Kóstoltál már áfonyás kenyeret? Mindössze öt hozzávalóból könnyedén elkészítheted te is

Az áfonya kiváló gyulladáscsökkentő, már csak ezért is érdemes magadnak otthon elkészítened ezt a különleges, lila kenyeret!

Testünk, szervezetünk legtöbb problémáját a gyulladások okozzák. Ezek a gyakran külsőleg láthatatlan és nem érzékelhető folyamatok komoly betegségekhez is vezethetnek. Táplálkozástudományi szakemberek ezért (is) hangoztatják folyamatosan, hogy étrendünk tartalmazzon minél több gyulladáscsökkentő ételt. S hogy melyek ezek? A fodros kel, a gyömbér, a cékla, a fokhagyma, a lazac, az olajos magvak mind-mind segíthetnek, és amit mindenképpen érdemes lenne szinte naponta fogyasztani, mert a legmagasabb antioxidáns szinttel bír: az áfonya.

Eszel elég áfonyát?

Az áfonya rengeteg hasznos összetevőjének köszönhetően segít megelőzni az oxidatív stresszt (nagy mázlista vagy, ha nem tudod, hogy ez mit jelent!), a szív- és érrendszeri problémákat, és még az Alzheimer-kórt is. Nagy mennyiségű rostot is tartalmaz, ezek kiválóan táplálják a bélrendszer hasznos baktériumait, tehát aktívan közremükődnek a bélrendszer egyensúlyának fenntartásában.

Élénk színt az asztalra is!

Az áfonyát többnyire turmixhoz, müzlihez, muffinhoz vagy egyéb piskóta alapú süteményekhez fogyasztjuk, pedig ennél jóval többre is hivatott. Gondoltad volna, hogy brutál finom kenyér is készíthető belőle? Ráadásul az egészségügyi hatásokon túl is van még hozzáadott értéke: látványnak sem utolsó. A pink és a lila valamint az összes tónusa óriási trend volt a nyáron, sőt az előrejelzések szerint ezek a vidám színek az őszi divat színpalettáján is hangsúlyosan jelen lesznek. Az áfonya kékes-lilás árnyalata színe meleg szín, amelyhez csak pozitív tulajdonságokat kapcsolnak: elősegíti a kreativitást, és növeli a bizalmat. A Pantone az idei év színének kiáltotta ki a Very Peri-t, így ha áfonyás étel kerül az asztalodra, akkor gasztronómiai vonalon is trendi leszel.

Ha eddig a sok macera miatt nem álltál neki otthon kenyeret sütni, akkor most jó hírünk van: az áfonyás kenyér elkészítése ugyanis egyáltalán nem ördöngösség, dagasztásra sincs szükség hozzá. Holland sütőre viszont igen, de ez egyébként sem baj, ha van otthon. Ez az öntöttvas edény extra magas hőtartalmat bír, sütéshez, főzéshez, pároláshoz is kiváló, és tűzhelyen is használható.

Áfonyás kenyér

Hozzávalók:

  • 300 gramm fagyasztott áfonya, kiolvasztva
  • 1 ek bogyós superfood keverék (acai, áfonya és goji bogyó )
  • 425 gramm kenyérliszt
  • 1/2 tk száraz élesztő
  • 1 tk só
  • 1 ek cukor
  • ha kell, kevés víz

Elkészítése:

A bogyós keveréket kevés vízzel keverjük simára. Egy nagyobb tálban adjuk hozzá az áfonyát, a cukrot és az élesztőt. Alapos összekeverés után, hagyjuk állni tíz percig. Majd keverjük hozzá a lisztet és a sót. Nem kell megijedni az eredménytől, a tészta ugyanis laza és ragacsos lesz. Tegyünk rá folpackot és hagyjuk kelni egész éjszaka. Másnap reggel tegyük 220 fokra előmelegített sütőbe lefedve, fél órára. Amikor letelt a fél óra, vegyük ki a sütőből és tegyük a tésztát egy lisztezett sütőpapírra. A tészta még most is ragadni fog, ezért lisztezzük be az ujjainkat, hogy könnyebben tudjunk dolgozni. Nagyon óvatosan a tészta széleit hajtsuk be középre, hogy egy nagy golyóformát kapjunk. Fordítsuk meg, és takarjuk le egy tiszta konyharuhával. Melegítsük elő a holland sütőt és sütőpapírostól tegyük bele a kenyeret. Tegyük rá a fedőt és süssük fél óráig, majd még tíz percig fedő nélkül. Ha lejárt az idő, hagyjuk kihűlni, és csak akkor szeleteljük fel. Természetesen, ahogy a legtöbb kenyér, ez is frissen a legfinomabb, de ha nem fogy el egyszerre, még két napig simán eláll.

Kápráztasd el a párodat, barátaidat egy ínycsiklandó és esztétikailag is mutatós kenyérrel. Ha esetleg elakadnál, akkor itt követheted a folyamatot: https://www.youtube.com/watch?v=SB5pjsR1YLo

Forrás: wellandgood.com
Nyitókép: Ayca YALCINER/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: