Kim Kardashian márkájának legújabb kampányában nővére Kourtney Kardashian és Meghan Fox szerepel. Félmeztelenül. Tökéletesre retusált arccal, bőrrel és testtel. De szükségünk van nekünk erre?
„Küzdünk azért, hogy megváltozzon a reklámvilág és a média által kreált tökéletes nő képe, de egy-egy hasonló kampány mindig visszaállít minket a startvonalra. Nézem, és kövérnek érzem magam. Nézem, és azt mondogatom, nem vagyok elég feszes, szexi, izgalmas, kipihent, hosszú hajú, cicaszemű, nagymellű, feszes arcélű… Tárgyiasít a kampány, a hatására pedig én is tárgyiasítom magam. Az én helyett igazából mi-t is használhatnék. Nem a magam nyomoráról van szó, hanem arról, hogy szerintem nem jó irányba visz bennünket, nőket egy-egy ilyen sorozat” – ezt az üzenetet kaptam Marcsitól, amikor a mai agyagok egyeztetése közben bejelentettem, hogy szeretnék egy cikket írni a SKIMS legújabb kampányáról. Azért másoltam be szóról-szóra a privát levelezésünkben adott válaszát, mert bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, amikor megláttam a képeket. Támogathatjuk tűzön-vízen keresztül a body positivity mozgalmat, próbálhatunk felülkerekedni a több évtizede belénk kódolt sztereotípiákon, és mindenkit ugyanerre biztatni, ha jön a világ egyik legnagyobb celebje, és az arcunkba tolja ezeket a tökéletesre retusált fotókat. Néhány képet, amelyek azt üzenik, nem ártana jobban odafigyelni a diétára, néhány plusz edzést beiktatni a napjainkba, és úgy egyáltalán tökéletesebbnek kinézni, mert a világ a tökéleteseknek áll.
A testpozitív mozgalom kriptonitja?
De ejtsünk néhány szót a SKIMS kampányáról is, amely – finoman szólva – nem sokat hagyott a képzeletre. Kim Kardashian alakformáló fehérneműket kínáló márkája tegnap mutatta be legújabb kampányát, amelynek kedvéért a népszerű valóságshow-hősnő nővére, a 42 éves Kourtney Kardashian, illetve a 35 éves Megan Fox dobta le a textilt. A fehérneműs képeken Kardashian és Fox egymás feszes testét fogdossa, az egyiken közösen harapnak egy almába, a másikon pedig a melltartó is lekerült róluk.
Habár Fox azt nyilatkozta, szerinte „a SKIMS valóban megérti, mit akarnak viselni a nők, ha szexinek, magabiztosnak és erősnek akarják érezni magukat” nálam épp az ellenkezőjét érte el a kampány. Újra erősen azt a nyomást érzem, hogy mindig tökéletesnek kell mutatkoznom. Valamint az is eszembe jutott, ha valaki 35-40 évesen ilyen bomba formában van – mert a hirdetés ezt sugallja –, akkor én 25 évesen, a messze sem feszes, narancsbőrös fenekemmel elsüllyedhetnék szégyenemben. Persze, elismerem, Foxnak és Kardashiannek a valóságban is biztosan gyönyörű alakja van, amiért mindketten megdolgoztak. Azt sem tagadom, hogy a kampány tényleg szexi, illetve támogatom a #girlpowert és minden mást… De tényleg olyan szürreális kérés lenne, hogy legalább a striákat ne tüntessék el a combjukról? Hogy legalább egy kicsit realisztikus képet kapjunk a női testről.
Nyitókép: Donna Trope, @skims/Instagram
Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:
- „A body positivity az elfogadásról szól.” – A Szeretest csapatával beszélgettünk
- Összeállt Cher, Naomi Campbell és Kim Kardashian: Legendás fotók készültek a CR Fashion Book legújabb számához
- Szemkápráztató ruhákban jelentek meg a sztárok a Dolce & Gabbana velencei divatbemutatóján