Melyik a tökéletes alvópóz számodra? Segítünk!

Vica körbejárta, kinek milyen póz lehet a legjobb

A kialvatlanság gyakran a nem megfelelő alvópózhoz vezethető vissza. A rossz helyzet izomgörcsöket és keringési problémákat okozhat, fájdalomhoz vezet. Hogy reggel frissen, ne pedig fájó tagokkal ébredj, mutatjuk, mely pozíciót válaszd.

Sajgó nyak, zsibbadt kar és társaik… Te is ébredtél már úgy reggel, mint akin átment az úthenger? A reggeli fáradtságért nemcsak a rövid alvásidő, de a rosszul megválasztott alvópóz is felelős lehet. Az egész napodra kihat a kellemetlen ébredés – ezt a mozgásod és a hangulatod is visszatükrözi. Gyakran küzdök én is ilyen problémával, így hasznos volt a Red online cikke, amelyben az egyes alvóhelyzeteket elemzik. Így talán holnaptól már másképpen kelek…

Gyomorégés esetén: feküdj a bal oldaladra

Így kisebb terhet helyezel a nyelőcsöved záróizomzatára. Ha durva gyomorégéstől szenvedsz, fordulj a hátadra és néhány párnával támaszd alá a hátadat és a fejedet.

Hátfájdalom esetén: fordulj az oldaladra és finoman hajlítsd be a térdeidet

A kulcs, hogy semleges, természetesen ívelt helyzetben legyen a gerinced. Helyezz párnát a térdeid közé, hogy a lábaid csípőszéles pozícióban legyenek – ez elsőre furcsa érzés lehet, de könnyen hozzá tud szokni a tested.

Orrdugulás esetén: tegyél extra párnát a fejed alá

Megfáztál? A legrosszabb dolog, amit ilyenkor tehetsz, ha a hátadra fekszel! Ebben a pózban hajlamosak vagyunk a szánkon venni a levegőt, ami reggelre kiszárad, így kellemetlen érzéssel ébredsz. Feküdj az oldaladra, rakj még egy párnát a fejed alá, egy másikat pedig ölelj át a karjaiddal, hogy kényelmes legyen az emelt testhelyzet.

Vállfájdalom esetén: oldalfekvés

Különösen oda kell figyelned az alvópózra, nehogy még nagyobb fájdalmat okozz a vállízületeidnek. Semmiképp se tedd a karod a fejed alá, hiszen így arra egész éjszaka súly nehezedik, ami elszorítja az idegeket. Feküdj arra az oldaladra, amelyiken nem tapasztalsz fájdalmat, a lábaidat finoman lazítsd el és hajlítsd be.

PMS alatt: feküdj a hátadon

Általában az oldaladon fekszel ilyenkor? Nos, ez rossz döntés! Fordulj inkább a hátadra, helyezz párnát a térdeid alá, hogy a gerinced alsó részét megkíméld a fájdalomtól. A karjaid legyenek lazák.

Csípőfájdalom esetén: hátfekvés

Ha az oldaladra fordulsz, extra terhet helyezel a csípődre, így inkább háton feküdj. Ez az alvópóz még jobb lehet, ha a térdeidet párnákkal támasztod alá, hiszen akkor még jobban kiemeled a csípőd.

Fájó állkapocs: hátfekvés, kiemelt fejjel

Az alvás közbeni fogcsikorgatás nem egy egyedi probléma – az emberek átlag 8 %-át érinti. Forrása a stressz, a feszültség, bizonyos alvási rendellenességek. Gyengíti a fogzománcodat és deformálhatja az állkapcsodat. Ezt a rossz szokást úgy szüntetheted meg, ha a hátadra fekszel, a tekintetedet pedig a plafon felé emeled.

Merev nyak, nyaki fájdalmak esetén: feküdj a hátadon, magas párnán

Évek óta ugyanaz a kedvenc kispárnád és semmi pénzért nem válnál meg tőle, de ha már egy palacsintánál is laposabb, akkor bizony eljött a búcsú ideje. Ha a fejed alvás közben nagyon magasan vagy nagyon alacsonyan helyezkedik el, az nyomást helyez a nyaki gerincre és feszíti a nyaki izmokat – különösen, ha az oldaladon vagy a hasadon fekszel. Válassz olyan párnát, amely megfelelően alátámasztja a nyakad, de nem emeli ki túlságosan.

Nyitókép: VGstockstudio/Shutterstock

(redonline.co.uk)

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: