Indítsd a napod a boldogságszakértő 3 kérdésével

Az ideális reggel mindenki számára másképp néz ki, nincsen rá tökéletes recept. Mivel sokféleképpen indíthatjuk a napunkat, a kulcs az, hogy kitaláljuk, mi az, ami nekünk beválik, és végül személyes sikerekhez vezet.

Szinte biztos, hogy mindenkinek van egy napindító rituáléja, ami segít megadni az előttünk álló nap alaphangját. Minél inkább testre szabjuk a reggeli rutint, annál jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben. Még egyetlen apró változtatással is fokozhatjuk a boldogság érzését, főleg akkor, ha egy kis önvizsgálattal indítjuk a napot. Nem muszáj naplót írni (de ha kedvünk van hozzá, akkor rajta!), elég mindössze néhány percet szánnunk arra, hogy feltegyük és megválaszoljuk magunknak az alábbi kérdéseket.

1. Mi az, amit ma izgatottan várok?

Még a legstresszesebb napokon is találni legalább egy dolgot, aminek örülhetünk. Ez lehet valami apróság, például vacsora egy baráttal munka után, vagy egy hosszú séta a közeli parkban a kutyánkkal. Ezek a pillanatok lehetővé teszik számunkra, hogy a figyelmünket a jó dolgokra összpontosítsuk. Ráadásul minél többször fókuszálunk a pozitív dolgokra, ez az agyunkat is egy kicsit optimistábbra edzi, ami különösen jól jön olyankor, ha egy stresszes vagy nehéz feladat árnyékolja be a napunkat.

2. Mi az, ami aggodalommal tölt el és hogyan fogok rá reagálni?

A negatív gondolatok általában negatív érzelmekhez vezetnek. Éppen ezért, ha már az első pillanatban kézbe vesszük az irányítást az érzéseink felett, akkor az segít, hogy jobban induljon a nap. Ha úgy ébredünk, hogy aggódunk valami várható vagy váratlan helyzet miatt, fordítsuk meg a narratívát, és döntsük el, hogyan fogunk reagálni az adott helyzetben, ahelyett hogy elkerülnénk azt. Ez segít visszavenni az irányítást az érzelmeink felett, és segít megelőzni, hogy hirtelen és meggondolatlanul cselekedjünk.

3. Hogyan szeretném érezni magam a nap végén, és mit kell tennem annak érdekében, hogy ez megvalósuljon?

Ha általában kimerültnek érezzük magunkat estére, akkor érdemes kicsit visszafelé gondolkodnunk. Képzeljük el, hogy szeretnénk érezni magunkat a nap végén és gondolkodjunk el azon, hogy milyen lépéseket kell tennünk a cél érdekében. Ez a fajta gondolkodásmód lehetőséget teremt arra, hogy megfogalmazzuk a szándékunkat, valamint megtegyünk mindent annak érdekében, hogy jól érezzük magunkat a nap végén is.

A boldogabb reggelek egyáltalán nem arról szólnak, hogy valami szigorú menetrendhez ragaszkodunk. Sokkal inkább arról, hogy a reggeleket a saját feltételeink szerint kezdjük, ami elengedhetetlen egy pozitívabb nap kiteljesedéséhez.

Forrás: wellandgood.com
Nyitókép: Dominic Sansotta/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: