Öt vitamin, amitől gyorsabban nő a hajad

Egy falatot?

A nagyi kelkáposzta főzeléke, Popeye spenótja és Bud Spencer kedvence. Mi a közös bennük? Mindegyik fogás a hajad növekedését szolgálja, mert megtalálható bennük a következő öt vitamin és nyomelem valamelyike.

Rapunzel biztosan rengeteg zöldséget evett, mert erősen kétlem, hogy hajkezelésekre szökött ki a toronyból. De mi köze van a zöldségeknek az egészséges, hosszú hajhoz? A fodrászok szerint elég sok, ugyanis nemcsak a különféle kezelések javíthatnak a tincseink állapotán, sokat számít a vitaminban és ásványi anyagban gazdag táplálkozás is. Ez nem azt jelenti, hogy tonnaszámra kell falnod a répát, ugyanakkor simán összedobhatsz olyan ételeket, amelyek elősegítik a hajnövekedést. Íme az öt legfontosabb vitamin és néhány receptötlet, hogy az esti lakoma ne csak finom legyen.

1. Sárga minden mennyiségben – A-vitamin

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

KptnCook (@kptncookapp) által megosztott bejegyzés,


A szüleinktől rengeteget hallgattuk, ha sok sárgarépát eszünk, akkor megtanulunk fütyülni, azt bezzeg nem mondták, hogy a sárgarépában található A-vitamin táplálja a hajunkat is. Hogyan lehetséges ez? Az A-vitamin gondoskodik arról, hogy a haj sima, bársonyos legyen, emellett hat a növekedésére is. Ha szereted a sárgarépát, akkor az édesburgonyát is imádni fogod, mindkét zöldség bővelkedik A-vitaminban. Az egyik kedvenc édesburgonyás receptünk a quinoa tabuléval töltött édesburgonya hajók, amit ki kell próbálnotok. De Popeye, a tengerész kedvence, a spenót is tartalmaz A-vitamint.

A-vitaminban gazdag élelmiszerek:

  • édesburgonya
  • sárgarépa
  • tej
  • spenót
  • szárított barack
  • mangó

2. Igazi gourmet hangulat – B-vitamin

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Arina🕊Foodfoto (@arinashelest) által megosztott bejegyzés,


A B-vitaminok családja elég terebélyes, sokszor B-komplexként emlegetik. A família egyik tagja a B12-vitamin, ami létfontosságú szerepet játszik a vörösvértestek kialakulásában, amelyek oxigént szállítanak a haj szöveteibe is. A sajtimádók örülhetnek, mert a tejtermékekben megtalálható a B12. Ezen a ponton szívből ajánlom nektek a sült céklát gouda sajttal vagy készítsetek egy jól megkomponált sajttálatViszont ne kezdjétek el minden mennyiségben falni a sajtokat! 

B12-vitaminban gazdag élelmiszerek:

  • sajt
  • tejsavó por
  • tej
  • joghurt

3. Bud Spencer kedvence – Folsav

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Draga Nurse (@draga_nurse) által megosztott bejegyzés,


Mi fán terem a folsav? Ez a vitamin vízben oldódó B-vitamin, amelyet étrend-kiegészítőként szoktak használni. Ha nem szívesen szedsz vitaminokat, akkor pakold tele a hűtődet zöldségekkel, és így vidd be a szükséges mennyiséget. A kelkáposztától kezdve a babon át – amiből mennyei Bud Spencer féle chilis babot lehet készíteni – rengeteg zöldség tartalmaz folsavat. Ennek a vitaminnak a jótékony tulajdonsága, hogy segíti a vörösvértestek képződését, amelyek biztosítják az oxigén szállítását a test összes szövetébe, beleértve a hajszövetet is. Feladata még a szőrtüszők sejtjeinek újjáépítése is, emellett az őszülést is késlelteti. 

Folsavban gazdag élelmiszerek:

  • kelkáposzta
  • spenót
  • saláta
  • kelbimbó
  • zöldborsó
  • fehér bab
  • vörös bab
  • spárga
  • cékla

4. A leghíresebb – C-vitamin

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aysegul Sanford (@foolproofliving) által megosztott bejegyzés,


Szent-Györgyi Albert felfedezte, mi pedig előszeretettel használjuk a C-vitamint, amit anyukám a mai napig a kezembe nyom, ha egy picit hidegebbre fordul az idő. „Szedd be, mert szükséged van rá!”mondja és igaza is van, mivel az emberi szervezet nem képes előállítani a C-vitamint. Sőt, a szervezetünk el sem tudja raktározni, ezért minden nap pótolnunk kell. Kutatások szerint védi a szervezetet a rákkeltő anyagok káros hatásától, csökkenti a stresszt, segíti a szervezetben a vas felszívódását, ami elősegíti a haj növekedését. Ha nem szedünk elegendő mennyiséget belőle (500-1000 mg/nap), akkor könnyebben leszünk betegek és alakulnak ki gyulladások a szervezetünkben. Bevallom, ha anyukám nem szól rám, akkor én is elfelejtem beszedni, de hála az égnek a kedvenc gyümölcseim, mint az eper és grapefruit tartalmaznak C-vitamint. Ha vacsi formájában szeretnéd bevinni, akkor az 5 perc alatt összedobható bébispenót saláta eperrel, avokádóval és dióval lesz a megfelelő választás.

C-vitaminban gazdag élelmiszerek:

  • citrom
  • mandarin
  • eper
  • karfiol
  • grapefruit
  • brokkoli
  • kelbimbó
  • kivi

5. A hummuszkedvelők előnyben – Cink

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Cook’s Illustrated (@cooksillustrated) által megosztott bejegyzés,


A problémás bőrömre régen cinket is szedtem, ez a nyomelem antibakteriális hatással bír, amely segít a gyulladt, pattanásos bőr kezelésében. Emellett a hajunkra is jó hatással van, mivel a tincseink növekedését biztosító mátrixsejtek működésében is fontos szerepet játszik. Ha nincs ötletetek, milyen ételekkel tudnátok felturbózni a cinkbevitelt, akkor meg fogtok lepődni, milyen sok étel tartalmazza ezt a nyomelemet. Nagy kedvencem a csicseriborsó és a különböző húsok, amik mind bővelkednek benne. A ropogós csicseriborsó snack, a krémes hummusz mártogatóssal és a thai csirkesaláta mind mind jó választás, ha cink pótlására adnád a fejed.

Cinkben gazdag ételek:

  • húsok
  • tökmag
  • kesudió
  • csicseriborsó
  • édesburgonya
  • spenót
  • avokásó

Nyitókép: MoMo Productions/DigitalVision/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: