Ki érti őket?! Sokkoló kreációk, amikért rengeteg pénzt fizetnek

A designerek tervezőasztalairól nem csak szemet gyönyörködtető és hőn áhított darabok kerülnek le, olykor-olykor megesik ugyanis, hogy még a legnagyobbak is teljesen érhetetlen kreációkkal rukkolnak elő.

A világ legdrágább táskáiról vagy éppen a teljesen feleslegesnek tűnő, de méregdrága használati tárgyakról már szó esett. Viszont a divatházak még ezeket is képesek überelni, mikor egy-egy furcsa és sokkoló darabot jelentetnek meg. Legyen szó cipőkről, táskákról vagy ruházatról, bizony előfordul, hogy ezek mind – a józanészt nélkülözve – óriási sikert aratnak.

Mint a mesékben

Ezt gondolhatta magában a New York-i bázisú MSCHF, amikor idén piacra dobta a nem éppen szokványos Big Red Boot-ot. A kollektívának viszont nem ez volt az első, sokak által megkérdőjelezett húzása, sőt mondhatjuk azt is, hogy ők a megbotránkoztatásra utaznak. 2019-ben ugyanis egy vallási témájú sneakerrel rukkoltak elő, amikor egy fehér Air Max 97-est turbóztak fel. A cipő talpába a Jordán folyóból származó és egy pap által megszentelt vizet fecskendeztek, a cipőfűzőt egy arany, keresztre feszített Jézust ábrázoló medál díszítette, illetve az oldalára a „MT 14:25” felirat került – utóbbi Máté evangéliumának egy részletére utal. A köztudatba viszont 2021-ben kerültek be, ekkor az igazán megosztó, újgenerációs rapperrel, Lil Nas X-szel kollaboráltak a sátáni sneaker létrehozásán. Az együttműködéshez szintén egy AM97 adta az alapot. A fűzőt ez esetben egy pentagramma díszítette, ami az Anton Szandor Lavey által alapított Sátán Egyházának egyik szimbóluma (az öt őselemet jelképezi: víz, föld, tűz, levegő, idea), a légtalpba pedig 2.03 uncia vörös tinta és az alkotók egy-egy csepp vére is belekerült. Persze a sneaker oldalán olvasható „Luke 10:18” felirat is jelentőséggel bír, ez Lukács evangéliumának egyik passzusa.

Nos, az utóbbi miatt kialakult óriási botrányt követően jött az ötlet a brooklyni kollektívánál, hogy nem pereskednének tovább, így egy igazán mesés lábbelivel fognak előrukkolni. Na, de nem Hamupipőke üvegcipőjével, hanem egy óriási piros csizmával. A téma tökéletes volt és aki felvette, mind igazi mesefigurának érezhette magát. A túlméretezett darabért pedig megőrültek az emberek. A legnagyobb street style bloggerek, influencerek, sőt még néhány sztár is beszerezte. A TPU külsővel és EVA belsővel megáldott darabot pedig hamar nyáriasították is. Az MSCHF a gumipapucsok gyártásában profi Crocs-szal kezdett együttműködésbe. Így jött létre a Big Red Boot szellősebb változata, mely reklámarcául Paris Hiltont, színéül pedig egy élénk sárgát kapott.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MSCHF (@mschf) által megosztott bejegyzés

Három az egyben

Hiánypótló designnal állt elő a Louis Vuitton, ugyanis tervezett egy olyan csizmát, ami egyben tűsarkú, zokni és harisnya is. De hogy ez kinek és hogyan jutott eszébe a francia luxusmárkánál, felvet néhány kérdést. Az „ugly sneaker” trend egy ideje már tartja magát és valószínű erre a vonatra akartak kicsit felülni az LV-nél is, azonban kicsit csavartak a dolgokon. Ők ugyanis kifutóra küldték minden idők egyik legbizarabb lábbelijét. Az „Illusion High Boot” elnevezésű darab úgy van kialakítva, mintha egy klasszikus magassarkúhoz bordázott, fehér zoknit húzott volna a viselője – hiszen tudjuk, hogy ez újra divat – és ezenkívül semmi mást nem hordana a hideg téli hónapokban. Extrán érdekessé teszi a kreációt az, hogy ez igazából egy lazább fazonú csizma, tehát nem feszül a vádlin, így a szerintük optikai illuzió inkább egy bohózatnak hat. Bár azt senki sem állíthatja a Louis Vuitton női részlegét vezető Nicolas Ghesquière-ről, hogy nem figyel a részletekre, hiszen a 2470 dolláros árcédulát viselő lábbelit két bőrtónusban is boltjaik polcaira tették. És hogy mekkora a sikere? Mondanunk sem kell, hogy óriási, hiszen 2023-ban mindent el lehet adni. Bizonyítja ezt az is, hogy az elmúlt hetekben szinte minden trendszetter az ezt tartalmazó csomagját unboxingolta.

Valósítsd meg a gyermekkori álmod!

Év elején egy másik luxusmárkánál is elborult valami. A Loewe-nél ugyanis úgy voltak, hogy kit érdekel az éppen kialakulóban lévő Barbie-láz, majd ők a Polly Pocketből merítenek inspirációt. És bármennyire meglepő is, egész jól sikerült nekik. A divatház persze nem ismeretlen terepen próbálgatta a szárnyait, hiszen egy korábbi kollekciójában a Minecraft világát elevenítette meg. Készült cukorkaszínekben pompázó póló és szoknya, pánt nélküli „gumiruha”, de a sötétebb színek kedvelőiről sem feledkeztek meg és fekete kreációkkal is előrukkoltak gyűjteményük részeként. Szóval ha kislány korotokban mindenképp igazi babák szerettetek volna lenni, most a spanyol divatháznak köszönhetően ez az álom valóra is válhat.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Womenswear (@lessisworefemales) által megosztott bejegyzés

A sokkolás művészete

Van egy márka, ami mesteri szinten űz csúfot a fogyasztói társadalomból és érhetetlennél érthetetlenebb kreációkkal rukkol elő, ez pedig nem más, mint a Balenciaga. Ők azok, akik nemrég 925 dolláros törölközőszoknyájukkal borzolták a kedélyeket, vagy korábban egy, az IKEA ikonikus kék szatyrából inspirálódva hozták létre legújabb designer táskájukat. A Balenciaga tervezői sosem tétlenkednek. Nekik köszönhetjük azt is, hogy jövőre nem lesz ciki a boltokban kapható bevásárlószatyrokkal közlekedni. A márka imádja a kedélyeket borzolni. Így történt az is, hogy az ikonikus Crocs papucsból ihletet merítve számtalan furcsa cipőt is piacra dobtak. Kifutóikon láttunk már tűsarkú gumipapucsot, extramagas platformmal és charmok sokságával díszetett darabot, hosszú szárú csizmát, illetve acélrészletekkel felturbózott kreációkat is.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

HYPEBEAST Kicks (@hypebeastkicks) által megosztott bejegyzés

A cipő, amiben még Naomi Campbell is elesett

Az 1993-as párizsi divathéten mindenkit meglepett, amikor a párductestű szupermodell elesett a kifutón. Naomi Campbell ugyanis Vivienne Westwood show-ján is hibátlanul végigvonult volna, ahogy tette azt korábban számtalanszor, ha mindezt nem egy viselésre szinte alkalmatlan cipőben kérik tőle. A punk nagyasszonya egy a viktoriánus korból ihletet merített lábbelit álmodott meg, ami nemcsak extra platformokat, hanem extrán magas sarkakat is kapott. A show-n megjelenő modellek mindegyike küzdött a darabbal, viszont meglepő, hogy pont a gyakorlott Naomi Campbell volt az, aki el is esett benne. A pillanat olyannyira ikonikussá vált, hogy a szupermodellt később több divatház is arra kérte, hogy botoljon meg kifutójukon… természetesen nem vállalta. A hordhatatlan lábbelit pedig 2011-ben a The Bowes Museumban árvezeték el.

Pillow Talk

Biztosan sokan emlékeztek azokra az időkre, amikor a COVID ideje alatt már sokan annyira nem tudtak magukkal mit kezdeni, hogy a párnából készítettek magukra ruhát. Nos, ezeknek a nehéz, őrülettel teli hónapoknak az ihletforrását egész rég, 2005-ben kell keresnünk. A gyakran fontos társadalmi üzeneteket közvetítő Viktor & Rolf ugyanis ekkor mutatta be az édes álmok által inspirált kreációit. A márka szó szerint a párnákat és a paplanokat csomagolta designer köntösbe. A kollekció végül egyszerre lett romantikus, szürreális, mégis lenyűgöző. A csodásan fénylő anyagok, a mesés csipkék és az aprólékos részletek igazi királyi eleganciát kölcsönöztek a daraboknak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Defunct Fashion (@defunctfashion) által megosztott bejegyzés

Nyitókép: Ian Gavan/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)