85 ezer kilogramm fenntartható alapanyagból húzták fel a Nike legújabb üzletét Párizsban

Az amerikai sportmárka nem viccelt, amikor tavaly bejelentette, hogy még jobban fókuszálnak majd a fenntarthatóságra. Ezt bizonyítja, hogy legújabb párizsi üzletük kialakításához 85.000 kilogramm „zöld” alapanyagot használtak fel.

A francia fővárosban nyílt meg a Nike első európai flagship store-ja, azaz az átlagosnál nagyobb presztízzsel bíró üzlete, amely hűen tükrözi a márka szerepvállalását a nemzetközi piacon. A new yorki és a tokiói példát követve a párizsi komplexum is a House of Innovation nevet kapta, hiszen a látogatók nemcsak vásárlással tölthetik el az időt, hanem rengeteg élménnyel távozhatnak innen. A Champs-Elysées sugárúton található 2400 négyzetméteres üzlet célja, hogy megmutassa, a Nike komolyan elkötelezte magát az innovatív és a fenntartható megoldások mellett, illetve támogatja a digitalizációt.

Az amerikai sportszeróriás már évek óta a fenntartható dizájn egyik ismert úttörőjének számít. A termékek gyártásához egyre több újrahasznosított alapanyagot használnak fel és tavaly egy hivatalos közleményben jelentették be, hogy a klímaváltozás megállításának érdekében még komolyabb változások várhatók. A Nike a jövőben a körforgásos dizájnra és a ciklikus szemléletre szeretne koncentrálni, egy olyan modell kialakításán munkálkodnak, amely segít élhetőbbé tenni a világot. A vállalat arra törekszik, hogy teljesen zero waste és karbonsemleges márkává váljon, ennek érdekében pedig folyamatosan innovatív ötletekkel kísérleteznek. Erre remek példa a Space Hippie cipőjük, amely az eddig legkisebb ökolábnyommal rendelkező termékük vagy az újrahasznosított műanyag palackokból készített egyenruhák, amelyet az amerikai válogatott a 2021-es olimpián visel majd.

Ezek után egyáltalán nem meglepő, hogy az új flagship store kialakítása közben hasonló fenntartható koncepciót követtek. A párizsi House of Innovation 002 bútoraihoz és kiállításai tárgyaihoz 85.000 „zöld” alapanyagot használtak fel, ráadásul az üzletet egy szélerőmű látja el energiával. A négyemeletes üzletben a látogatók megismerkedhetnek a Nike legfrissebb innovációival és egy digitális utazásban vehetnek részt. „A House of Innovation betekintést enged a színfalak mögé, megmutatja az innovatív márka igazi arcát.” – mondta John Hoke, a brand vezető terméktervezője. „Mindig azt mondom, a Nike-nál az innováció az elkötelezettségünknek köszönhető és sosem garantált. A felfedezés, a problémamegoldás, az elbukás, a tesztelés, a tanulás és az újrapróbálkozás is ugyanolyan fontos számunkra, hogy továbbra is ilyen helyeket és élményeket nyújthassunk a publikumnak. Ez a betekintés megmutatja a munkánk jó, rossz és csúnya oldalát, amelyeken nekünk keresztül kell mennünk a gyártási folyamat során.”

Képek és forrás: Hypebeast
Nyitókép: Hypebeast

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: