Akár te is csatlakozhatsz a szobanövények és a növényimádók Facebookjához

Egy nyitott közösség, ahol mindenki törődik mindenkivel – így mutatkozik be a PlantLife névre keresztelt, növényközpontú közösségimédia-felület, amelyet a hobbikertészek TikTokjának is becézhetünk.

Az utóbbi években a szobanövények forradalmát éljük és egyelőre semmi jele annak, hogy az urban jungle jelenség a közeljövőben veszítene népszerűségéből. A növények ellepik az otthonunkat, illetve a közösségimédia-oldalakat is. Ha az Instagramon vagy a TikTokon mégis kevesled a szobanövény kontentet, akkor van számodra egy remek hírünk. Létrehoztak egy olyan social media platformot, ahol minden a növényekről és a természetszeretetről szól. Ez a PlantLife, amelynek felülete sokaknak ismerős lehet, hiszen működése nagyon hasonló a TikTokhoz. A különbség annyi, hogy itt nem táncos videók és DIY trükkök, hanem növényes tartalmak árasztják el a feedünket.

Monsterák, fikuszok és páfrányok a reflektorfényben

A PlantLife varázsának titka egyszerű: a természet és az emberek kapcsolatát ünnepli. Például a regisztráció során nemcsak magadról kell feltölteni egy fotót, hanem a növényeidről is. Minden fényképnél meg kell adni a növény nevét, a fajtáját, az életkorát és még egy rövid bemutatkozást is lehet írni kiegészítésként. Ezután rákereshetsz a növény fajtára az adatbázisban – a jövőben pedig már erre sem lesz szükség, mert az algoritmus automatikusan azonosítja majd a fényképről –, ahol rengeteg információt és tanácsot találsz. De PlantLife ennél sokkal többet kínál. Hiszen itt a szobadzsungel-lakók, az önjelölt kertészek és a kezdő növénygazdák egy összetartó közösséget alkothatnak. Amellett, hogy pazar képeket tölthetnek fel saját növénygyermekeikről és lájkolhatják egymás fodorkáit, begóniáit vagy fikuszait, a betegeskedő példányokról is megoszthatnak képeket. Így mások segítségével azonosíthatják, mi lehet a probléma, és azt hogyan érdemes orvosolni. Sőt, akár magokat, palántákat is cserélhetnek.


A PlantLife alapító, Leslie Mullins , Taylor Vignali és Lana Pappas egy egészen furcsa ötlettől vezérelve vágtak bele az alkalmazás megtervezésébe. Az új közösségi média platformot azért hozták létre, hogy szembeszálljanak a social media alkalmazások toxikusságával. „A kultúra, amelyet meg akarunk teremteni épp az, amire a növények szerelmeseinek szüksége van… Egyfajta pozitivitást, amely remélhetőleg a közösségben egyik tagról a másikra terjed” – mondta Mullins. Az alapítók célja, hogy a jövőben a platform fókusza a kertészetre, a wellnessre, a zöldség- és gyümölcstermesztésre, a növényi alapú étkezésre, a méhészetre, a környezetvédelemre és minden más zöld témakörre kiterjedjen.

Forrás: Fast Company
Nyitókép: Prudence Earl/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: