Így szokj le a körömrágásról: 7 tipp a szakértőtől

Szakértőnk, Takács Vivien új sorozatában hétről hétre hasznos trükköket és praktikákat oszt meg azzal kapcsolatban, hogyan maradhatnak a nyári szezonban is szépek és egészségesek a körmeid. Ezen a héten a rossz szokás ellen segít felvenni a harcot!

Stresszhelyzetben vagy akár unalomból rengetegen kezdik el piszkálni körmüket, vagy a köröm körüli bőrt. Sajnos amellett, hogy nem túl esztétikus a végeredmény, hosszú távon a köröm és az ujjbegy deformitásához is vezethet. A leszokás általában nagy kihívást jelent, mert óriási önkontrollra és akaraterőre van szükség hozzá. Azonban van néhány trükk, amivel megkönnyítheted az utad a szép körmök és kezek felé:

1. Keresd meg az okát!

A legfontosabb lépés, hogy felismerd, miért rágod a körmeidet. Általában valami lelki ok vagy stresszhelyzetre adott válaszreakció áll a háttérben. Ha nem vagy biztos benne, érdemes felkeresni egy pszichológust, aki könnyen rávilágíthat a probléma forrására.

2. Rágj mást!

Amint megvan a kiváltó ok, érdemes tudatosan odafigyelni, hogy véletlenül se landoljon azokban a helyzetekben a kezed a szádban. Megelőző intézkedésként inkább vegyél be egy rágót. 🙂

3. Reszeld és vágd!

Fontos, hogy tartsd hidratáltan a bőröd és reszeld rövidre a körmeidet. Ha nincs kiálló bőröcske és betöredezett köröm, nincs mit lerágni. Ehhez mindenképpen valami zsírosabb krémet használj, az erőteljesebb hatásért.

4. Ha semmi nem segít, jöhet a rossz ízű körömlakk!

Sokszor azonban ennél kíméletlenebb eszközöket is be kell vetni, ha tényleg előrelépést szeretnél. Léteznek olyan speciális lakkok, amelyeknek annyira rossz ízük van, hogy nagy eséllyel elmegy a kedved a további rágcsálástól. Ez azonban ideig-óráig tartó megoldást nyújt csak.

5. Gondolj a fogaidra is!

A rendszeres körömrágás hosszú távon a fogaidnak sem tesz jót. Sérülhet a fogzománc, sőt akár ínygyulladás is kialakulhat, ha valamilyen baktérium kerül az ujjaidról a szádba.

6. Kérj profi segítséget!

Érdemes felkeresned egy manikűröst, aki megfelelő tapasztalattal rendelkezik a rágott körmök területén. Egy rövid, természetes hatású műköröm fizikailag könnyedén meggátolja a körömrágást. Ezen felül mivel végre jó ránézni a kezedre, tudatosan is megpróbálsz odafigyelni, hogy tovább tartson ez az állapot. Egy alkalomtól még valószínűleg nem várhatsz csodát, de a szakértő kezek rendszeres munkájától szépen lassan látni fogod, hogy hogyan változik a körmöd alakja alkalomról alkalomra. Újra visszanyerheti természetesen hosszúkás formáját a körömágyad és helyreáll a köröm körüli bőr is.

7. A mindfulness ebben is segít!

A tudatos jelenlét nemcsak az étkezés, az élet minden területén jól jön: ha azon kapod magad, hogy rágod a körmöd, gondolkodj el azon, mennyire teszel ezzel jót (semennyire!) a kézfejednek, a bőrödnek, saját magadnak. Ha tudatosítod, hogy ezzel inkább csak ártasz, akkor legközelebb lehet, hogy kétszer is meggondolod, hogy a szádba vedd a kezed.

Szóval ne feledd, a kulcs az akaraterő és a következetesség! Rendszeresen krémezd a kezed, használj keserű körömlakkot vagy járj el manikűröshöz. Ne add fel az első próbálkozás után, hanem próbálj ki új módszereket, amíg meg nem találod a számodra tökéleteset.

Vivi mostantól minden héten jelentkezik itt a woohoo.hu-n a körömápolási és manikűr tippjeivel, de követheted az Instagramon és a Facebookon is!

Nyitókép: LWA-Dann Tardif/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: