Teszteltem Jennifer Aniston reggeli self care rutinját

A Jóbarátok sztárját évek óta követem a közösségi médián és minden vele készített interjút elolvasok, ami szembejön velem. Legutóbb például egy olyan cikket találtam, amiben elmeséli, hogyan indítja a napjait. Úgy döntöttem, ezt ki kell próbálnom!

Nem fogok hazudni, mindig kétkedve fogadom azokat az írásokat, amelyekben A-listás hírességeket kérdeznek arról, milyen rutinokat vezettek be az életükbe a mentális vagy a fizikai egészségük megőrzése érdekében. Na persze nem feltétlenül a tanácsaikkal van gondom, hanem azzal, hogy mi, „hétköznapi halandók” idő-, és pénz hiányában sajnos csak ritkán tudjuk megfogadni azokat. De a kíváncsiság nálam is nagy úr, különösen akkor, ha egy olyan sztár mesél a szokásairól, akit egyébként is kedvelek vagy tisztelek.

Így akadtam rá arra a Vogue cikkre, amiben Jennifer Aniston leplezte le a reggeli self care rutinját. A Jóbarátok sztárjának életfelfogását sok tekintetben irigylésre méltónak találom. A kommentáradattal nem törődve kiáll a számára fontos ügyek mellett és évek óta higgadtan tűri, hogy továbbra is azt gondolják, sosem heveri ki Brad Pittet. Bátran felvállalja, hogy neki szingliként, illetve gyermek nélkül is boldog és teljes az élete. Ami viszont még ennél is lényegesebb: a lelki és fizikai egészségét láthatóan a prioritási listája legelejére sorolja. Nem véletlen, hogy még az ötödik X felett is legalább 10 évet letagadhatna a korából.

Jen ennek ellenére alaposan megválogatja a szavait, ha az idő múlásáról beszél. Ő ugyanis másképpen szemléli az öregedést: azt mondja, ez egy lehetőség arra, hogy tovább fejlődjünk, növekedjünk. Ráadásul bebizonyította, hogy a világ egyik legsikeresebb színésznőjeként sincs feltétlenül szüksége egyetlen idő-, vagy pénzrabló szokásra sem a kiegyensúlyozott élethez. És hogy milyen tanulságot vontam le, miután elolvastam a napindító szokásait? Nos azt, hogy én nagyjából mindent is rosszul (egészségtelenül) csinálok reggelente… Ezért úgy döntöttem, megpróbálom egy kicsit Jenniferiesíteni az életemet.

Jennifer Aniston
Jennifer Aniston (Fotó: Instagram/@jenniferaniston)

1. Lépés: Tedd félre a telefonod minimum egy órára!

„Ébredés után legalább egy óráig rá sem nézek a mobilomra. Ez az apróság olyan mértékű változást jelent a mentális állapotomban, ami az egész napomra hatással van. A töltőim messze vannak az ágyamtól egy fiókban, elzárva.” Jennifer a cél érdekében előszedte az egyik régi iPhone-ját, amiről mindent letörölt és szigorúan csak ébresztőnek használja. „Olyan érdekes, hogy az ember azonnal elkezd olyan üzeneteket kapni, mint például ’Hol vagy?’. Hol vagyok? Megvagyok! Ébredezem a kutyáimmal. Játszunk, kimegyünk az udvarra, aztán pedig jöhet a csodás kis rituálénk. Leülnek és várnak, amíg eléjük nem teszem az ételt, és azt nem mondom, ’oké’. Amíg ők esznek, elkészítem a reggeli kávémat.” Jennek el sem indulhatna a napja a kávéja nélkül, amit kollagén peptiddel (regeneráló, energizáló hatása van, a bőrödnek és a csontjaidnak is szüksége van rá), mandulatejjel és steviával fogyaszt.

