Bujdosó Bianka reklámszakemberként szeretett bele a legyezőkbe, így született meg az Anka Fans

Bianka életében egy Cannes-i látogatás sok mindent megváltoztatott, és álmai útjára vezette. Az Anka Fans megálmodója hazánkban is újra divatba hozta a stílusos és elegáns legyezőket.

A legyező komoly történelemmel és hagyományokkal rendelkező kiegészítő, már a VI. századból is vannak vele kapcsolatos feljegyzések. A kezdetekben nem csak a hűtés volt a feladata, hanem a tűz élesztésének céljából a légáramlat biztosítása is. Az, hogy hazánkban is egyre elterjedtebb a legyező, nagymértékben köszönhető az Anka Fans rendkívül kreatív és izgalmas választékának.

A nagymamájánál szeretett bele a legyezőkbe

Bár kommunikációs területen dolgozott, a divathoz mindig volt kötődése Bujdosó Biankának. Szeretett volna egy saját márkát létrehozni, de az ügynökségi munkája folyamatos jelenlétet és intenzív tempót diktált, így sokáig csak álom volt a gondolat. A munkája révén utazott Cannes-ba, ahol promóciós legyezőket osztogattak. „Nekem nagyon tetszett, és érdekelt is, a nagymamámnak rengeteg volt, ő bárhova utazott mindig hozott magával. Nagy becsben tartotta őket, kivételes alkalom volt számomra, ha megkaphattam. Többször is szerettem volna magamnak venni, de olyat, amin nincsen óriási minta vagy felirat. Egyszerűbb, letisztultabb, mindennap használható darabra vágytam, de nem találtam sehol olyat, ami passzol egy XXI. századi outfithez.  2017 nyarán fogalmazódott meg bennem az ötlet hogy csinálok, és 2018 őszén született meg az Anka Fans”– meséli Bianka a kezdetekről.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Anka (@ankafans) által megosztott bejegyzés


Divatos és praktikus egyszerre

A legyezők ma teljes mértékben divatba jöttek, nemcsak az idősebb korosztály, a fiatalok is előszeretettel vásárolják. „Az a dologban a legizgalmasabb, hogy nagyon széles réteget érint, a fiatalok a fesztiválokra viszik, és ami meglepő volt számunkra, hogy az első karácsonyi szezonban nagyon sok férfi is rendelt. Ők főleg ajándéknak vásárolták, ezzel nem lehetett hibázni, nem kellett azon aggódni, hogy jó-e a méret, valamint hasznos és különleges ajándék is”. Emiatt ma már kifejezetten karácsonyi csomag és hozzá díszcsomagolás is elérhető az ünnepi szezonban.

Szinte csak visszatérő vevői vannak

A webshop elindítása után, viszonylag hamar kiderült, hogy a legyezők nem csak Bianka számára fontosak, hanem komoly igény is van rájuk: „Egy idő után azt láttuk, hogy aki egyszer vásárolt, az visszatérő vevő lett”. Szájhagyomány után terjedt a márka híre, és a sajtó is felkapta, rengeteg divatanyag fotózáshoz használták. Ahogy a divat bármelyik másik területe, úgy az Anka Fans is minden szezonra új kollekciót készít, ami 4-5 féle új modellt jelent. Az inspirációk hangsúlyos eleme nyáron a színek és az aktuális trend kapcsolata, télen pedig az egzotikus utazások ihletik az új termékeket. „Az idei nyári kollekcióban van olyan modell, amiből már egyetlen egy darab sincsen, annyira népszerű volt” – mondja a tervező.

Vállalkozásában egyből partnerre talált

A legyezők gyártása Kínában történik, ez vette igénybe a leghosszabb időt, amíg Biankáék megtalálták a legjobb partnert. Vagyis, aki olyan minőségben és azt gyártja, amit mi szeretnénk. „Öt-hat céggel tárgyaltunk, mire megtaláltuk őket. A legyező is olyan, mint a kínai porcelán, ez a kultúra tőlük jön, teljesen egyértelmű, hogy ők tudják a legjobb minőségben előállítani. Szerencsénk van, a kezdetektől ugyanazzal a gyárral dolgozunk, és nagyon gördülékenyen megy azóta is az együttműködés. Megértik a kéréseinket, követik a brandet, abszolút képben vannak velünk kapcsolatban” – mondja az Anka Fans megálmodója. De nem csak a gyárral, az ötlettel is szerencséje volt a kezdetekben Biankának, mert egy barátja fantáziát látott benne, így ma már ketten csinálják a vállalkozást. Bianka a márkaépítést, Jónás László pedig a pénzügyi vonalat tartja kézben.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Anka (@ankafans) által megosztott bejegyzés


Egyedi kéréseket csak cégeknek és márkáknak vállalnak, mivel 100 darab a minimum rendelés, és hat hétre van szükség a termékek gyártásához. A legyezők főleg bambuszból és anyagból készülnek, de van papírlegyező is a kínálatban. „Ez utóbbit nem lehet összecsukni, viszont a legnagyobb legyezőerejű darab, ezért kifejezetten ajánljuk szabadtéri rendezvényekre, fesztiválokra. Mivel nem lehet összecsukni, praktikus keresztpánt készült hozzá, aminek segítéségével a vállra lehet akasztani”.

Nagyratörő terveik vannak

Az 5 éves márka főleg a webshopon keresztül értékesít, ahonnan számos európai országból vásároltak már. Az Anka Fans későbbi céljai között mindenképpen szerepel a hangsúlyosabb külföldi jelenlét, most épp egy olaszországi üzlettel tárgyalnak, ami jól mutatja, hogy van igény a termékükre. „Bátorság és vállalkozói szellem kellett bőven a kezdetekben, mert bevallom sokan furcsán néztek rám, nem értették, hogy ki fogja ezeket megvenni. Tudom, hogy soha nem lehet hátradőlni, és mindig van hova fejlődni, de úgy érzem jóval előbbre tart a márka, mint amit a kezdetekben elképzeltem. Számomra ma is szerelemprojekt, de valójában már jóval több annál”.

Nyitókép: Bujdosó Bianka, fotó: Bódis Krisztián

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)