Ezt teszem az egészségemért: Mindenhová gyalog megyek

Lift helyett válaszd a lépcsőt!

Mivel sportolni nem szeretek, enni viszont nagyon is, megtaláltam a számomra tökéletes megoldást: folyamatosan sétálok, így elégetem a felesleges kalóriákat, ráadásul rendszeresen töltök valamennyi időt a szabadban is.

Mindig is csodáltam azokat az embereket, akik fel tudnak kelni egy, neadjisten két órával korábban azért, hogy elmenjenek a konditerembe, vagy fussanak egy kört a Margitszigeten. Sajnos én nem ebbe a táborba tartozom. Nekem minden perc aranyat ér, amit reggel az ágyban, a paplan melege alatt tölthetek, munka után pedig már ritkán van energiám arra, hogy részt vegyek egy fitneszórán. Ráadásul enni is imádok, és én bizony nem fogom vissza magam, ha tésztáról vagy hamburgerről van szó, bármi jöhet, ami laktatóbb néhány szomorúan árválkodó salátalevélnél.

Éppen ezért sétálok.

De nem csak a boltig, vagy a koktélbárig péntek este, hanem mindenhová. Munkába, baráti találkozókra vagy vacsora után hazafelé. Kényelmes cipőt húzok és gyalog teszem meg az oda és hazafelé vezető utat. Lift helyett pedig mindig és minden körülmények között a lépcsőt választom. Így nagyjából tíz-tizenkétezer lépést teszek meg naponta, de van, hogy tizenhétezer is sikerül. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ettől se kockás hasam, se gömbölyű fenekem nem lesz, de a pluszkilókat távol tartja, még ilyen fegyelmezetlen étrend mellett is, ráadásul így rengeteg időm van gondolkodni, miközben a kedvenc számaim szólnak a fülemben.

Nekem a séta egyet jelent a nyugalommal, – bár egyébként sem vagyok aggódós típus – ha valami mégis nyomja a lelkemet, a gyaloglás a legjobb stresszűző. Bármi is történt aznap, mire hazaérek, úgy érzem már minden rendben van.

A leghidegebb januári napokon viszont kénytelen vagyok a BKV-t választani, de ilyenkor a tömegtől inkább csak elmegy az életkedvem, ráadásul még lelkiismeret-furdalásom is van, hogy aznap nem mozogtam semmit. Remélem, kedvet kaptál a cikkem olvasása közben egy kiadós sétához, ha adhatok egy tippet, kezdj kicsiben, tégy meg rövidebb távokat, így biztosan nem megy el a kedved a későbbi hosszabbaktól!

Nyitókép: WAYHOME studio/ Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: