A járványhelyzet miatt eddig sosem látott népszerűségnek örvend a L’Oréal online tesztere

Új sminket vagy hajfestéket szeretnél rendelni, de nem tudod, hogyan állna a kiválasztott szín? Erre nyújt megoldást a L'Oréal virtuális tesztere. A jelenlegi helyzetben sokan élnek ezzel a lehetőséggel.

A francia cégcsoport okos döntést hozott miután tavasszal arra kényszerült, hogy világszerte bezárja üzleteit: megduplázta a digitális szolgáltatásait, hogy fenntartsa a kapcsolatot a fogyasztókkal. Többek között virtuális konzultációkat és tanfolyamokat is tartott, de a legnagyobb érdeklődést az online teszterei váltották ki. A L’Oréal még 2018-ban vásárolt fel egy kiterjesztett valósággal foglalkozó kanadai céget, a ModiFace-t. Ez a lépésük ebben az évben fizetődött ki igazán. A L’Oréal és a céghez tartozó leányvállalatok – például a Lancôme, a Maybelline, az NYX Cosmetics – az online terjeszkedéssel próbálták és próbálják pótolni a korlátozások miatt kiesett bevételt. Úgy tűnik, egészen nagy sikerrel.

Sminket, online? Rizikós…

Fotó: L’Oréal

Mind jól tudjuk, hogy idén emberek milliói ragadtak több hónapra az otthonukban, ami az e-kereskedelem felpezsdüléséhez vezetett. De amíg a legtöbben egy bőrápolót vagy új ruhát látatlanban is nyugodt szívvel megrendelnek, addig egy új árnyalatú rúzsról vagy hajfestékről már nem mondható ez el. Ha vásároltál már online sminkterméket, akkor valószínűleg tudod, hogy miért. Ha még nem, akkor felvázoljuk a leggyakoribb helyzetet: a képen látható színárnyalat becsapja a szemed, és a felbontott terméket higiéniai okok miatt nem veszik vissza. Azaz lehet, hogy vettél magadnak 5-10 ezer forintért egy új rúzst, ami vagy a polcodon fog díszelegni vagy kénytelen leszel egy ismerősödnek – természetesen ingyen vagy alacsonyabb összegért – továbbadni. Nem hangzik túl kecsegtetően, igaz?

Az online sminkteszter csak a kezdet volt

Szerencsére ma már bárki, akár te is kipróbálhatod ONLINE! a L’Oréal csoporthoz tartozó márkák termékeit. Ehhez csupán internetkapcsolatra és egy webkamerára lesz szükséged. Ha kiválasztottad a tesztelni kívánt terméket a „virtuális tükörben” megnézheted, mennyire passzol hozzád az adott színárnyalat. „Sok dologról le kellett mondanunk. Ilyenek például a dekorkozmetikai termékek részét képező teszterek. Ezek előállításáért ugyanúgy fizetnünk kellett. De most a fogyasztók nem használják ezeket, szóval a szállításukat teljesen leállítottuk és a ModiFace segítségével inkább a virtuális teszterekre helyeztük át a hangsúlyt.” nyilatkozta a fejlesztések okát Lubomira Rochet, a cégcsoport digitális technológiákért felelős vezetője (CDO).

A weboldalon elérhető szolgáltatások száma is tovább bővült: a virtuális tükörben nemcsak sminktermékeket tesztelhetnek a vásárlók, hanem hajfestést vagy hajvágást is imitálhatnak. Sőt, arra is van lehetőség, hogy a mesterséges intelligencia segítségével egy fotóból megállapítsák, milyen bőrápolási termékekre van szükségük. Ki tudja, mivel rukkolnak még elő a jövőben…

Forrás: BoF
Nyitókép: L’Oréal

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: