Felejtsük már el a kék folyadékot! Ez a reklám végre valósághűen ábrázolja a menzeszt

Imádjuk a Libra #BloodNormal kampányát

Az ausztrál Libra reklámfilmje végre nem tabuként és kellemetlen témaként kezeli a menstruációt legújabb #BloodNormal kampányában.

Fehér nadrágban izgő-mozgó lányok, akik azt bizonygatják, hogy tehetnek bármit, nyoma sincs a szivárgásnak, ismerős? Hogy az elmaradhatatlan kék színű folyadékról már ne is beszéljünk. Bizony manapság ezek egy átlagos betét vagy tampon reklám elmaradhatatlan kliséi. Egy ausztrál brand azonban nem kért belőlük, és végre elkészítette azt a kisfilmet, amivel az a nő is együtt tud érezni, akiknek nem kék színű vér csörgedezik az ereiben. Vagyis kvázi mindannyian. A Libra #BloodNormal kampánya úgy ábrázolja a menstruációt, ahogyan azt mindig is kellett volna.

A Libra nem az első márka, aki a kék színt a természetes vörösre cserélte. 2017-ben az angol Bodyform kisebb botrányt kavart a hasonlóan realista televíziós kampányával. Most, két évvel később az ausztrál brand követte a brit példát, amivel azonnal rengeteg rajongót szerzett magának, de a károgók táborára sem kellett sokáig várni, akik sértőnek, visszataszítóan ízléstelennek és felkavarónak találták a rövid videót. Volt, aki még petíciót is indított, amiben a reklám betiltását követelte.

Még mindig itt tartunk?

Elég szomorú, hogy 2019-ben még mindig felháborodást vált ki az emberekből egy olyan természetes dolog, mint a havi ciklus. A videó semmi mást nem tesz, mint valósághűen bemutatja, mit élnek át nők milliói minden hónapban. A reklám készítői nem riadtak vissza attól, hogy megmutassák a tusolóban álló nő lábán végigfolyó vért, de az elhasznált betét kicserélését is képernyőre vitték. Ráadásul ezekben a jelenetekben nem kék, hanem vörös színnel ábrázolták a vért – ezzel erős rohamot indítottak a máig fennálló tabukkal szemben. És milyen jól tették, itt az idő, hogy a mentsruációt ne valami ízléstelenségként, hanem egy természetes folyamatként kezeljük!

A menzesz nem ciki

Az ausztrál márka még ennél is nagyobbat álmodott – olyan szituációkat próbál normalizálni a #BloodNormal kampányában, amik arra sarkallják a nőket, ne szégyelljék a menzeszüket. A Libra egy felmérést is készített, amiből kiderült, hogy 10-ből 8 nő rendszeresen titkolja, hogy éppen nehezebb napokat él át. A fiatalabb lányoknál ez az arány még nagyobb, a legtöbbjük inkább azt választaná, hogy megbukik egy iskolai vizsgán, minthogy elmondja az osztálytársainak, hogy éppen mensturál.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Libra (@libraausnz) által megosztott bejegyzés,

Ezek az adatok azt bizonyítják, hogy szükség van olyan reklámokra, amelyekben normális, ha egy férfi tampont vagy egészségügyi betét vásárol, vagy, amelyekben egy nő nem suttogva és szégyenkezve kér valakitől betétet egy társaságban, hanem úgy, mintha csak egy darab rágóról lenne szó. A kisfilmben azt is bemutatják, hogy a menstruációs fájdalmat nem szabad elbagatelizálni, mert nők millióinak okoz problémát a hétköznapokban. És a kék folyadékot felejtsük már el végre…

Nyitókép: @libraausnz, Alexmia / Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: