A stílus maga az ember! De valóban csak drága cuccokban lehetünk trendik?

Gazdagságot sugalló ruhadarabok, luxusmárkák és visszafogott modor, ez az a stílus, aminek jegyeit igyekszik mindenki magára ölteni. De jöjjön egy kis önboncolgatás: milyen is az, ha olyannak akarunk tűnni, amilyenek valójában nem vagyunk?

Az újgazdagok miliőjéhez tartozik, hogy messziről kiszúrható fényűzés kíséri őket, úgy viselkedés, mint stílus terén. Hatalmas Gucci, Louis Vuitton logók mindenütt, fergeteges partyk, luxus nyaralások, budai villák járnak a frissen megszerzett jómód mellé. Ezzel szemben az old money családoknál generációról generációra száll a vagyon, és egy jóval visszafogottabb, kevésbe harsány módon árulkodnak a pénztárca vastagságáról úgy a ruhadarabok, mint a magukévá tett etikett. Mindkét stílus jegyei bekúsztak a hétköznapi emberek életébe is. A social médiát elárasztották az olyan tartalmak, amik megtanítanak minket egyik vagy másik jómódú csoport tagjainak tűnni. Úgy öltözködni, olyan modort kialakítani és összességében gazdagabbnak mutatkozni, mint amilyenek voltaképpen vagyunk. Jogos hát a kérdés: milyen hatással is van mindez az önmagunkhoz és másokhoz fűződő viszonyunkra?

Old money stílus

Az old money stílus tulajdonképpen az arisztokratikus megjelenést jelenti. A nemesi réteg öltözködési módját visszük át a hétköznapok világába. Visszafogott elegancia jellemzi, és ellenez mindent, ami túl harsány lenne. Klasszikus szabás, semleges színek és a kevesebb több elve érvényesül ennél a megjelenésnél. A jólöltözöttség mellé pedig jár egy minket körüllebegő elit kisugárzás is. Legnagyobb képviselői Katalin hercegné, Audrey Hepburn vagy éppen Amal Clooney. A stílus kulcsdarabjai a jól szabott kosztümök, blézerek, garbók, szövet- és vászonnadrágok, selyemsálak és visszafogott ékszerek. A márkák tekintetében itt sem állunk meg az öt nullásnál, viszont márkajelzések helyett a minőség áll a középpontban. Az elsődleges beszerzési helyek a Chanel, Hermès vagy éppen a Ralph Lauren üzletei.

New money stílus

Ezzel szemben a new money stílus az újgazdagok sajátja. Itt a gazdagság fokmérője az egy négyzetcentiméterre jutó Givenchy vagy Gucci logók aránya. A többmilliós Rolex órák és hasonló ínyencségek, amikből az ember azonnal tudja kivel áll szemben. Kirívó részletek, erős színek és összességében a figyelemfelkeltés az elsődleges cél. A sztárvilágban rengeteg new money stílusú celebet találunk, többek között a Kardashian családot vagy épp Rihannát.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@gucci által megosztott bejegyzés

Hasonló a hasonlót vonzza

A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának,  függetlenül attól, hogy mennyi pénze van (…).” − mondta Giorgio Armani. A kinézetünk azonban akaratlanul megváltoztatja a viselkedésünket is. A gazdagsághoz jár egy sajátos etikett is, és a kinézetünk csakis akkor kerül harmóniába, ha teljes mértékben belebújunk a szerepbe. Abban a pillanatban viszont, amikor egy új identitást alakítunk ki, a vonzás törvénye alapján elkezdünk hasonló embereket vonzani magunk köré. Ezzel nem is lenne baj, hisz ki ne akarna gazdag, híres emberekkel barátkozni vagy esetleg kapcsolatot kialakítani? A probléma csak ott kezdődik, hogy a szög előbb-utóbb kibújik a zsákból.

Önazonosság mindenek felett

Semmi gond nincs azzal, ha valakinek tetszik a fentebb említett stílusok egyike, nyugodtan be lehet építeni hasonló ruhadarabokat a gardróbunkba. A gond nem ezzel van, hanem azzal, amikor egy olyan képet akarunk kialakítani magunkról, ami csupán illúzió. Az, hogy olyan ruhákat vásárolunk magunknak, amik valójában távol állnak tőlünk és csupán a hozzá társuló haszon az, ami kecsegtet. Ez ugyanis azt is jelenti, hogy egyre távolabb kerülünk saját magunktól is. Sokan nincsenek abban az anyagi helyzetben, hogy a luxusmárkák boltjaiból vásároljanak, mégis hónapokat spórolnak egy-egy darab beszerzéséhez, mert ettől remélik a magasabb elismerést és presztízst. Az önazonosság azonban egyszerre szabadságélmény is, mert megengedi, hogy olyanok legyünk, amilyenek vagyunk minden körülmények között, és nem kell attól tartani, mikor bukunk le.

Nyitókép: Instagram/@emilyinparis

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: