A néhai Diana hercegnő stílusikon mivolta máig vitathatatlan. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy szettjeit napjainkban is gyakran emlegetjük, illetve az, hogy a legnagyobb divatházak is nagyvonalú gesztusokkal kedveskedtek neki.
Diana ugyanis rajongott a divatért, már a királyi udvarban eltöltött évei alatt is számtalan emlékezetes outfitet mutatott, majd Károllyal történt válását követően egészen új szintre emelte a stílusosságot. Ő volt az, aki még egy biciklisnadrág, pulóver és sneaker összeállításban is ezreket tudott inspirálni. Így nem is meglepő, hogy ahogy ő rajongott a divatért, érte ugyanúgy rajogtak a legnevesebb designerek is. Így történt tehát, hogy négy luxus divatház is egy-egy táskával fejezte ki „a szívek hercegnője” iránti tiszteletét.
Chanel – Diana
Mikor a zseniális Karl Lagerfeld 1983-ban elfoglalta a Chanel kreatív igazgatói pozícióját, sokan el sem tudták képzelni, hogyan tölti majd be a Coco Chanel tizenkét évvel azelőtti halála által hagyott űrt. Nos, a tervező hamar bizonyította, hogy múzsáiból nyert ihletének köszönhetően, a brand archívumára támaszkodva senki más nem képviselhetné jobban Coco legendás hagyatékát, mint ő. Lagerfeld óriási jelentőséget tulajdonított az imént említett múzsáknak, hiszen nekik köszönhetően váltak tervei és kreációi időtlen klasszikusokká. Egyik legfontosabb volt közülük a néhai Diana hercegnő, aki érezhetően óriási hatást gyakorolt a designerre. Éppen ezért a Chanel az a divatház, amelyik először nevezett el róla egy mára ikonikussá vált darabot. Lagerfeld a Chanel Single Flap Bag terveit újjáértelmezve készítette el 1989-ben a Chanel Diana-t, melyet a divatház 1995-ig gyártott. Utóbbiból következik tehát, hogy abból már csak vintage modellek maradtak fent. Igaz, hogy 2015-ben újra kifutóra küldték, viszont a Vintage Chic Flap a gyűjtők szerint nyomába sem érhet a divattörténelmi jelentőségű darabnak.
Ferragamo – Lady Di
1990-ben a Salvatore Ferragamo Lady Diana számára alkotta meg a „Lady Di” fantázinévre keresztelt modelljét. A lakk, hasított vagy klasszikus bőrből készült, vékony, aranyláncos pánttal és a brandre jellemző, ikonus „Gancini”csattal felszerelt cross-body darab pedig olyannyira megtetszett az ekkor már igazi stílusikon státuszban lévő hercegnének, hogy nem kevesebb mint húsz színben is beszerezte azt. Így természetesen Diana máig egyik legemlékezetesebb divatpillanatához is egy Ferragamo táska dukált. A Vanity Fair 1994. június 29-én megrendezett partiján ugyanis a legendássá vált Christina Stambolian „bosszúruháját” a brand, Vara Bow modellje egészítette ki. A Lady Di, Diana clutch-ként még ma is folyamatosan megújul a kínálatukban.
Gucci – Diana
A Gucci egyik leghíresebb darabja minden kétséget kizáróan az erediteleg „The Constance” néven piacra dobott, de Jackie Kennedy hatására hamar „Jackie”-re átkeresztelt táska. Viszont azt kevesen tudják, hogy bizony a több mint százéves olasz divatháznak egy Diana hercegnőről elnevezett modellje is van. A sztori pedig nála is hasonlóan alakult, mint az Amerikai Egyesült Államok first lady-jének esetében. A walesi hercegnő ugyanis előszeretettel egészítette ki szettjeit az 1991-ben megjelent Gucci táskával és az őt követő paparazzik számtalan alkalommal kapták lencsevégre, miközben ezzel a modellel a kezében hagyja el a konditermet. A bambuszfogantyús bőrtáska tehát már annak debütálásakor hamar az egyik kedvencévé vált, viszont sokáig nem az ő nevét viselte. Azonban mikor 2021. július 1-jén hatvanadik születésnapját ünnepelte volna, a Gucci akkori kreatív igazgatója bejelentette, hogy a néhai hercegnő tiszteletére a darab „Diana” néven él tovább. A táska napjainkban három méretben és több klasszikus színállásban vásárolható meg.
Dior – Lady Dior
1994-ben pedig elkészült az a táska is, melyet máig a legtöbben Dianával azonosítanak. Történt ugyanis, hogy 1995-ben Jacques Chirac francia elnök felesége, Bernadette Chirac egy igazán egyedi táskát szeretett volna ajándékozni a hercegnőnél tett látogatása alkalmából és természetesen semmi más nem jöhetett szóba, mint egy legendás, francia divatház egy darabja. A first lady ekkor kereste fel a Diort, akik felajánlották neki a Gianfranco Ferré által tervezett, akkor Chouchou-ra (franciául „kedvenc”) keresztelt modelljüket, melyet ennek apropóján rögtön Princess-re neveztek át. Így Diana a Grand Palaisban megrendezett Cézanne-kiállítás megnyitóján már ezt viselte. A letisztult és minden részletében a luxust hirdető darab hamar a kedvencévé vált. Nem sokkal azután ugyanis egy birminghami hivatalos megjelenésen, illetve argentínai tartózkodása során is ezzel kapták lencsevégre. Nem is lepett meg senkit, hogy rövid időn belül az ikonikus és legendás szavakkal illették azt és nevét Lady Diorra változtatták. A hercegnének köszönhetően két év alatt több mint kétszázezer darab kelt el a máig igencsak népszerű kiegészítőből, s a modell napjainkban is igazi státuszszimbólum.
Nyitókép: Jayne Fincher/Getty Images/ Credit: Princess Diana Archive / Stringer
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- Az igazi luxus: ezek a világ legdrágább táskái
- Csak egy ki szín kell! Ezek 2024 kiegésíztő színei
- Ezek a világ legnépszerűbb táskái