Ég veled narancsbőr! Így lehet nyárra sugárzóan szép és feszes a bőröd

Sokat tehetsz a cellulit ellen, ha eléggé elszánt vagy

Nyáron szeretnél elégedetten és magabiztosan végigsétálni a vízparton? Mi veled vagyunk, hogy sikeresen leszámolj a zavaró hepehupákkal, a narancsbőrrel!

Túl vagy a betervezett, nagy ünnepi étkezéseken, illetve azokon a váratlan lakomákon is, amikre nem tudtál vagy nem akartál nemet mondani? Sikerült sajnos felszedni néhány pluszkilót? Újévi fogadalmakat tettél a rendszeres mozgást és az egészséges táplálkozást illetően?

Sokunkat ugyanazok a gondolatok és érzések vezérelhették, amikor a 2019-es évi terveinket vettük sorra. Igen, januárban valóban tömve vannak a konditermek lelkesebbnél lelkesebb fogyni vágyókkal, de sajnos nem sokáig tart ez az állapot. Az újévi lendületet kihasználva azonban rengeteget tehetünk magunkért és a terveinkért, de fontos, hogy ez kellő kitartással is párosuljon. Ugyan a bikiniszezonig még van jó pár hónapunk, de az nem vitás, hogy már ilyenkor érdemes elkezdenünk a nagy munkát.

A makacs narancsbőr eltüntetése a fő célod?

Ha így van, akkor jobb, ha felkészülsz rá, hogy bizony kitartó, kőkemény munkára lesz szükség. Nem könnyű feladat megszabadulni tőle, de kellő elhatározással csodákra lehetsz képes, nem is beszélve arról, milyen jó érzéssel fog eltölteni a tudat, hogy te bizony mindent megtettél a bikinialakodért.

Mitől alakul ki a narancsbőr?
A cellulit, amelynek kialakulása főként a genetikára, a helytelen és mozgásszegény életmódra vezethető vissza, a nők jelentős részét érinti. A jellegzetes esztétikai gond a nők mintegy 80-90 százalékánál jelentkezik. Természetesen a női szervezet sajátosságai is hozzájárulnak kialakulásához, mivel ellentétben a férfiak keresztszálas kötőszöveteivel, a nőknél ezek párhuzamosan helyezkednek el, és elég nagy tágulóképességgel is rendelkeznek. Méreganyag és folyadék is felhalmozódhat ezekben a kötőszövetekben, tehát nemcsak arról van szó, hogy a narancsbőr nem szép látvány, hanem egészségtelen is. Leginkább a combokon, a fenéktájékon, de a hason és a tricepszen is jelentkezhet.

Íme pár tipp, hogyan készülj már januártól a bikiniszezonra:

1. Egészséges táplálkozás

Az egészségtelen táplálkozás hozzájárul a narancsbőr kialakulásához, ezért érdemes minél inkább odafigyelned az étkezéseid minőségére és mennyiségére. Fogyassz minél több gyümölcsöt, zöldséget és antioxidáns tartalmú ételt! A bőrfeszesítés érdekében segítségedre lehet például a C- és E-vitamin. Eme két fontos vitamin beépülésében a következő ételek segíthetnek:

  • alma,
  • citrusfélék,
  • uborka,
  • cékla,
  • répa.

A másik fontos szempont a cellulit tekintetében az anyagcsere felgyorsítása. Ebben segíthet a gyömbér, a brokkoli, a chili és a káposztafélék. Az anyagcsere felgyorsításával könnyebben távoznak a méreganyagok a szervezetből, ezzel pedig elősegíted a narancsbőr kiiktatását.

2. Víz, víz, víz!

Igaz, szó szerint a csapból is ez folyik, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a rendszeres és megfelelő mennyiségű vízivás. Naponta minimum 2 liter víz elfogyasztása szükséges szervezetünk számára az ideális vízháztartási egyensúly fenntartásához. A megfelelő hidratálásnak sok jótékony hatása van, többek között javíthatja a bőr állapotát. Persze az eredménye nem két hét alatt látszódik meg, ezért iktasd be az életedbe a rendszeres, megfelelő mennyiségű vízfogyasztást, majd légy kitartó! Kerüld a cukros, ízesített, tartósítószereket tartalmazó üdítőitalokat. A tiszta vízre koncentrálj, vagy pedig fogyassz ízesítetlen, igazi teát. A zöld tea egyéb pozitív hatásai mellett rendkívül hatékony méregtelenítő, tehát hasznos segítőd lehet a küzdelemben.

3. Sportolj minél többet, minél változatosabban!

Az anyagcsere gyorsítását nemcsak egészséges táplálkozással, hanem rendszeres mozgással is elősegítheted. Ellenben fontos tudni, hogy önmagában sem a sport, sem az egészséges táplálkozás nem nyújt biztos sikert. Sajnos a narancsbőr eltüntetéséhez sokszor több kell. Azonban a megfelelő étrend és a mozgásban gazdag életmód azok a kiindulópontok, amiket ha több hónapon keresztül szigorúan követsz, akkor garantáltan látványos eredményeket érhetsz el. A leghatékonyabb edzésforma a kardió, amin belül az alacsony pulzusszám megtartása a cél. Így tehát válaszd a lassú futást, vagy bármilyen olyan kardió mozgást, amit kedvelsz. Ha maradsz a jól bevált futásnál, legalább heti háromszor próbálj meg kocogni húsz-harminc percet. Ez valóban segít felgyorsítani az anyagcserét, nem beszélve arról, hogy még az esetleges pluszkilókat is leadhatod. Emellett nagyon fontos, hogy elegendő időt fordíts a mélyizmok edzésére, így például kitűnő mozgásforma lehet számodra a jóga vagy a pilates.

Ha képes vagy betartani az alapokat, kitűnő úton jársz! Viszont, hogy egy kicsit könnyíts a helyzeteden, próbálj ki speciális kezeléseket, módszereket, amelyek segíthetnek a bőröd feszesítésében. Próbáld ki a rádiófrekvenciás szalonkezelést, amely élénkíti a sejtanyagcserét és megújítja a bőr szerkezetét. Nemcsak kozmetikai eljárásokat vethetsz be, hanem otthon, házilag elkészíthető pakolásokat is alkalmazhatsz, persze, ha időd engedi! A rendszeres masszázs szuper módszer, főleg, ha illóolajokat is használsz!

Próbáld ki ezt a házi keveréket a masszázshoz:

1. Önts egy tálkába 100 ml szőlőmagolajat.

2. Csepegtess bele tetszés szerinti 3 különböző illóolajból 10-10 cseppet.

Keringést serkentő olajok:

– citrom
– menta
– grapefruit
– zsálya
– rozmaring

Az így kapott keveréket hagyd állni egy teljes napig, ezután már használhatod is! Az ezzel való masszírozás felgyorsítja a vérkeringést.

4. Szaunázz rendszeresen a szép bőrért!

Ez az egyik legjobb módszer a méregtelenítésre! A narancsbőr megszüntetése érdekében folyamatosan méregteleníteni kellene, és ha nem is táplálkozás útján teszed ezt, a szauna a legjobb barátoddá válhat. Nem baj, ha nem bírod a finn szauna 100 °C-os, forró levegőjét. Az infraszauna kíméletesebb, az infravörös sugarak akár 4 centiméter mélyre is hatolhatnak a testedben, így pont a narancsbőr által érintett rétegeket veszik célba. A szaunázás esetében is fontos a rendszeresség. Jótékony hatásai által növekszik a vérellátottság, javulnak az anyagcsere-folyamatok, erősödnek a kötőszövetek, így feszesebbé válik a bőr. Nem hiába olyan népszerű ez a rekreációs tevékenység, a kérdés csak az, hogy neked megjött-e a kedved hozzá?

Nyitókép: Max Rovensky/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: