Tartsd be ezt az 5 szabályt, és nem kell aggódnod a karácsonykor felszaladó pluszkilók miatt

Hívogató főételek és bombasztikus karácsonyi sütik? Persze, idén is megfogadtad, hogy nem eszed magad túl, de eddig még soha nem sikerült plusz kilók nélkül zárnod a karácsonyt. Ha megfogadod a tippjeinket, most nem lesz gond!

Decemberben minden oldalról támadnak a finomabbnál finomabb fogások. Ilyenkor a legégetőbb, hogy megtaláld az arany középutat: élvezd a finom falatokat, de fontold meg, mire mondasz igent. Első szabály, hogy ne sanyargasd magad! Ezt minden étrendváltáskor tudatosítanod kell magadban. Nem attól lesz sikeres a diétád, hogy hetekig kínzod magad, beviszel maximum 1000 kalóriát, és összeesésig futsz a padon a konditeremben, hanem attól, ha változatosan étkezel, sok fehérjét, rostot viszel be, és semmit sem vonsz meg magadtól drasztikusan  Szereted a gumicukrot? Időnként nyiss ki egy zacskót, egyél meg belőle 4-5 szemet, majd rakd el. Imádod a csokoládét? Nassolj belőle, de ne egy táblával! Az ünnepi időszakra ez különösen érvényes. Ne legyen bűntudatod amiatt, hogy megeszel pár mézeskalácsot, vagy hogy a halászlé után a mákos bejglit is megkóstolod. Csak mindig tudd, hol kell megállnod. Az egész estés, tévé előtti nassolás például már nem túl kifizetődő. Épp ezért hoztunk neked néhány jó tanácsot, amelyeket megfogadva te is bűntudatmentesen élvezheted a finom fogásokat, és nem kell aggódnod amiatt, hogy felszaladnak azok a rettegett kilók.

1. Ne csalásként fogd fel!

Ha úgy éled meg az ünnepi időszakot, mint csalónapok egyhetes sorozatát, akkor bizony rosszul állsz hozzá. Sőt, a nap végén egyáltalán nem leszel büszke magadra, még akkor sem, ha valóban csak néhány falatnyi édességet gyűrtél le – amelyek semmit sem ártanak az étrendednek.

2. Ne hagyj fel a rendszeres testmozgással!

Lehet, hogy szenteste nincs nyitva a konditerem, de másnap reggel ugyanúgy futhatsz egy fél órát a szabadban. Persze a hideggel meg kell küzdened, de ha elég motivációval vágsz neki, és jó meleg ruhában indulsz útnak, meg tudod csinálni! Ha eddig is edzettél – esetleg hetente többször is –, ne hagyj fel ezzel az ünnepi időszak alatt sem! Eddz otthon, végezz el pár gyakorlatot, mielőtt elindultok vendégségbe, vagy nyomj le 50 guggolást, amíg várod, hogy megsüljön a pisztráng.

3. Tartózkodj a túlzott alkoholfogyasztástól!

Egy pohár pezsgő itt, egy másik pohár bor ott, és már be is csíptél, ráadásul sok extra kalóriát vittél be a szervezetedbe. Szó se róla, meg kell ünnepelni a sikeres évet, de lehetőleg igyekezz mértékkel koccintgatni. Fogyassz sok vizet, így hidratált marad a szervezeted, és könnyebben kivédheted az alkohol kellemetlen mellékhatásait. Sőt, a fűszeres ételek megemésztésében is segít!

4. Ne koplalj a nagyobb lakomák előtt!

Egyáltalán nem jó ötlet úgy nekifutni a karácsonyi ebédnek, hogy egész nap nem ettél semmit. Ezzel ugyanis felborítod az anyagcserédet, a tested pedig raktározó üzemmódba kapcsol. Így készül fel arra az eshetőségre, ha ismét sokára jutna táplálékhoz.

5. Tarts mértéket!

Ez az egészséges étkezés alapelve. Mindent szabad, de csak mértékkel. Ne bántsd meg azt, aki egész nap sütött, azzal, hogy te végül egy falatot sem eszel az ételéből – főleg, hogy szíved szerint egy tálcányival eltüntetnél. Semmi értelme annak, hogy sanyargasd magad. Mérd fel, milyen fogásokra számíthatsz, döntsd el, ezekből mi az, amit elfogadsz és amit kihagysz. Ha például ebéd után elfogadod a desszertet, akkor vacsora után ne tedd.

Ezeket a buktatókat is kerüld el!

Ha különleges étrendet követsz, akkor jó előre szólj erről a házigazdának, vagy vigyél magaddal saját készítésű ennivalót. Nagyon fontos továbbá, hogy ne december 1-jén kezdj bele egy új diétába, hiszen rendkívül sok megpróbáltatás és csábítás vár rád. Nagy a valószínűsége annak, hogy már a Mikulás-csomag is megborítja a diétádat. Ezután jön a lelkiismeret-furdalás és a stressz, és máris oda az ünnepi lelkesedés. Ilyen ez a december, kicsit engedd el magad!

Nyitókép: Sofie Delauw/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: