Rég volt ennyire aktuális: így turbózd fel az immunrendszered!

A koronavírus okozta járvány ideje alatt nemcsak arra kell figyelnünk, hogy ha lehet, maradjunk otthon, és ne találkozzunk senkivel, hanem arra is, hogy erősítsük az immunrendszerünket. Már néhány apró lépéssel sokat tehetsz az egészségedért!

Március elején Magyarországon is bejelentették az első koronavírus okozta megbetegesedéseket, ezért nálunk is elindult a „Maradj otthon” mozgalom, hiszen így lehet lelassítani a járvány terjedését. De amellett, hogy otthon maradsz, és naponta többször kezet mosol, fontos, hogy az immunrendszeredet is erősítsd ezekben a hetekben.

Mondj nemet a stresszre!

A krónikus stressz káros hatással lehet az immunrendszeredre, ráadásul növeli a betegségek kialakulásának kockázatát, mint például a megfázás, az influenza, vagy akár a koronavírus is. Győzd le ezeket a nehéz pillanatokat légzési gyakorlatokkal, meditációval, edzéssel, vagy relaxálással. Sőt, ha hajlamos vagy a stresszelésre, akkor most érdemes magnéziumot, vagy B6-vitamint szedned!

Szex receptre

Tanulmányok bizonyítják, hogy azoknak, akik hetente legalább egyszer, de inkább kétszer szexelnek, megnő a szervezetükben az immunoglobulin, az antitestek szintje, ez pedig az immunrendszer hatékony működését segíti. Ráadásul endorfin és oxitocin hormonokat szabadít fel, így könnyebben és jobban fogsz aludni – ami szintén fontos szerepet játszik az egészséged megőrzésében.

Még egy ok, amiért csak imádni lehet a házi kedvenceket

Kutatások szerint azoknak, akik kisállatot tartanak otthon, alacsonyabb a vérnyomásuk és a koleszterinszintjük, összehasonlítva azokkal, akiknek nincsen kis kedvencük – ez pedig csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

Online barátság

Ahogy a magány és az elszigeteltség árt az egészségednek, úgy a szoros barátságok erősítenek téged! Annak ellenére, hogy most személyesen nem találkozhattok, ne korlátozd a kapcsolatotokat csetelésre. Beszélgessetek telefonon, indítsatok videóhívást, vagy rendezzetek Netflix partit online!

A pohár mindig félig tele van

Bármennyire is nehéz most pozitívan állnod a dolgokhoz, muszáj próbálkoznod, ugyanis az immunrendszered sokkal erősebb lehet, ha optimista vagy. Esténként írj le három dolgot egy füzetbe, vagy a telefonodba, amiért aznap hálás voltál és mindig a legjobb kimenetelét képzeld el a dolgoknak, még akkor is, ha nem megy könnyedén. Talán nem kontrollálhatod az eseményeket, de azt igen, ahogyan reagálsz rájuk!

A nevetés ereje

Félre a drámákkal, horrorokkal és katasztrófatörténetekkel! Kapcsold be a kedvenc sitcomodat, és nevess úgy, hogy még a hasad is megfájduljon tőle – az immunrendszered hálás lesz érte!

Mozdulj meg!

Mondanunk sem kell, a rendszeres edzésnek rengeteg pozitív hatása van az egészségre, és igazi immun-turbó is. A maximális hatás érdekében legalább 30 percet kellene aktívan mozognod a hét legtöbb napján.

Szép álmokat!

Naponta 7-9 óra alvásra van szükséged ahhoz, hogy megfelelően kipihend magad. Az alvás javítja a fehérvérsejtek működését is, így kevesebb eséllyel dönt le a lábadról egy-egy betegség. Törekedj arra, hogy mindig ugyanakkor feküdj le és kelj fel – még hétvégén is. Esténként csobbanj egy kád forró fürdőben, és olvass egy izgalmas regényt, vagy hallgass olyan zenét, ami megnyugtat. Lefekvés előtt pedig semmiképp se csekkold a híreket, különben órákig forgolódhatsz álmatlanul az ágyadban.

Nyitókép: Westend61/Getty Images

Forrás: OnHealth

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: