Paco Rabanne divattervező már a '60-as években kivívta magának az innovátor és az úttörő jelzőt. A spanyol márka ezúttal a parfümgyártás terén ért el forradalmi eredményt: legújabb illatát mesterséges intelligencia segítségével hozta létre.
Az illatok erejét mindannyian jól ismerjük: nosztalgikus hangulatba kerítenek minket azzal, hogy képesek feleleveníteni bennünk a régi emlékeket, megnyugtatnak, valamint különböző érzéseket válthatnak ki belőlünk. Ezt természetesen a parfümőrök is kihasználják, de a Paco Rabanne márka egy egészen új szintre emelte az parfümgyártást: a modern technológia segítségével megalkották a világ első olyan illatát, amely bizonyítottan stimulálja az agy egyes részeit.
Parfüm, ami az érzelmekre hat
Az innovatív megoldások sosem álltak távol a divattervezőtől, hiszen Paco Rabanne a ’60-as években, az űrkorszak divatjának hajnalán az egyik legnagyobb úttörőnek számított. A spanyol brand ezúttal a szépségipar megreformálásában vállalt vezető szerepet: a Phantom névre keresztelt, robot alakú üvegcsében kapható illatot a legkorszerűbb „kiterjesztett kreativitás” folyamatának segítségével hozták létre. Ez valójában azt jelenti, hogy a férfiaknak készült parfüm nemcsak a viselője illatát változtatja meg, hanem az idegtudományra támaszkodva az érzéseit is befolyásolja. Ugyanis a Paco Rabanne csapata kidolgozta a Science of Wellness programot, amely a mesterséges intelligencia és az idegtudomány ismereteinek kombinálásával képes volt azonosítani a Phantom összetevői által kiváltott érzelmek előnyeit – lényegében meghatározták, hogy az agy mely részei aktiválódjanak, amikor valaki megszagolja az illatot.
Ahol a tudomány és a szépségipar találkozik
A márka szerint a krémes vanília, a levendula, a citrom és a pacsuli elegye „energikus, elképesztően magabiztos és szexi” illatot eredményez. De ez nem minden! A Phantomban tízszer több sztirilil-acetát molekula található, mint egy átlagos parfümben – ez a „túladagolt” mennyiség fokozza az éberséget és aktiválja az előbb említett érzelmeket. Vagyis a viselője valóban energikusnak, magabiztosnak és szexinek érzi magát. A sztirilil-acetát molekula hatását 18-35 éves férfiakon tesztelték, hogy kiderítsék, milyen érzelmeket stimulál az agyban. Így derült ki, hogy ez a három érzelem valóban felerősödik.
Az illatot még futurisztikusabbá teszi, hogy a digitális világhoz is kapcsolódik. Kifejlesztettek hozzá egy telefonos alkalmazást, amely azonnal a Phantom Univerzumba repít minket, ha a mobilt az üveghez érintjük.
Forrás: CR, i-D
Nyitókép: Paco Rabanne
Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:
- Bújj egy asztronauta bőrébe! Elkészült az első űrillatú parfüm
- 5 nyári parfüm, ami messzi tájakra repít
- Teszt: Milyen parfüm illik hozzád?