Budai Rachel Anna régóta készült saját márkája megalkotására. A Rachel Care arckrém a fenntarthatóságot figyelembe véve született, és olyan összetevők teszik különlegessé, mint az alma őssejt és a csiganyál.
Budai Rachel Anna már gyerekkorában arról ábrándozott, hogy egyszer vállalkozó lesz. Aztán később egy saját krémet is álmodott magának. De az élet ekkor még más útra terelte, a kommunikációs és művelődésszervező diploma után, a vendéglátás fortélyait is kitanulta. Német nyelvtudásának köszönhetően pedig Ausztriában dolgozott évekig. Férjével, Péterrel az egyetemen ismerkedtek meg, majd közösen kerültek egy gyógynövényes készítményeket forgalmazó céghez. Péterhez a marketing, Annához az értékesítés és a beszerzés tartozott.
A gyógynövény piacon komoly tapasztalatokat gyűjtöttek, és egyszer csak realizálódott Annában, hogy eljött az ideje az álma megvalósításának. „Igazából a krém mindig ott volt a levegőben az elmúlt években, de fél éve kezdtünk el komolyan dolgozni is rajta: csapatépítés, mérnökökkel, vegyészekkel egyeztetés, marketing terv kidolgozása. A gyógynövényekkel kapcsolatban nagyon pozitív tapasztalásaink voltak, és láttuk, hogy van létjogosultságuk a natúr kozmetikumoknak. Mielőtt nekiláttunk, piackutatást végeztünk, mindent felmértünk, amit csak lehetett, és azt a következtetést vontuk le, hogy van igény egy minőségi, és kiváló alapanyagokból álló arckrémre” – meséli Anna a kezdetekről.
Nem mindegy, hogy mit kenünk magunkra
A piackutatás után örömmel nyugtázták, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók, és fontos számukra, hogy ne szintetikus anyagok alkossák a kozmetikumokat. „A bőrünk az egész testünket beborító szervünk, ráadásul sokkal gyorsabban felszívódik rajta keresztül minden, mint az emésztőrendszerünkön, ezért nagyon nem mindegy, hogy mit kenünk magunkra. Emiatt is kifejezetten jó volt látni a visszajelzésekből, hogy a hatékonyság mellett a természetes összetevők is fontos kritériumai a vásárlóknak”.
A krém megszületéséhez komoly bátorság is kellett, hiszen azt a legnagyobb rosszindulattal sem lehet állítani, hogy a piac nem telített. „Igen, biztos volt ebben nagy adag bátorság is, de szerintem bátorság már magához a vállalkozáshoz is kell, főleg manapság. Hiszen minden új dolog nem csak a sikert, a kudarcot is magában rejti”. Azt természetesen Anna is elismeri, hogy erős biztonságérzetet adott számukra a szakmai tapasztalatuk. „Amikor van tudásod, és tisztában vagy vele, hogy jó terméket tudsz piacra dobni, illetve megvannak a szükséges marketing csatornákra is az elképzeléseid, akkor kicsit kevesebb a kockázat. De a kockázat mindig ott van, azt lenullázni soha nem lehet”.
Bár a szépségipar piacán tényleg óriási a kínálat, Annáék úgy érezték, hogy tudnak olyan krémet alkotni, ami felveheti a versenyt a meglévő kínálattal. „Azt láttam, hogy olyan krémek, amelyek hatékonyak és természetes összetevőkből állnak, még mindig nincsenek akkora számban, hogy ne fért volna el mellettük a miénk. Szerintem ez kicsit gyenge pontja a kozmetikai iparnak, mert ami olcsó, az tele van tartósítószerrel, ami meg drága, az sokszor a megfizethetetlen kategória. A célunk az volt, hogy a krémünk hatékony, de szélesebb kör számára elérhető termék legyen. És az is fontos szempont volt, hogy olyan termékünk legyen, amivel mi is tudunk azonosulni”.
Végy egy jó receptúrát
Egy krém megszületésénél a legfontosabb a jó receptúra. Annaáéknak szerencséjük volt, hiszen a kapcsolati tőkéjüknek köszönhetően olyan szakember segítette őket, akinek 40 éves szakmai múltja van. Anna elmondta, hogy mit szeretne és milyen összetevőkből, de kellett hozzá a jó vegyész is, aki az összes emulgeálószert is ismeri, és tudja, hogy egy krém mitől lesz megfelelő állagú.
A Rachel Care anti aging krém 9 hatóanyagot tartalmaz, amelyek a szinergia elvét követik, azaz felerősítik egymás hatását, ez nagyon fontos elv a kozmetikaiparban. A kövirózsa, a hialuronsav, és a Q10 – ami ma már szinte alap az arckrémekben – mellett a Rachel Care összetevői között van a shea vaj, a csiganyál, és pillangó levendula. „Ez utóbbi egy nem annyira ismert alfaja a levendulának, ami nagyon magas vízmegkötő hatással rendelkezik. Ez annyira ritka, hogy szinte nincs is magyar nyelvű szakirodalma, a szépségiparban is kuriózumnak számít. És van még a krémben alma őssejt. A növényi őssejtek a sejtmegújuláshoz kellenek, de természetesen ebből is sok van, és nem mindegy, hogy melyik kerül egy krémbe. Mi egy nagyon speciális svájci almának a kivonatát választottuk, ami nagyon sokáig nem barnul meg”. A végeredmény pedig egy nagyon magas, 40%-os hatóanyag tartalmú krém lett.
Nemcsak itthon, külföldön is siker lett
A krémet elsősorban webshopon keresztül értékesítik, de vannak már stratégiai partnereik is, akiknél szintén elérhető. Folynak tárgyalások viszonteladókkal is, de egyelőre még próbálják a gyártásban utolérni magukat, merthogy a krémnek akkora sikere lett, hogy az első adag az utolsó darabig elfogyott. Február közepén lett kész és március 20-án már nem volt belőle, folyamatosak az előrendelések is. Ráadásul a termék nemcsak itthon lett népszerű, már az első hónapban adtak le rendelést Kanadából, Luxemburgból és Svájcból.
„Berobbantunk, szinte a semmiből, minket is meglepett az óriási érdeklődés. Nem voltunk erre felkészülve. Olyan növekedést értünk el rögtön az első gyártásnál, amit a legmerészebb álmainkban sem mertünk feltételezni. Egyelőre mindent mi magunk csinálunk, hiszen annyira gyorsan jött az egész, hogy fel sem fogtuk mennyi munkával fog járni” – teszi hozzá Péter.
Anna fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy bár a krém az ő álma volt, ő ötletelt rajta évekig, de az, hogy kézzel fogható eredménye lett, a csapatmunkának köszönhető. A design Péter munkája: fontos volt számukra, hogy letisztult legyen, a csomagolásnál pedig a fenntarthatóság szempontjait is figyelembe vették. „Igyekeztünk a természetes anyagok felhasználásra, a tégely üveg, a tető bambusz, és a címke sem papír, hanem fújva van. De természetesen az is szempont volt, hogy szép legyen, jó érzés legyen kézbe venni”.
A Rachel Care tehát elindult hódító útjára, a sikerén felbuzdulva pedig Anna már a következő két új terméken gondolkodik. „Van pár ötlet a fejemben, de mindenképpen fel fogjuk mérni ismét a vásárlói igényeket is. Számítunk az eddigi visszajelzésekre és az építő kritikára is”.
Nyitókép: Budai Anna, fotó: rachelcare.hu