Felesleges lenne tagadnom, hogy a telefonom mindig nálam van, és amint kinyitom a szemem, megnézem az üzeneteimet. Kifogás vagy sem, de ez a függőség részben azért alakult ki, mert újságírással foglalkozom: a média világában még inkább felerősödhet a FOMO-jelenség. Egyszer csak azon kaptam magam, szorongok amiatt, nehogy lemaradjak valamiről a munkában. És ha már úgyis megszoktam, hogy a nap az emailjeim csekkolásával indul, miért ne csinálnám ezt hétvégén is? Szóval sosem szántam időt arra sem, hogy nyugodtan, békében elfogyasszam az első kávémat. Ahogy elkészítem, már cipelem is magammal a laptop elé. Sokszor órákkal később jövök rá, hogy végül meg sem ittam azt – ennyire nem vagyok jelen fejben a feladataim miatt. Így Jen legelső alaptörvénye máris hatalmas kihívást jelentett nekem. Pedig szűk egy óra alatt TÉNYLEG semmi olyasmi nem történhet, ami ne várna meg. Nem mondom, hogy kezdetben nem éreztem késztetést a mobilozásra, de ahogy azt megszoktam, hogy netezek, úgy azt is, hogy nem.

2. Lépés: Iktasd ki a negativitást a reggeleidből!

„Borzasztóan nehéz korlátozni a hírek mennyiségét, amit fogyasztunk. 2020-ban teljesen rá voltam kattanva a pandémiával kapcsolatos hírekre és arra, hogy miket mond Dr. Fauci (Anthony Fauci amerikai orvos, virológus – a szerk.) De előfordult, hogy szünetet és egy kis távolságot kellett tartanom a hírektől, illetve a közösségi médiától. Annyira mérgező tud lenni. Megértem, hogyan és miért lett létrehozva – azt is, hogy eredetileg az volt a szándék, hogy összehozza az embereket és társadalmi közösséget teremtsen. És ez csodás, de a jót a rosszal együtt kell elfogadni.” Jennifer szerint sokan érzelmi késeket dobálnak egymásra ezeken a platformokon, ő pedig inkább nem olvas kommenteket, mert nem viseli jól azokat.

„Nagyon ijesztőnek tartom, hogy ez a fajta negativitás, düh és harag vesz körül minket. Persze ez mind a bizonytalanságból fakad, de akkor is. Tehát, ha gondoskodtam a kutyákról és ittam néhány kortyot a kávémból, próbálok priorizálni és ha lehet, a meditációra és a naplóírásra szánt időt helyezem előtérbe, ahelyett, hogy az Instagramot nézegetném.” Jennifer tehát amellett, hogy legalább egy óráig nem csekkolja a telefonját, még a hírportálokat is hanyagolja, amíg csak teheti. „Miután elvégeztem a 20 perces meditációimat, előveszem a naplómat. Vannak olyan napok, amikor 10-12 percig csak kiírom magamból, ami eszembe jut, máskor hálalistákat készítek.”

Bár elég kevés párhuzamot tudok vonni Jennifer és a saját életem között (pedig pár dologban azért szívesen megtenném…), azért van valami, amiben mégis hasonlítunk. A koronavírus-járvány kirobbanásakor minden napomat a koronavirus.gov.hu oldalán kezdtem: ahogy magamhoz tértem, csekkoltam az aktuális esetszámokat. Annyira görcsösen ráfüggtem erre, hogy amikor kivételesen nem értem rá azonnal betölteni az oldalt, a telefonomon fel is ugrott egy értesítés, ami javasolta, hogy keressem fel a tájékoztató honlapot. (Esküszöm!) Pedig ezzel az egésszel tulajdonképpen csak annyit értem el, hogy már a korai órákban pánikolhattam vagy szoronghattam a dolgok állása miatt. Úgyhogy Jen tanácsára félretettem a híreket, amennyire csak tudtam.

Ráadásul mivel legalább hatvan percig ignorálnom kellett a mobilomat, bőven jutott időm arra, hogy meditáljak és elővegyem a hálanaplómat.

A meditálással egyelőre azért még nem lettünk jó barátok – ami persze összefügg a káros szokásaimmal is. Hiszen nehéz úgy relaxálnom, ha közben az agyam ezerrel pörög az aznapi feladataimon. De nem adom fel a küzdelmet: a vezetett meditációk mellett egy fokkal nehezebb elkalandozni. Hálanaplóm pedig egyébként már évek óta van: csak az állandó rohanásra és a munkára hivatkozva valahogy meg tudtam győzni magam arról, hogy nincs 5 percem felírni 3 dolgot, amiért köszönetet adnék aznap.

3. Lépés: Tekintsd kiváltságnak az öregedést, de előzd meg a betegségeket!

„Anyám kiskoromban mindig olyan egészséges és csodálatosan fitt volt” – árulja el Jennifer, aki gyermekként sosem ehetett olyan színes, cukros gabonapehelyt, mint a barátai. Ezért amikor idősebb lett, lázadásként pizzát és más egészségtelen ételeket vásárolt magának. „Fincsi dolgokat akartam enni, amelyek mindenféle szeméttel vannak megtöltve! Aztán észrevettem, hogy nem érzem jól magam. Elkezdtem figyelni az anyámat, nagymamámat és az idősebbeket.” Jennek folyamatosan azt mondogatta az anyukája, hogy megöregedni kiváltság, de azért megbetegedni nem kell. „Ez lett az alapvető mantra az életemben: élvezni kell azt a kort, amelyben vagyok és az öregedést nem negatívumnak tekinteni, hanem kiváltságnak.”

Még egy terület, ahol rendre szarvashibákat követek el ébredés után. Mivel általában azonnal elkezdem nyomkodni a telefonom vagy a laptopom, a reggelim gyakran egyenlő a kávémmal és még arról is elfelejtkezek, hogy egy nagy pohár vizet igyak. Az egészséges táplálkozás fényében a lattem mellé legalább egy joghurtot elfogyasztottam és a hidratálásról is gondoskodtam. Jennifer egy órás digitális detoxa arra is tökéletes, hogy ne lóghassam el a reggeli beauty-szeánszokat, hiszen ha ez kimarad, azzal gyakorlatilag önként és dalolva hozzájárulok a bőröm öregedéséhez. Szerencsére a FOREO BEAR készülékem a mikroáramnak hála mindössze 1-2 perc alatt segít, hogy az arcom feszes és tónusos maradhasson.

4. Lépés: Olvass és képezd magad!

„Abban a korban vagyok, amikor az egészségem jobban érdekel, mint valaha és az életem virágzik, pedig a társadalom megítélése szerint most kellene visszavonulnom, elásnom magam. A fiatalság a fiataloknak jár, értem én. De továbbra is fejleszteni szeretném magam, ez inspirál engem.” A kávét kipipáltam, beiktattam a reggelit, meditáltam, felírtam három dolgot, amiért hálás vagyok és a bőrápolást sem hagytam ki. De még így is maradt közel 20 percem az egy órányi telefon-, és internetmentességből, vagyis elővettem egyet a szégyenletesen sok olvasatlan könyvem közül. (Még egy dolog, ami sajnos hajlamos kimaradni a napjaimból, hála például az üzenetek csekkolásának és annak, hogy 20 perc alatt pont megnézhetek egy sorozatrészt a Netflixen…) Pedig továbbra is könyvmolynak tartom magam, csak néha úgy érzem, soha nem érhetek a végére az összes felhalmozott regénynek, szóval inkább bele se kezdek. Ám most, hogy kénytelen voltam időt szakítani rá, újra beszippantott az irodalom világa és közelebb kerültem ahhoz is, hogy rövidebb legyen az olvasmánylistám.

5. Lépés: Vesd be az apró csodafegyvereket az egészséged érdekében!

Jennifer nagy rajongója David Sinclair biológusnak, aki a genetikát és az öregedés folyamatát vizsgálja. „Dr. Sinclair szerint ahogy egyre idősebbek leszünk, a sejtjeink elkezdenek leállni és a fények a testünkben kialszanak. De visszakapcsolhatjuk őket!” A színésznő az orvosai javaslatára táplálékkiegészítőket szed és odafigyel a táplálkozására és a kollagén peptidet sem felejti ki a kávéjából. Az utóbbit ugyan nem töltöttem a lattémba, de amikor letelt a 60 perces én-időm (vagyis szigorúan egy órával a feketém után) Magne B6-tal zártam a szeánszomat, hogy könnyedebben és stresszmentesebben haladhassak a teendőimmel. Persze az is lehet, hogy egy ponton túl már nem lesz szükségem erre a tablettára, mert Jennifer napkönnyítő és egészségmegőrző rutinját valóban bárki (például én is) beépítheti a mindennapjaiba – és tényleg működik. Teszteltem.

Forrás: Vogue
Nyitókép: Axelle/Bauer-Griffin/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: