#positivenews – A Lacoste újra egy nemes ügy mellé állt

Fókuszban a globális probléma

A francia márka 2018 után idén is piacra dobta a Save Our Species névre keresztelt limitált szériás kollekcióját, ami a veszélyeztetett állatfajokra hívja fel az emberek figyelmét.

A nemzetközileg is nagy népszerűségnek örvendő francia márka ikonikus krokodilos logója mindenki számára ismerős lehet. A Lacoste tavaly először (85 év után) lecserélte a zöld szimbólumot – a krokodil helyett 10 veszélyeztetett állatfaj sziluettje került a brand legnépszerűbb termékére. A Természetvédelmi Világszövetséggel közös kezdeményezés márciusban mutatkozott be és hatalmas sikert aratott. A ruhák eladásából befolyt összeggel olyan szervezeteket támogattak, amelyek a veszélyeztetett fajták kihalása ellen küzdenek.

A Save Our Species kampány keretein belül idén májusban újabb állatfajok kerültek a figyelem középpontjába. Összesen 3520 termék készült, a különböző mintákból eltérő mennyiséget gyártottak le, ami az egyes állatfajok vadon élő példányszámára reflektált. A május 22-én debütált projekt darabjait 9 nagyvárosban és online lehetett megvásárolni, de igazán szemfülesnek kellett lennie annak, aki szeretett volna lecsapni egyre például az 1400 hawaii barátfókás darabból (az online elérhető verzió mellett ugyanis nagyon hamar megjelent a „sold out” felirat).

A Lacoste honlapján a kiválasztott állatokról megtudhatjuk, hány szabadon élő példány maradt belőlük. Emellett néhány érdekes információt is olvashatunk róluk.

2019 kiválasztott veszélyeztetett állatfajai és a vadon élő állomány száma:

  • hawaii barátfóka – 1400 db
  • mohéli füleskuvik – 400 db
  • északi simabálna – 444 db
  • ibériai hiúz – 589 db
  • jemeni egérfarkú denevér – 150 db
  • északi szőrösorrú wombat – 115 db
  • óriás árok béka, „hegyi csirke” – 132 db
  • cebu szitakötő – 50 db
  • mendeszantilop – 90 db
  • allotoca maculata – 150 db

Nyitókép: lacoste.com

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: