Megan Fox és Kourtney Kardashian provokatív kampányfotóiról beszél az egész világ

Kim Kardashian márkájának legújabb kampányában nővére Kourtney Kardashian és Meghan Fox szerepel. Félmeztelenül. Tökéletesre retusált arccal, bőrrel és testtel. De szükségünk van nekünk erre?

„Küzdünk azért, hogy megváltozzon a reklámvilág és a média által kreált tökéletes nő képe, de egy-egy hasonló kampány mindig visszaállít minket a startvonalra. Nézem, és kövérnek érzem magam. Nézem, és azt mondogatom, nem vagyok elég feszes, szexi, izgalmas, kipihent, hosszú hajú, cicaszemű, nagymellű, feszes arcélű… Tárgyiasít a kampány, a hatására pedig én is tárgyiasítom magam. Az én helyett igazából mi-t is használhatnék. Nem a magam nyomoráról van szó, hanem arról, hogy szerintem nem jó irányba visz bennünket, nőket egy-egy ilyen sorozat” – ezt az üzenetet kaptam Marcsitól, amikor a mai agyagok egyeztetése közben bejelentettem, hogy szeretnék egy cikket írni a SKIMS legújabb kampányáról. Azért másoltam be szóról-szóra a privát levelezésünkben adott válaszát, mert bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, amikor megláttam a képeket. Támogathatjuk tűzön-vízen keresztül a body positivity mozgalmat, próbálhatunk felülkerekedni a több évtizede belénk kódolt sztereotípiákon, és mindenkit ugyanerre biztatni, ha jön a világ egyik legnagyobb celebje, és az arcunkba tolja ezeket a tökéletesre retusált fotókat. Néhány képet, amelyek azt üzenik, nem ártana jobban odafigyelni a diétára, néhány plusz edzést beiktatni a napjainkba, és úgy egyáltalán tökéletesebbnek kinézni, mert a világ a tökéleteseknek áll.

A testpozitív mozgalom kriptonitja?

De ejtsünk néhány szót a SKIMS kampányáról is, amely – finoman szólva – nem sokat hagyott a képzeletre. Kim Kardashian alakformáló fehérneműket kínáló márkája tegnap mutatta be legújabb kampányát, amelynek kedvéért a népszerű valóságshow-hősnő nővére, a 42 éves Kourtney Kardashian, illetve a 35 éves Megan Fox dobta le a textilt. A fehérneműs képeken Kardashian és Fox egymás feszes testét fogdossa, az egyiken közösen harapnak egy almába, a másikon pedig a melltartó is lekerült róluk. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

SKIMS (@skims) által megosztott bejegyzés


Habár Fox azt nyilatkozta, szerinte „a SKIMS valóban megérti, mit akarnak viselni a nők, ha szexinek, magabiztosnak és erősnek akarják érezni magukat” nálam épp az ellenkezőjét érte el a kampány. Újra erősen azt a nyomást érzem, hogy mindig tökéletesnek kell mutatkoznom. Valamint az is eszembe jutott, ha valaki 35-40 évesen ilyen bomba formában van – mert a hirdetés ezt sugallja –, akkor én 25 évesen, a messze sem feszes, narancsbőrös fenekemmel elsüllyedhetnék szégyenemben. Persze, elismerem, Foxnak és Kardashiannek a valóságban is biztosan gyönyörű alakja van, amiért mindketten megdolgoztak. Azt sem tagadom, hogy a kampány tényleg szexi, illetve támogatom a #girlpowert és minden mást… De tényleg olyan szürreális kérés lenne, hogy legalább a striákat ne tüntessék el a combjukról? Hogy legalább egy kicsit realisztikus képet kapjunk a női testről.

Nyitókép: Donna Trope, @skims/Instagram

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)