Mérgező párkapcsolatban vagy? Így szállj ki lépésről lépésre!

Íme a 9 pontos szakítós lista!

Hetek, akár hónapok óta álmatlanul forgolódsz esténként, mert nem vagy boldog a párod mellett, de mégsem tudod rászánni magad arra, hogy elhagyd őt? Akkor sajnos előfordulhat, hogy beleragadtál egy mérgező kapcsolatba. Soroljuk azt a 9 lépést, amit meg kell tenned, hogy minél előbb le tudd zárni a dolgot kettőtök között.

1. Lépj ki a tagadásból!

Először is: tegyél fel magadnak néhány fontos kérdést! Feltöltődve érzed magad, miután vele voltál, vagy leszívja az energiáidat? Sajnálod őt? Sosem kapsz tőle választ a kérdéseidre? Folyamatosan csalódást okoz a viselkedésével és a megnyilvánulásaival? Úgy érzed, sokkal többet teszel bele a kapcsolatba, mint ő? Szereted még egyáltalán? Legyél kegyetlenül őszinte magaddal ebben a párkapcsolati-kvízben!

2. Vezess naplót az érzéseidről!

Minden találkozó után jegyezd fel az érzéseidet – és ne szépíts semmit a gondolataidon. Pár alkalom után olvasd vissza ezeket: ha akár csak kétszer is arról írtál, hogy borzalmasan érzed magad miatta, vagy nem voltál boldog, akkor ideje beismerned, hogy szakítanod kell.

3. Derítsd ki, mi tart vissza!

Még a legmérgezőbb kapcsolatokban is vannak jó pillanatok és pozitív élmények. Tarts alapos lélekbúvárkodást, hogy rájöhess, miért nem hagytad még el a párodat. Szexinek érzed magad mellette? Sokat segít a munkádban? Meg tud nyugtatni, amikor pánikolsz? Írj össze mindent!

4. Szüntesd meg a hiányt!

Már megvan, hogy miért nem léptél még ki a kapcsolatból, szóval el kell kezdened alternatívákat keresni azokra a dolgokra, amelyekben ő volt a támaszod. Ha például gyönyörűnek és érdekesnek érezted magad mellette, akkor ideje dolgoznod önmagad elfogadásán és az önbizalmadon úgy, hogy az ne mások megítélésétől függjön.

5. Vedd körül magad pozitív barátokkal!

Figyelj, mert ez egy trükkös pont, ugyanis át kell gondolnod, ki lenne rád igazán pozitív hatással most, még azelőtt, hogy áthívnád az első barátnődet, aki eszedbe jut. Ha olyan emberekkel veszed magad körül, akik maguk is egy mérgező kapcsolatban élnek, esetleg dolgozniuk kell azon, hogy meghúzzák a saját határaikat, akkor ők is negatív befolyással lesznek rád, és akár vissza is táncolhatsz a szakításból.

6. Üzenj magadnak!

Készülj fel a nehéz pillanatokra, és hagyj üzeneteket magadnak! Például írj egy jegyzetet a telefonodba, vagy hagyj egy post-itet a könyvben, amit épp olvasol – a lényeg, hogy rejtsd el őket valahova, amibe később majd váratlanul belefuthatsz, mikor már el is felejtkeztél róla. És hogy mi legyen ezeken a cetliken? Például emlékeztetheted magad, hogy szervezz programot a hétvégére SOS, mert ha egyedül ülsz otthon, előfordulhat, hogy a kapcsolatodon fogsz agonizálni…

7. Értékeld az apró sikereket!

Kicsit furán hangozhat, de vesztegesd meg magad: például, fogadd meg, hogy egy hétig nem keresed az exedet, ha sikerül, akkor jöhet a jutalom! Vedd meg a könyvet, amit régóta el szerettél volna már olvasni, vagy rendelj egy finom vacsorát a kedvenc éttermedből.

8. Mantrázz!

Ragaszd tele az otthonodat megerősítésekkel, és ahányszor elsétálsz mellettük, mondd el őket hangosan magadnak! Írj tele post-iteket olyan pozitív mondatokkal, mint például:

„Az életem tele van csodákkal.”
„Az életem tele van kalanddal, szenvedéllyel, gyengédséggel, engedéssel.”
„Az életem tele van játékkal, humorral és sugárzó az egészségem.”
„Az életem tele van bátorsággal és szabadsággal.”

Formáld a megerősítéseket a saját énedre, és ismételgesd őket minél többször! Ez azért fontos, mert miután a felszínre kerültek a negatív berögződéseid a mérgező kapcsolatod felülvizsgálata után – át kell formálnod ezeket önmagadat erősítő gondolatokra. Az „Engem nem tud szeretni senki.” állításodat például helyettesítsd ezzel: „Képes vagyok szeretni, és szerethető vagyok.”

9. Hagyj időt magadnak!

Ne ess abba a hibába, hogy a szakítás után tele akarod zsúfolni a határidőnaplódat! A szakértők szerint egy mérgező kapcsolatból kiszállni legalább annyira energiaigényes, mint egy teljes munkaidőben végzett állás. Ráadásul most már tartanod kell magad ahhoz, amit elértél: azaz oda kell figyelned arra, hogy kit engedsz be az életedbe és a szívedbe. Úgyhogy mielőtt elkezdenéd tervezni a jövődet, pihenj egy kicsit!

Forrás: Psych Central
Nyitókép: PeopleImages / Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: