Iris van Herpen egy óceánvédelmi szervezettel közösen tervezte meg legújabb kollekcióját

A háromdimenziós ruháiról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert holland designer ismét egy látványos kollekciót mutatott be, amelynek elkészítéséhez újrahasznosított óceáni hulladékot is felhasznált.

Iris van Herpen 2007-ben robbant be a köztudatba és azóta is a leginnovatívabb, haladó szellemiségű designerek közé sorolják. A 37 éves holland divattervező lélegzetelállító, avantgárd ruháival – amiket akár ruhaszobroknak is nevezhetünk – mindig a divat határait feszegette, hiszen a modern, multidiszciplináris technológiákat és a hagyományos kézműves techinákat ötvözte. Korábbi kollekcióiban például 3D nyomtatással és elektromágneses szövéssel készült ruhákat is bemutatott. Munkáit még érdekesebbé teszi, hogy a futurisztikus hatást keltő darabokat gyakran a legegyszerűbb természeti jelenségek inspirálják. Azonban Van Herpen nemcsak újszerű alkotásairól, hanem fenntarthatósági törekvéseiről is híres. Ezt bizonyítja legújabb, Earthrise nevű kollekciója, amelyet a világ egyik legismertebb óceánvédelmi szervezetével közösen tervezett.

A holland designer a Parley for the Oceans szervezettel fogott össze, amelynek neve sokak számára ismerősen csenghet. Ugyanis a Parley az Adidas óceáni hulladékból készült sportcipőinek gyártásában is segédkezett. A környezetvédők ezúttal Van Herpen számára gyűjtötték össze a partvidékeken talált műanyag szemetet, aki a kollekció elkészítése során hasznosította újra ezeket. Az Earthrise néhány napja, egy kisfilm formájában debütált a párizsi haute couture divathéten.

Iris Van Herpen ismét több neves művésszel közösen alkotta meg a káprázatos kollekciót. James Merry – aki Björk extravagáns kiegészítőiért felelős – lézervágással készített arcmaszkokat. Rogan Brown papírszobrász pedig a bézs színű Magnetosphere ruhát apró, lézervágott részletekkel tette tökéletessé, amelynek mintáját természettudományi illusztrációk inspirálták. A tervező Casey Curran segítségével egy kinetikus ruhát is kifejlesztett. „Az ötlet a pillangóhatás elméletéhez kapcsolódik. Ahhoz, hogy minden egyes mozdulatod másra is hatással van. A ruhán minden gömb összekapcsolódik, tehát amikor az egyik megmozgatja a többit, azok hullámszerűen mozognak.”

Ahogyan az Earthrise kollekciót, úgy a kisfilmet és a kampányfotókat is a szabadságérzet inspirálta. „Nem kell repülnöd ahhoz, hogy képes legyél átlépni a saját határaid” – mondta Van Herpen, aki a táncművész múltja miatt a szabadság gondolatát valamilyen módon mindig a mozgáshoz kapcsolja. Ezért Domitille Kigert, világbajnok francia ejtőernyőzőt kérte fel egyik modelljének. Aki a fotózás kedvéért az egyik ruhában vetette magát a mélybe egy repülőről – így született meg a kampány leglátványosabb fényképe.

Fotó: Iris van Herpen

Forrás: Vogue
Nyitókép: Iris van Herpen

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: