Nehezen alszol el esténként? Ez a trükk segít, hogy percek alatt álomba szenderülj

Ha te is azok közé tartozol, akiknek néha kínszenvedéssel jár az elalvás – még olyankor is, amikor tényleg fáradt vagy –, akkor jó hírünk van. Egy orvos a TikTokon osztotta meg azt a jól bevált technikát, amelyet a katonák is gyakran alkalmaznak.

A „military method”, vagyis a „katonai módszer”-nek hála elalvás előtt nem kell örökkévalóságig tűnő perceket, órákat forgolódnod az ágyban. A szóban forgó eljárás először az amerikai hadseregben terjedt el, majd Lloyd Bud Winter az 1981-ben kiadott Pihenés és győzelem: bajnoki teljesítmény című könyvében írt róla. A trükk állítólag olyan hatékony, hogy a legtöbb embernek akár tíz másodperc, maximum két perc is elég az elalváshoz. Magyarországon az emberek több mint 9 százaléka szenved krónikus inszomniában – azaz legalább három hónapon keresztül többször alszanak rosszul, mint jól –, és egy 2009-es felmérés szerint a magyar lakosság 70 százalékánál jelentkezett már az alvászavar. Vagyis a legtöbbünknek nagyon jól jön minden új, alváskönnyítő trükk..

Hogyan működik ez a módszer?

Ahhoz, hogy a trükk teljes hatását megtapasztald, minden nap gyakorolnod kell. Szerencsére nem tart sokáig, így könnyen beépítheted a napi rutinodba. Cserébe viszont elképesztő eredményekre számíthatsz 1-1,5 hónap gyakorlás után.

  1. Lazítsd el az egész arcodat, beleértve az összes izmot és a nyelvet, az állkapcsodtól a szádig. Könnyebb lehet, ha először megfeszíted az arcizmaid, majd utána elengeded őket.
  2. Engedd el a vállad és hagyd, hogy a karod a tested mellett, lazán lógjon a levegőben.
  3. Fújd ki a levegőt, és figyeld, ahogy a mellkasod megkönnyebbül. Vegyél egy mély levegőt, és ezúttal erre az érzésre fókuszálj. Hagyd, hogy a combod, a lábad is nyugalmi állapotba kerüljön és a gravitáció természetes módon lehúzza a végtagjaid.
  4. 10 másodpercig tisztítsd meg az elméd, és képzelj el egy megnyugtató jelenetet. Ha nem érzed hatásosnak, próbálkozz újabb és újabb 10 másodpercig, közben pedig halkan mondd ki, hogy „ne gondolkodj”.
  5. Ha minden jól megy már az első 10 másodperc alatt elalszol, de az elején általában több ismétléssel működik csak a módszer. Később viszont rövidülhet az időtartam.

Forrás: Vogue
Nyitókép: Free-Photos/Pixabay

Ha tetszett a meditáció, ezeket is próbáld ki:

Legnépszerűbb cikkek: