Az amerikai intézet egy svéd márka, az Intimina segítségével azért küzd, hogy végre gendertől független, nyílt párbeszéd indulhasson el azokról a bizonyos nehéz napokról, amiket máig tabuként kezel a társadalom.
A Pantone Color Institute szeptemberben közzétette, hogy milyen színek fognak uralkodni 2021 tavaszán és nyarán, és hamarosan azt is megosztják majd velünk, mi lesz a jövő évünk meghatározó árnyalata az idei klasszikus kék helyett. Ám addig is, míg erre a bejelentésre várunk, az amerikai színintézet előrukkolt egy új kampánnyal: a palettájukat a piros egy új árnyalatával, a skarlátvörössel bővítették, méghozzá azért, hogy ezzel is segítsenek eltörölni a menstruációval kapcsolatos stigmákat. A „Seen + Heard” (vagyis „Látva + Hallva”) elnevezésű projektet egy svéd márka, az Intimina segítségével dolgozták ki azzal a céllal, hogy az embereket gendertől függetlenül nyílt és őszinte kommunikációra biztassák azokról a nehéz napokról, amiket (mintha csak Voldemort lenne), sokszor „nem nevezünk a nevén”. Sőt, a reklámokban előszeretettel használtak korábban kék folyadékot a menstruációs vér szemléltetésére.

„Annak ellenére, hogy milliárdnyi ember menstruál szerte a világon, a történelem során olyan dologként rögzült a menstruáció a tudatunkban, amiről nem beszélhetünk nyilvánosan és rejtegetnünk kell” – mondta Danela Žagar, az Intimina nemzetközi brand managere. Éppen ezért remélik, hogy a kampánnyal párbeszéd indulhat el a női ciklusról és egy sokkal szimpatikusabb, pontosabb kép alakul majd ki róla. „Ha vetünk egy pillantást a popkultúránkra, láthatjuk, hogy a periódust ábrázolták már vadul pontatlantól kezdve unszimpatikuson át egészen a viccek és a gúnyolódások tárgyáig. Ami sok az sok, 2020 van” – tette hozzá. Danela szerint itt az ideje, hogy a menstruáció ne számítson végre rejtélyesnek, szégyellnivalónak és legfőképpen tabunak – ennek a felemelő üzenetnek pedig a Pantone által bemutatott a „Period” nevet viselő magabiztos, piros színárnyalat lett a szimbóluma. „Arra bátorítja azokat, akik menstruálnak, hogy vállalják fel büszkén önmagukat” – emelte ki Laura Pressman, a Pantone alelnöke, aki szerint önbizalommal telve kell birtokolnunk ezt a periódust. „Álljunk ki és ünnepeljük meg szenvedélyesen ezt az izgalmas és hatalmas életerőt, amivel születtünk és gendertől függetlenül ösztönözzünk mindenkit arra, hogy spontán és kényelmetlenség nélkül beszéljen erről a tiszta és teljesen természetesen testi funkcióról.”
Forrás: The Independent/Metro/Guardian
Nyitókép: Instagram/@intimina