóbbi két hétben 100%-kal nőtt a szlogenes pólókra történő keresések száma, mely a továbbiakban még magasabbra kúszhat.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Blonde Salad (@theblondesalad) által megosztott bejegyzés

Fotó: Rachpoot/Bauer-Griffin/GC Images

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)