Légy boldog MOST! Ezt az 5+1 dolgot kell betartanod hozzá

Életünk egy zarándokút, amelynek során mi döntjük el, hogy a napos oldalon menetelünk, vagy a sötétben botorkálunk. Jó ha tudod, van mód a boldogságra akkor is, amikor a legkilátástalanabbnak érződik a helyzet.

Néha te is úgy érzed, hogy a boldogság paradicsommadara az utolsó pillanatban mindig kicsusszan a kezedből? Hogy boldognak lenni elérhetetlennek tűnő állapot? Ahhoz, hogy összetört kis világod szilánkjai összeálljanak, ahhoz egy új munka, egy jobb partner, vagy egy mérettel kisebb farmernadrág kellene? A vicc az egészben az, hogy ezek a tényezők mindössze ideig-óráig tudnak feltölteni az érzéssel, és utána újra viszazuhansz a hiányba. Ébresztő. A boldogságot nem ezekben a külső faktorokban fogod megtalálni, hanem magadban. Azt is elmondjuk, hogyan.

1. Reggeli rutin

Bár azt mondják, minden jó, ha jó a vége, valójában az sem mindegy, hogy kezdődik el. Ha reggelente az az első dolgod, hogy a telefonodhoz nyúlsz és a céges mailjeidet csekkolod, amitől négy perc alatt a plafonra kerülsz, mit várhatsz el a napod többi részétől? Kezdd a reggeleidet egy könnyű meditációval, amelyben átgondolod a teendőidet, és elképzeled, hogy azok mind flottul mennek. Gondolj pozitív dolgokra, hallgass motiváló zenéket, és adj hálát mindenért, ami csak eszedbe jut.

2. Nézőpontváltás a boldogság eléréséért

A konvencionális gondolkodásmód azt sugallhatja nekünk, hogy a boldogság csak céljaink elérésével jön el. Ezt az adrenalin okozza, ami agyunk jutalomközpontját stimulálja, amikor elérünk valamit. Csakhogy ez az állapot pillanatok alatt elmúlik, és nem marad utána más, csak üresség. Természetesen nem arra bíztatunk, hogy ne legyenek céljaid. Sokkal inkább arra, hogy a hozzájuk vezető utat is élvezd.

 3. Magasságok és mélységek elfogadása

Az élet nem mindig csak játék és mese. Olykor mindannyiunkat ér bánat, és teljesen normális, ha időnként szomorúak, csüggedtek vagyunk. Nyilván senki nem fog örömtáncot lejteni, amikor bánat vagy veszteség éri, és ez így természetes. Sokan esnek azonban abba a hibába, hogy szinte lelkifurdalásuk van, amikor nem érzik magukat felhőtlenül a bőrükben. Engedd meg magadnak a rossz napokat, sírj, amikor szükségét érzed. Ne harcolj ellene, mert a szomorúság fontos lépcső a boldogsághoz. Gyászold meg, amit meg kell, csak arra figyelj, hogy ne ragadj túl sokáig az önsajnálatba és az örvény ne rántson le a mélybe.

4. Az összehasonlítgatás a boldogság egyik fő ellensége

A boldogság ösvényének legnagyobb csapdája, és a legroszabb, amit magunkkal tehetünk az összehasonlítgatás. Egyúttal az egyik legnehezebb feladat ennek kiküszöbölése, hiszen annyi mindenkivel találkozunk nap mint nap, hogy elkerülhetetlennek tűnik. Ráadásul a közösségi média is ezt a negatív folyamatot erősíti. Ezért igyekezz minimális időt tölteni ezeken a platformokon. Próbálj úgy tekinteni a körülötted lévőkre, mint életed színdarabjának szereplőire, ahol te vagy a rendező, és a főszereplő is. Figyeld, és amikor rajtakapod magad, hogy éppen valaki mással versenyzel, fújd le a mérkőzést.

 5. Kapcsolódás

A versengés elkerülése közben azonban nagyon fontos, hogy proaktív és egészséges kapcsolatokat tarts fent. Hívd a barátaidat sétálni az erdőbe, vagy más olyan aktív programra, ahol együtt tudtok rezegni. Ebben a hektikusan változó világban nagyon fontos, hogy jó kapcsolataid legyenek. Természetesen tudjuk, az emberi kapcsolatok nem mindig egyszerűek: sok vitával, és konfliktussal járhatnak, de igyekezhetsz tanulni belőlük. Kellő tisztelettel, szeretettel és megértéssel állni a másikhoz mindig segít abban, hogy közös nevezőre jusson a kapcsolat.

+1. Rázd fel az életed, és rád találhat a boldogság

Ha úgy érzed, csak mész át az életen és sodródsz az árral ahelyett, hogy élveznéd, és valóságosan megtapasztalnád, ami történik, rázd fel egy kicsit az életedet. Sok ember valójában nem boldogtalan, egyszerűen csak unatkozik. A monotóniát megszínesíteni pedig hihetetlenül könnyű. Menj el egy új étterembe, vagy edzőterembe. Tanulj meg valami újat egy tanfolyamon, vagy találkozz új emberekkel.

Bár ez a hat hozzáállás valóban segít abban, hogy pozitívan és boldogan lásd életedet, vannak olyan helyzetek, például klinikai depresszió, amikor szakemberhez kell fordulni, mert mélyebb belső munkára van szükség az elakadások feltárásához. Ha úgy érzed, szomorú vagy az életedben, ne várj a megfelelő alkalomra, ne húzd az időt. Vesd be fortélyainkat, vagy fordulj szakemberhez. A boldogság ugyanis mindannyiunknak alanyi jogon jár.

Nyitókép: Natalia_Grabovskaya / Getty Images
Forrás: parade.com

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: