Idén nyáron a rikító rózsaszínű macho pink árnyalat lesz a sztár a férfiak gardróbjában

Leáldozott az a korszak, amikor a férfiak körében cikinek számított rózsaszín ruhát viselni! Sőt, a Valentino tervezőjének köszönhetően a menswear divatban idén egyszerűen nem tudunk trendibbet elképzelni az erőteljes pink árnyalatnál.

Pierpaolo Piccioli, a Valentino kreatív igazgatója márciusban látványos show-val kápráztatta el a divatvilágot: az olasz divatház 2022 ősz-tél kollekciója 81 tetőtől talpig rózsaszín outfitet vonultaott fel (női, férfi és uniszex darabokat egyaránt) és a helyszín is hasonló pink árnyalatban pompázott. A kollekció hatalmas sikert aratott, arra azonban senki sem számított, hogy Piccioli mekkora befolyást gyakorol majd a menswear divat alakulására. A bemutató óta csak néhány hónap telt el, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy a macho pink trend utat tört magának a mainstream divatba, és idén a férfiak gardróbjából sem hiányozhatnak a rózsaszín legkülönbözőbb, illetve legfeltűnőbb árnyalatai.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino (@maisonvalentino) által megosztott bejegyzés

A macho pink térhódítása

A trend elterjedésében természetesen a hírességek, illetve az influenszerek is fontos szerepet játszottak. Az idei Grammy-díjátadón Trevor Noah, Justin Bieber és Travis Barker is magára öltött valamilyen rózsaszín ruhadarabot vagy kiegészítőt, Billy Porter pedig tetőtől talpig pinkben jelent meg az eseményen. Porter példáját Sebastian Stan is követte. A színész a Met-gálára a Valentino trendteremtő kollekciójából választott egy monokróm rózsaszín szettet. A pink népszerűsége a menswear divatban néhány hét alatt robbanásszerűen megnövekedett. Ennek köszönhetően pedig egy internetes trend is újraéledt. A TikTokon még 2020 szeptemberében indult el a #MachoPink kihívás, amely arra ösztönözte a felhasználókat, hogy mutassák meg rózsaszín ruháikat. Érdekes, hogy a TikTok adatai szerint a hashtag követőinek 66 százaléka férfi volt.

A közösségimédia-oldalakon a férfiak egyre bátrabban viselik a színt, az e-kereskedelmi platformokon pedig egyre többen keresik a divatmárkák kínálatában. A rózsaszín sportcipők kereslete például hatalmasat nőtt. Ebben az is közrejátszott, hogy a népszerű amerikai kosárlabdázó, Kevin Durant a Nike-val közösen piacra dobott kollekciójában is feltűnt az élénk rózsaszín árnyalat. A pink kosárlabdacipőket hihetetlenül gyorsan elkapkodták. Azaz változnak a normák és egyre több fiú/férfi nyitott arra, hogy rózsaszínt viseljen.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino (@maisonvalentino) által megosztott bejegyzés

Millennial pink vs. macho pink

Habár a 2010-es évek elején is megfigyelhettünk hasonló tendenciát, a millennial pink névre keresztelt pasztellrózsaszín árnyalat inkább arról vált ismertté, hogy a fiatalosságot és a boldogságot, valamint a sokoldalúságot képviselte. A most felkapott dögös rózsaszínek viszont jóval markánsabbak, így a viselésük is magabiztosságra vall. A macho pink nem szokványos (főleg nem a menswear divatban), ezért olyan férfiak kedvelik, akik szeretnék kifejezni egyedi személyiségüket.

A macho pink elterjedése egyfajta „lázadásnak” tekinthető, azonban ez a folyamat továbbra is az olyan férfiközpontú termékkategóriákban figyelhető meg a legerősebben, mint például a sportszerek, sportcipők és az elektronikai cikkek. Ezekben már egyértelműen a pink vált az egyik legnagyobb trendszínné, míg a divatszektorban inkább a Z-generáció tetszését nyerte el, az idősebb korosztály képviselőinek zöme még mindig elzárkózik a rózsaszíntől. A kérdés csupán az, hogy ez a „lázadás” megváltoztatja-e végleg az öltözködésre vonatkozó normákat. Vajon a felnövekvő Alfa-generáció számára már nem lesz megbotránkoztató, ha egy férfi rózsaszínben mutatkozik? Ez a jövő zenéje.

Forrás: Vogue Business
Nyitókép: Jacopo Raule/GC Images/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)