Reality sztárból sikeres üzletasszony: a Kim Kardashian-sztori

Kim Kardashian neve évek óta megkerülhetetlen. A legnagyobb divatházak versengnek kegyeiért, saját márkája pedig rekordokat dönt. De hogy vált stylistból ünnepelt stílusikonná és sikeres üzletasszonnyá?

Karrierjét egy szexvideó robbantotta be, aztán a családi reality sosem látott sikerre tett szert, majd jött a Kanye Westtel kötött házassága, mára pedig üzletasszonyként halmoz sikert-sikerre. Jöjjön a Kim Kardashian sztori!

Keeping Up with the Kardashians!

Kim Kardashian karrierje Paris Hilton oldalán indult. Az örökösnő ugyanis rivaldafényben élte az életét, amiben pedig szívesen osztozott barátaival. Így miután Kim megismerkedett vele az iskolában, barátság alakult ki köztük, majd a híresség stylistja lett. A reality világába is Paris mellett kóstolt bele, hiszen akkoriban a csapból is a Simple Life (Paris Hilton és Nicole Richie hétköznapi szituációkba kóstolt bele a műsorban) folyt, amiben néha Kim is feltűnt. 2007-ben pedig saját jogán is hírnévre tett szert egy véletlenül” kiszivárgott szexvideóval. Ebben az évben pedig útjára is indult a KUWTK rövidítésű családi valóságshow. A központi figura Kim volt, de testvérei, Kourtney, Khloe és Rob, illetve két féltestvére Kylie és Kendall is szerepeltek benne. Édesanyjuk, Kris Jenner pedig a “momager” fogalmat megalkotva, a reality-t felhasználva igazi sztárokká tette őket.

Már a 2010-es években is a legkeresetebb hírességek egyike volt (Kép: Andreas Rentz/Getty Images for MTV)

A műsor óriási siker lett, húsz évadon keresztül sugározta a CW, majd 2022-ben a Hulu-ra költözött The Kardashians néven. Kim a valóságshow-nak köszönhetően sosem látott népszerűséget szerzett, ő lett a világ első igazi influenszere. Tudatosan használta a ráirányuló figyelmet, amiből, valljuk be, akkor és most is akadt bőven. Stílusát millióan akarták utánozni, így első, saját nevével fémjelzett parfümjét már 2009-ben piacra dobra. 

Kim a stílusikon

Kanye Westtel kötött házasságával egyidőben újrapozícionálta magát és igazi stílusikon státuszba lépett. 2012-ben megismerkedett Kanye Westtel, s a rapper pedig rögtön kezelésbe is vette Kim stílusát, hiszen a korszakra jellemzően néha-néha láthattuk érdekes szettekben. Kanye öltözködése a 2010-es években is hibátlan volt, így párja szettjeit is a saját lookjaihoz igazította. Kim stílusa egyszerűsödött, sallangmentessé vált és így a korszak ikonjaivá váltak. A reality-sztár meghívást kapott a legrangosabb divateseményekre, esküvői ruhája Givenchy volt, amit a a zseniális Riccardo Tisci tervezett, és azóta minden május első hétfőjén a MET lépcsőin lépdel. 

Fotósok kereszttüzében a MET lépcsőjén (Fotó: Arturo Holmes/MG22/Getty Images for The Met Museum/Vogue )

Még a korábban őt kritizálók is újraértelmezték vele a kapcsolatukat. A Dolce & Gabbana tervezőpárosa ugyanis nem mindig volt jó véleménnyel Kim-ről, viszont ez már a múlté. Az olasz dolce vitát megtestesítő brand év elején féltve őrzött archívumába is beengedte, hogy onnan állítsa össze a nevével fémjelzett Dolce & Gabbana kollekcióját. Kim Kardashian tehát a divatszakmában is megkerülhetetlen lett. A divathetek alatt csak a legelismertebb tervezők bemutatóit látogatja meg és csak azokat a luxust jelképező márkákat viseli, amikkel tud azonosulni.  

Domenico Dolce és Stefano Gabbana társaságában saját kollekciójának bemutatóján (Fotó: Daniele Venturelli/WireImage)

Kardashian és az üzlet

A Kardashian név a siker szinonimája lett. A család minden tagja rendelkezik már saját márkával. Kim első igazán komolyan vehető brandjét a KKW Beauty névre keresztelte. Kozmetikai márkáját később parfümökkel egészítette ki, majd egy bőrápolási termékeket kínáló vonalat is bevezetett. A Kanye Westtel történt válásukat követően SKKN BY KIM néven folytatódott az igencsak jövedelmező biznisz. Kim életében sosincs üresjárat, a híresség csak az elmúlt héten két óriási jelentőséggel bíró együttműködést jelentett be. Múlt hétfőn SKIMS elnevezésű fehérneműmárkája büszkén adta a világ tudtára, hogy az NBA (Nemzeti Kosárlabda Szövetség), a WNBA (Női Nemzeti Kosárlabda Szövetség) és az USA Basketball hivatalos szponzora lett.

Kim az NBA szponzor (Fotó: Dimitrios Kambouris/WireImage for SKIMS)

Aztán pénteken érkezett a következő hír, miszerint a sztár által 2019-ben alapított brand a Swarovskival karöltve dob piacra egy formabontó kollekciót. A patinás ékszermárkával közösen megálmodott darabokat természetesen a kristály csillogása jellemzi. 

2018-ban a megkapta a divatvilág egyik legrangosabb elismerését, a CFDA (Council of Fashion Designers of America) Influencer Award-dal tüntette ki, majd tavaly a szervezet Amazon Innovation Award-ját is megkapta. A sztár tudja, hogyan szerepeljen, és ennek titkát senkitől sem sajnálja. 2022-ben saját magántőke befektetési céget is indított, mely elsősorban a médiára összpontosít. Jay Sammons-szal közös vállalata, az SKYY Partners egy újgenerációs birodalomnak készül. Ahogy pedig Kim Kardashiant megismertük, ez csak a jéghegy csúcsa, hiszen biztosak vagyunk abban, hogy még számos nagy dobásra készül.

Kim a divatvilág elismert szereplője (Kép: Dimitrios Kambouris/Getty Images)

 

Nyitókép: Rodin Eckenroth/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)