Innováció és tradíció: kultikus ékszerek, amelyeket nemcsak a sztárok hordanak, hanem földi halandók számára is elérhetőek.
Egy ékszer jóval több, mint egy kiegészítő, hiszen az eleganciát és a luxust is képviseli. Az alábbi márkák tekintetében nem is fér kétség ahhoz, hogy minőségi és időtálló darabokról van szó, nem véletlen, hogy töretlen a népszerűségük évszázadok óta.
Ausztria – Swarovski
Daniel Swarovski 1862-ben született Csehországban, egy kristályvágó céget birtokló családba. 1883-ban alapította ékszergyártó cégét, amelynek 3 évvel később már 70 alkalmazottja volt és ékszereket szállítottak Viktória királynőnek. 1891-ben szabadalmat jegyeztetett be a kristályvágó gépre és 1895-ben Csehországból az ausztriai Wattensbe költözött, hogy megkezdje a kristálygyártást, ahonnan útjára indult a Swarovski legendája, amely az ékszereken túl kristálytárgyakat és kiegészítőket is gyárt. Jelenleg legnépszerűbb termékük, az Idyllia kollekció ananász formájú kristály koktélgyűrűje, amelyet a külföldi sztárok is előszeretettel viselnek. De igény esetén akár tetőtől talpig is kristályokba burkolózhat, aki egy ékszerrel nem éri be a csillogást.
USA – Tiffany & CO.
Az első Tiffany üzlet 1837-ben nyílt meg New Yorkban, melynek alapítói és tulajdonosai Charles Lewis Tiffany és John B. Young voltak. 1845-ben készült el az első katalógusuk, a ma már szintén ikonikusnak számító Blue Book Collection, amelyben az amerikaiaj számára bemutatták a luxustermékeiket. Három évvel később Charles Lewis Tiffany felvásárolta a drágaköveket az európai arisztokratáktól és elindult hódító útjára a Tiffany & CO. márka. 1853-ban ők készítik el a The Landmark 57th Street és a Fifth Avenue alatti üzletük bejárata fölé azt az órát, ami New York legrégebbi nyilvános órája. A legendás üzletet ünnepélyes keretek és hatalmas felhajtás mellett nemrég nyitották újra, és a vásárlói igényeket mi sem érzékelteti jobban, mint hogy 10 emeletes palotává bővítették az egykori üzletet. Ékszereik, óráik mellett nagyon népszerűek a lámpáik is, de az US OPEN tenisztornák New York-i versenyein 5 különdíj ma is az ők terveit és kezük munkáját dicséri.
Olaszország – Bulgari
A tehetséges görög ezüstműves, Sotirio Bulgari által 1884-ben Rómában alapított márka gyorsan hírnevet szerzett magának a kiváló kézművesség és a csodálatos alkotások révén. Az évtizedek során a Bulgari saját stílusa, vagyis az élénk színkombinációk és az összetéveszthetetlen motívumok alapjaiban nem változtak, mert a mai napig ezzel tisztelegnek a birodalom római gyökerei előtt. Az állandóságot azonban nem kiváltja, hanem folyamatosan kiegészítik a merészebb újításokkal, amelyekkel átírták az ékszer-univerzum szabályait és olyan trendeket indítottak el, amelyek a kortárs design-t is képviselik. Legnépszerűbb darabjuk a B.zero1 gyűrű, amelyet a világ leghíresebb amfiteátruma, a Colosseum ihletett a tervezéskor. Jellegzetes spiráljának tisztasága a múlt, a jelen és a jövő harmóniáját jeleníti meg, amelyben az örök város nagyszerűsége is megelevenedik. Káprázatos ékszereik mellett a táskáik is egyre népszerűbbek.
Franciaország – Cartier
Louis-François Cartier 1847-ben, a francia forradalom időszakában alapította meg a Cartier-t, átvéve korábbi mestere műhelyét. Egy évtizeden át szorgalmasan építette az üzletet, majd az első Cartier butik 1859-es nyitásakor már komoly híre volt a márkának. Később fia, Alfréd vette át a vállalkozást, amit a tekintélyes rue de la Paix ékszergyárba helyezett át. Az ő fiai pedig még ennél is nagyobbat mertek álmodni, és kiterjesztették a birodalommá nőtt márkát Londonba és New Yorkba is. A kezdetekben főleg órákat tervező és gyártó cég ma már a teljes ékszerkínálatot lefedi, s bár manapság is az órái a legismertebbek, gyűrűk, nyakékek és karkötők tekintetében is a legmagasabb luxust képviselik.
Svájc – Piaget
Georges-Édouard Piaget már egészen fiatal korától szenvedélyt érzett az óragyártás iránt, így senki nem lepődött meg a környezetében, amikor 1874-ben, mindössze 19 évesen létrehozta első műhelyét, ahol nagy pontosságú mozgások és alkatrészek létrehozásának szentelte minden idejét. A mottója a „mindig csinálj jobbat, mint ami szükséges” volt, ami megállás nélkül arra késztette, hogy önmagát is folyamatosan felülmúlja. Ez az attitűd motiválja ma is a márkát. Fia, Timothée irányításával a cég a zsebórák és a luxus karórák gyártása felé vette az irányt, majd 1943-ban levédették a nevet, 1959-ben pedig megnyitották az első Piaget butikot, Genfben. Az értékes, egyedi, kézműves termékek ma már nem csak a luxust, a visszafogott eleganciát is képviselik.
Forrás: jewelerysupply.com
Nyitókép: Edward Berthelot/GettyImages
Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:
- Ezek minden idők legdrágább ékszerei
- „Leírhatatlan érzés, amikor szembejön velem valamelyik ékszerem” – Cser Boglárkával beszélgettünk
- Gondoltad volna? Ezek az ékszerek törött üvegből készültek!