Marc Jacobs poliszexuális kollekciója, a Heaven az egyediséget ünnepli

Az ismert amerikai tervező ebben a hónapban mutatta be legújabb kollekcióját, amely azonnal belopta magát a fiatalok szívébe. A Heaven ugyanis egy fontos üzenetet közvetít: a divat mindenkié.

Divattörténelmi szempontból egy különös, mégis nagyon meghatározó időszakhoz érkeztünk. A világjárvány miatt egyre több tervező és márka támogatja a divatipar újrastrukturálását, illetve elgondolkodnak azon, milyen üzenetet szeretnének közvetíteni a vásárlóik felé. A fenntarthatóság mellett a társadalmi szerepvállalás is fontossá vált. A dizájnerek között már-már veteránnak számító Marc Jacobs például ebben a hónapban mutatta be legújabb, Heaven névre keresztelt kollekcióját, amely a poliszexualitást és az egyediséget ünnepli.

Fotó: Marc Jacobs

A Heaven egy poliszexuális (azok az emberek, akik több mint kettő, de nem az összes nem iránt vonzódnak. Például egy ciszférfi, egy cisznő és egy transznemű nő iránt is érez vonzalmat, de mondjuk egy transz férfi iránt nem – a szerk.) kollekció, amely Marc Jacobs impulzusaira támaszkodik: a lázadás, a tinédzserkori álmodozás jellemzi és azok a lányok inspirálták, akik fiúknak érzik magukat, illetve azok a fiúk, akik lányoknak. Azok, akik egyik kategóriába sem sorolják magukat, valamint azok a sokszínű karakterek, akik az elmúlt 30 év alatt hozzájárultak a Marc Jabobs-univerzum megszületéséhez és ahhoz, hogy az új generáció megismerhesse azt” – írta a tervező a brand Instagram-oldalán, amikor leleplezte a Heaven by Marc Jacobs logóját, amely egy rózsaszín kétfejű plüssmacit ábrázol.

Fotó: Marc Jacobs

A márka DNS-e változatlan maradt, de a világsztárok között is népszerű amerikai dizájner ezúttal egy fiatalabb vásárlóközönséget kívánt megszólítani a termékeivel. Másik célja az volt, hogy támogassa a nemek közötti határok eltörlését. Ezek az irányelvek egy sokszínű, nem mindennapi és bohém kollekciót eredményeztek, amely a viselője sajátosságait, különleges karakterét hivatott kihangsúlyozni. Jacobs a kollekciót néhány fiatal New York-i grafikussal és művésszel közösen alkotta meg, az ő munkáik tűnnek fel a kapucnis pulcsikon, a kötött felsőkön, a babydoll típusú ruhákon, illetve a kiegészítőkön és a lakásdekorációkon is. Ahogy egyetlen kollekcióból, úgy a Heavenből sem hiányozhatnak a tipikus Jacobs-ismertetőjegyek. A százszorszép mintával ellátott rózsaszín-piros csíkos pulóver a márka Daisy parfümjére reflektál, a korábban említett kétfejű maci pedig több terméken is felfedezhető, ezt a dizájner egyik múzsája, Katie Grand ihletett még a ’90-es években.

Fotó: Marc Jacobs

A Heaven első divatkampánya nem a megszokott stílusban készült: a tervező szétosztotta a termékeket ismerősei között, akik saját ízlésük szerint állíthatták össze a szetteket, majd Larissa Hoffmann fotós saját otthonukban kapta őket lencsevégre. A kampányban többek között Jude Law lánya, Iris és barátja, Jyrrel Roberts is szerepel, de feltörekvő zenészek és színészek is feltűnnek a fotókon. 

Nyitókép: Marc Jacobs

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: